Auteur Topic: Prive gegevens via P2000 op internet !  (gelezen 22396 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

paul19622

  • Gast
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #15 Gepost op: 22 juni 2009, 09:09:20 »
Citaat van: "pukkie"
Hallo Whoppers,

Waar zijn toch die Encryptie Pagers.
Het wordt de hoogste tijd, dat die dingen ingevoerd gaan worden.
C2000 niet mee te horen, dus P2000 ook met encryptie uitvoeren.

Kost wel wat, maar dan heb je ook wat.

Groet van Roberto.

Inderdaad dan zijn ze van het hele gezeur af en kunnen we ook de pagers lekker afschaffen...
Sorry hoor mensen maar al dat gezeur over die online monitors slaat gewoon nergens meer op.
Men had dit van te voren kunnen weten dat dit zou gebeuren met een niet versleuteld paging systeem.
En om nu bij zo'n stomme fout van een centralist hier deze sites weer de schuld van te gaan geven is weer typisch
Nederlands zo van hehe we hebben weer een reden om te zeuren. Mensen stop hier toch eens mee veel mensen zijn blij met
deze sites en laten we dat zo houden.

Groetjes,

exLid057

  • Gast
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #16 Gepost op: 22 juni 2009, 16:14:37 »
Citaat van: "paul19622"
Citaat van: "pukkie"
Hallo Whoppers,

Waar zijn toch die Encryptie Pagers.
Het wordt de hoogste tijd, dat die dingen ingevoerd gaan worden.
C2000 niet mee te horen, dus P2000 ook met encryptie uitvoeren.

Kost wel wat, maar dan heb je ook wat.

Groet van Roberto.

Inderdaad dan zijn ze van het hele gezeur af en kunnen we ook de pagers lekker afschaffen...
Sorry hoor mensen maar al dat gezeur over die online monitors slaat gewoon nergens meer op.
Men had dit van te voren kunnen weten dat dit zou gebeuren met een niet versleuteld paging systeem.
En om nu bij zo'n stomme fout van een centralist hier deze sites weer de schuld van te gaan geven is weer typisch
Nederlands zo van hehe we hebben weer een reden om te zeuren. Mensen stop hier toch eens mee veel mensen zijn blij met
deze sites en laten we dat zo houden.

Groetjes,

Graag offline die p2000 site's

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #17 Gepost op: 22 juni 2009, 16:23:37 »
Citaat van: "lpz-nl13161"
Graag offline die p2000 site's

Helemaal mee eens liever gisteren dan...... overmorgen. :x:P

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #18 Gepost op: 22 juni 2009, 16:52:03 »
Citaat van: "Tom(zulu10)"
Citaat van: "lpz-nl13161"
Graag offline die p2000 site's

Helemaal mee eens liever gisteren dan...... overmorgen. :x:P

Haal dan ook gelijk die banner met p2000 meldingen weg uit je berichten...  :?
De pot verwijt de ketel...

Offline Tom(zulu10)

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1619
    • Capcodes P2000 Nederland / Brandweer-roepnummers
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #19 Gepost op: 22 juni 2009, 17:15:54 »
Citaat van: "IkWilbert"
Haal dan ook gelijk die banner met p2000 meldingen weg uit je berichten...  :?
De pot verwijt de ketel...

Oooja hoor bij deze.. ;)

paul19622

  • Gast
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #20 Gepost op: 23 juni 2009, 11:36:41 »
Citaat van: "Tom(zulu10)"
Citaat van: "IkWilbert"
Haal dan ook gelijk die banner met p2000 meldingen weg uit je berichten...  :?
De pot verwijt de ketel...

Oooja hoor bij deze.. ;)

Nou eerlijk gezegd zou ik het niet eens meer missen hoor dat hele P2000 gedoe.
Elke keer dezelfde berichten te moeten lezen begint toch wel een beetje te vervelen.
Ik had een beetje gehoopt op de pers alarmeringen maar ook dit blijft wel erg lang weg...
Maar goed we zien wel gelukkig ben ik er niet van afhankelijk genoeg andere dingen te doen. :P

Groet,

Offline IkWilbert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 512
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #21 Gepost op: 23 juni 2009, 11:41:55 »
Citaat van: "paul19622"
Citaat van: "Tom(zulu10)"
Citaat van: "IkWilbert"
Haal dan ook gelijk die banner met p2000 meldingen weg uit je berichten...  :?
De pot verwijt de ketel...

Oooja hoor bij deze.. ;)

Nou eerlijk gezegd zou ik het niet eens meer missen hoor dat hele P2000 gedoe.
Elke keer dezelfde berichten te moeten lezen begint toch wel een beetje te vervelen.
Ik had een beetje gehoopt op de pers alarmeringen maar ook dit blijft wel erg lang weg...
Maar goed we zien wel gelukkig ben ik er niet van afhankelijk genoeg andere dingen te doen. :P

Groet,

Heb begrepen dat men een sms alarmering wil gaan invoeren dus niet het systeem wat ze in Rotterdam gebruiken helaas...

