Auteur Topic: Poll Zendamateurs veroorzaken alleen maar storing.  (gelezen 19636 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Marten

  • Gast
Poll Zendamateurs veroorzaken alleen maar storing.
« Gepost op: 23 juni 2003, 11:51:49 »
Ik probeer hierbij of ik een poll kan maken als het niet lukt dan moet dit bericht eraf gehaald worden.


Marten NL 13024

The Scanman

  • Gast
Re: Poll Zendamateurs veroorzaken alleen maar storing.
« Reactie #1 Gepost op: 23 juni 2003, 14:49:25 »
Hoi Marten,
Volgens mij bedoel jij met zendamateurs piraten.
Piraten storen vaak omdat ze illegale apparatuur hebben,zendamateurs hebben een vergunning en goedgekeurde apparatuur.

Jim

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Poll Zendamateurs veroorzaken alleen maar storing.
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni 2003, 19:56:51 »
Nou als luisteramateur (NL-nummer) snapt hij het verschil wel tussen zendamateurs en piraten, in tegenstelling tot de media, die gooien alles door elkaar, zolang het maar interessant klinkt...

Ik denk dat de poll een soort vraagstelling zou moeten zijn, omdat sommige mensen kennelijk beweren dat zendamateurs alleen maar storing veroorzaken.. (zelf geen ervaring mee)

Groeten, Peter PE1RFR.

Marten

  • Gast
Re: Poll Zendamateurs veroorzaken alleen maar storing.
« Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2003, 09:28:07 »
Wat dacht je van deze stelling:
Zendamateurs zijn eigenlijk gewoon piraten met een vergunning.

0 eens
0 onees


Marten
NL 13024
(PE1MZ)

wedelman

  • Gast
Re: Poll Zendamateurs veroorzaken alleen maar storing.
« Reactie #4 Gepost op: 25 juni 2003, 11:31:48 »
oneens.

Radioamateurs zenden op bepaalde, voor hen bestemde frequenties. Piraten doen dit meestal op frequenties die iedereen die een radio heeft staan kan ontvangen. In Utrecht zit er bijvoorbeeld een vlak bij de frequentie van 538, zodat men hem tegenkomt als ze 538 zoeken (ben ik blij dat ik kabel heb en niet naar 538 luister)

De sport van veel radioamateurs is om zoveel mogelijk verbindingen te leggen over een zo groot mogelijk afstand. Iedere zelfrespecterende radioamateur zal het ook niet in zijn kop halen om op andere frequeties te zenden. Dan is hij of zij binnen no-time de licencie kwijt en de apparatuur ook...

The Scanman

  • Gast
Re: Poll Zendamateurs veroorzaken alleen maar storing.
« Reactie #5 Gepost op: 25 juni 2003, 16:09:06 »
Ook oneens,zie uitleg van wedelman.
wedelman bedankt,scheelt mij weer typewerk :D

Jim

wedelman

  • Gast
Re: Poll Zendamateurs veroorzaken alleen maar storing.
« Reactie #6 Gepost op: 25 juni 2003, 18:09:47 »
alsjeblieft.

even off topic: voor de Amateurs en scannerluisteraars die geïnteresseerd zijn: derde weekend van Oktober is er weer de JOTA, Jamboree On The Air, dan gaan scouts over de hele wereld verbinding met elkaar broberen te maken, maar ook met zendamateurs. Zonder hen zou dit hele evenement niet eens mogelijk zijn, daarom verdedig ik ze ook ( en mijn zus + vriend zijn zendamateurs)...

Offline Jacob

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 348
Re: Poll Zendamateurs veroorzaken alleen maar storing.
« Reactie #7 Gepost op: 25 juni 2003, 18:46:04 »
Een poll kan alleen worden opgestart door een moderator. De lezers zelf kunnen dit dus niet. Als er een poll wordt opgestart dan kan men hier wel als lezer op stemmen!!

