Auteur Topic: Asielzoekerscentra en TETRA  (gelezen 7075 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline RDE65

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Asielzoekerscentra en TETRA
« Gepost op: 21 februari 2019, 19:28:06 »
Veel asielzoekerscentra gebruiken op dit moment TETRA-portofoons. Enkele ook nog DMR.
Uit praktijkervaring weet ik dat de TETRA-portofoons niet via een trunkingnetwerk werken, maar DMO (met repeater). Zijn deze dan met een scanner die TETRA heeft mee te luisteren en heeft iemand daar al ervaring mee? Daarnaast hebben de portofoons ook de mogelijkheid om zonder repeater van porto tot porto te zenden.

Offline Faramir

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 363
Re: Asielzoekerscentra en TETRA
« Reactie #1 Gepost op: 21 februari 2019, 19:45:59 »
Mijn DV1 kan DMO decoderen (het protocol) en ik heb bij een brand daadwerkelijk DMO gesprekken met spraak gehoord. Die werden niet versleuteld en de spraak was goed verstaanbaar.

Offline RDE65

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Asielzoekerscentra en TETRA
« Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2019, 21:40:52 »
Ik heb interesse in de DV1 of DV10. Een voorwaarde om deze daadwerkelijk aan te schaffen is het ontvangen van azc's via TETRA. Ik begrijp nu dat dit dus mogelijk is. Dank je voor de informatie.

Offline Faramir

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 363
Re: Asielzoekerscentra en TETRA
« Reactie #3 Gepost op: 22 februari 2019, 22:00:23 »
Let HEEL goed op met de DV10! Daar is men niet heel erg tevreden over, kijk maar eens op RadioReference forum. De DV1 heeft inmiddels niet alleen de Tetra DMO mode maar ook TMO kanalen kunnen worden ontvangen. Als dat niet encrypted is krijg je ook prima de spraak te horen, of de DV10 dat ook heeft weet ik niet.

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2459
Re: Asielzoekerscentra en TETRA
« Reactie #4 Gepost op: 23 februari 2019, 08:05:30 »
Veel asielzoekerscentra gebruiken op dit moment TETRA-portofoons. Enkele ook nog DMR.
Uit praktijkervaring weet ik dat de TETRA-portofoons niet via een trunkingnetwerk werken, maar DMO (met repeater). Zijn deze dan met een scanner die TETRA heeft mee te luisteren en heeft iemand daar al ervaring mee? Daarnaast hebben de portofoons ook de mogelijkheid om zonder repeater van porto tot porto te zenden.

Weet je ook welke frequenties daarvoor gebruikt worden?
Ik heb ook z'n AZC in de buurt die Tetra schijnt te gebruiken maar heb ze nog niet kunnen vinden.

Offline RDE65

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: Asielzoekerscentra en TETRA
« Reactie #5 Gepost op: 25 maart 2019, 03:29:09 »
Een ding is me nog niet helemaal duidelijk: asielzoekerscentra maken dus gebruik van Tetra DMO via repeater. Zijn deze DMO-repeatergesprekken te ontvangen, of alleen DMO porto naar porto?