Auteur Topic: flexbox gold defect??  (gelezen 2741 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline 112mark

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
    • www.brandweer-veldhoven.nl
flexbox gold defect??
« Gepost op: 13 februari 2010, 09:10:44 »
Hallo allemaal.

Ik gebruik nu al een tijdje de flexbox gold om P2000 berichten te decoderen samen met PDW. Alleen vanaf gister werkt het niet meer. De box heeft gister een duik naar de grond gemaakt maar werd wel tegen gehouden door de voedingskabel en vanaf toen werkte hij niet meer. Ik krijg nog wel als ik hem aanzet in PDW een bewegend naaltje rechts boven (die zacht op en neer gaat) maar als er dan een melding komt dan hoor je wel de bitstreams vanuit de flexbox alleen gaat bij PDW de meter niet helemaal open en komen er ook geen berichten meer binnen. Ik heb de flexbox open gemaakt om te meten wat er mis is, en heb een scoop op de com kabel gezet. Op het beeld hiervan kon je wel de bitstreams van het signaal onderscheiden. maar hoort het zo te zijn dat de bitstreams en de ruis als er niet uitgezonden word dezelfde amplitude hebben? (het signaal wat naar de pc gaat via de com poort dan?) Dat signaal heeft een waarde van ongeveer 2V top-top.

Ik kan helaas geen goede foto maken van het scoop beeld omdat m'n scoop niet meer de nieuwste is en eigenlijk niet geschikt is voor dit meetwerk.

Is het ook mogelijk dat door de val de flexbox iets van zijn frequentie is afgeschoten en dat hij daarom nu minder signaal heeft ?

Of zou het gewoon zijn dat de P2000 mast hier in de buurt uitgevallen is ?? Maar ik krijg nog wel gewoon meldingen binnen op de pager...

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
Diamond X50n, Uniden UBC180XLT, Uniden UBC 3500 XLT, Uniden 50Xl PDW p2000.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: flexbox gold defect??
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2010, 11:15:27 »
Citaat van: "112mark"
Ik heb de flexbox open gemaakt om te meten wat er mis is, en heb een scoop op de com kabel gezet. Op het beeld hiervan kon je wel de bitstreams van het signaal onderscheiden. maar hoort het zo te zijn dat de bitstreams en de ruis als er niet uitgezonden word dezelfde amplitude hebben? (het signaal wat naar de pc gaat via de com poort dan?) Dat signaal heeft een waarde van ongeveer 2V top-top.

Ja, dat signaal komt uit een MAX232. De amplitude zou moeten vari ๋ren tussen zo'n +10 V en -10 V.

Citaat van: "112mark"
Is het ook mogelijk dat door de val de flexbox iets van zijn frequentie is afgeschoten en dat hij daarom nu minder signaal heeft ?
Of zou het gewoon zijn dat de P2000 mast hier in de buurt uitgevallen is ?? Maar ik krijg nog wel gewoon meldingen binnen op de pager...
[/quote]
Dat lijkt me beide onwaarschijnlijk. Waarschijnlijk is er door de val iets beschadigd.

Offline 112mark

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
    • www.brandweer-veldhoven.nl
Re: flexbox gold defect??
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2010, 15:09:08 »
Ik heb de flexbox terug gestuurd en heb hem vandaag terug gekregen. hij zou het weer moeten doen, alleen krijg ik nog steeds alleen maar een bewegend wijzertje, maar nu heb ik hem uitgetest op de pc van m'n broertje en daar doet hij het wel, snap er niets meer van...
Diamond X50n, Uniden UBC180XLT, Uniden UBC 3500 XLT, Uniden 50Xl PDW p2000.