Groeten Jacob..

ps. verzoeken om polls kunnen het beste in het suggestietopic geplaatst worden..

Marten

  • Gast
Re: Poll Zendamateurs veroorzaken alleen maar storing.
« Reactie #8 Gepost op: 26 juni 2003, 14:59:22 »
Enuh op 11 oktober is de dag van de amateur in de america hal in arnhem. voor meer info: http://www.veron.nl.

Marten
NL 13024

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
Nog mooier!
« Reactie #9 Gepost op: 4 augustus 2003, 00:09:28 »
Buiten de ons bekende piraten, die met een eigenbouw pierement de stem van de ZZN (Zangeres Zonder Naam) door de ether laten slingeren, zijn er ook 2 meter/70cm piraten die ook met die goedgekeurde TRX's een verbinding proberen te maken....
Luister maar eens naar : 149.0125,149.0250,149.0375Mhz op deze in Duitsland vrijgegeven freq's waren tot voor kort veel "piraten" te beluisteren. De AT heeft daar echter korte metten mee gemaakt..
Zo tussen de 480-485Mhz is in WFM wel een muziekpiraat te vinden, alsook op de PMR en LPD freq's'......
In mijn regio zijn soms leuke QSO's gaande tussen zendamateurs en gebruikers van de LPD/PMR band....
Ook is er op de HF banden het e.e.a. te beluisteren, maar dan alleen voor de echte liefhebber!

Ed

Marten

  • Gast
Re: Poll Zendamateurs veroorzaken alleen maar storing.
« Reactie #10 Gepost op: 4 augustus 2003, 13:44:25 »
Voor de liefhebbers voor de kortegolf is er in de 20 en 40 meter band respectievelijk 14.000-14.350 en 7.000-7.100 MHz. Zeer leuke dingen te horen. De 20 meter is een goede DX band voor overdag en in de nacht is voor binnen europa de 40 meter band met nu veel vakantie amateurs die op vakantie uitzenden. erg leuke dingen.<

Marten
NL 13024

Offline EdSki

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 168
Re: Poll Zendamateurs veroorzaken alleen maar storing.
« Reactie #11 Gepost op: 1 oktober 2003, 00:19:39 »
Citaat van: "Marten"
Wat dacht je van deze stelling:
Zendamateurs zijn eigenlijk gewoon piraten met een vergunning.

0 eens
0 onees


Marten
NL 13024
(PE1MZ)

Stel hem eens een beetje anders: Piraten zijn zendamateurs zonder vergunning... Om maar eens een bos neer te gaan zetten (we moeten toch ergens proberen doorheen te kijken).


EdSki :idea:  5 november is de dag......

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Poll Zendamateurs veroorzaken alleen maar storing.
« Reactie #12 Gepost op: 1 oktober 2003, 00:26:34 »
Citaat van: "EdSki"
Stel hem eens een beetje anders: Piraten zijn zendamateurs zonder vergunning...

Daar kan ik mij meer in vinden. Een zendamateur is niet per definitie een piraat, een piraat echter wel een amateur.
Om maar even de nadruk te leggen op de negatieve betekenis van het woord "amateur".

Groeten, Peter.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Poll Zendamateurs veroorzaken alleen maar storing.
« Reactie #13 Gepost op: 1 oktober 2003, 13:50:51 »
Ter verduidelijking:

Een amateur is volgens het woordenboek een liefhebber.

En niet de defenitie die veel mensen denken; iemand die maar een beetje wat aanpruts en niet weet waar hij of zij mee bezig is...

gr.

Remon-Vianen

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 560
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: Poll Zendamateurs veroorzaken alleen maar storing.
« Reactie #14 Gepost op: 4 oktober 2003, 22:53:59 »
Het woord "zendamateur" is één woord, zonder spaties en het is een beschermde titel volgens de Nederlandse grondwet en het verdrag van Rome.

Ron