Offline v-v

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 65
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #22 Gepost op: 23 juni 2009, 13:54:12 »
Citaat van: "paul19622"
Citaat van: "pukkie"
Hallo Whoppers,

Waar zijn toch die Encryptie Pagers.
Het wordt de hoogste tijd, dat die dingen ingevoerd gaan worden.
C2000 niet mee te horen, dus P2000 ook met encryptie uitvoeren.

Kost wel wat, maar dan heb je ook wat.

Groet van Roberto.

Inderdaad dan zijn ze van het hele gezeur af en kunnen we ook de pagers lekker afschaffen...
Sorry hoor mensen maar al dat gezeur over die online monitors slaat gewoon nergens meer op.
Men had dit van te voren kunnen weten dat dit zou gebeuren met een niet versleuteld paging systeem.
En om nu bij zo'n stomme fout van een centralist hier deze sites weer de schuld van te gaan geven is weer typisch
Nederlands zo van hehe we hebben weer een reden om te zeuren. Mensen stop hier toch eens mee veel mensen zijn blij met
deze sites en laten we dat zo houden.

Groetjes,

Ja je hebt gelijk het is inderdaad typisch Nederlands.
In ieder ander land hadden ze de webmasters al voor het gerecht gesleept!!!!
Nergens in de wereld mag men namelijk paging berichten uitlezen en ook nog eens online zetten zonder dat er wat tegen wordt gedaan, zoiets kan alleen maar in Nederland.

En jou antwoord van stomme fout van zo'n centralist slaat nergens maar dan ook nergens op, het is al héél erg triest dat centralisten in dit land enorm rekening moeten houden met versturen van berichten op de pager.
Dat kost tijd en ook voor de ontvanger zijn die wazige oncomplete berichten ook niet altijd prettig, maar wat moeten ze???
De overheid doet niks aan eikels die de boel online zetten dus moeten ze zelf maar zoveel mogelijk rekening houden wat men verstuurd.
En als dat dan een keer misloopt dan is het de centralist z'n schuld?  Jongens in het buitenland zullen de mensen de mond openvallen zullen ze echt niet kunnen begrijpen.

En of P2000 nou versleuteld is of niet, het moet gewoon niet online staan!

Zeker zullen er meelezers blijven als die site's niet meer bestaan maar dan leest iedereen het wel voor zichzelf en niet de hele wereld.
Denk dat je meer dan de helft van alle meelezers kwijt bent.

Laten we aub de rol niet omdraaien en zeggen dat de centralisten het schuld zijn, want dat vind ik zo'n enorme domme uitspraak.

Offline Dickiedick

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 45
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #23 Gepost op: 23 juni 2009, 21:35:45 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "PE7EB"
Moreel gezien zijn degenen die het weer verder verspreiden na het op de monitor gezien te hebben de grootste schuldigen.

Jij maakt het helemaal ingewikkeld. Stel nu dat ik jouw emails stiekum meelees (misschien geen goede vergelijking, maargoed) en die op internet plaats. Ben ik dan strafbaar of degenen die ze op internet lezen en daar vervolgens "iets" mee doen? De P2000 berichten zijn ook niet voor anderen dan degenen die de betreffende capcode(s) in hun pieper hebben staan bedoeld, dus verdere verspreiding door iemand die niet de ontvanger is, is in strijd met de wet.

Om op mijn eerdere voorbeeld over rood licht terug te komen, de fabrikant van mijn auto is ook niet strafbaar omdat mijn auto niet automatisch stopt voor rood licht. Met andere woorden, je kunt wel gaan schuiven met verantwoordelijkheden maar de wet is erg duidelijk. Het enige wat het onduidelijk maakt is dat er niet tegen opgetreden wordt. Dat is een (bewuste?) keus van BZK, maar legitimeert het natuurlijk niet. Zegmaar een gedoogbeleid. Zoiets kan veranderen na dit soort incidenten, iets waar ik al heel lang op hoop. Je zou eens moeten weten hoeveel informatie we nu missen omdat alles online staat...

Duidelijk punt. Maar als je het over verantwoordelijkheden gaat hebben, wie was er verantwoordelijk voor dat dit de lucht in ging? Die is daarvoor in eerste instantie verantwoordelijk. En niemand anders. Leg die verantwoordelijkheden niet bij de herverspreiders, hoezeer ik je redenatie ook kan volgen. Dat klopt niet.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #24 Gepost op: 24 juni 2009, 05:36:23 »
Citaat van: "Dickiedick"
Duidelijk punt. Maar als je het over verantwoordelijkheden gaat hebben, wie was er verantwoordelijk voor dat dit de lucht in ging? Die is daarvoor in eerste instantie verantwoordelijk. En niemand anders. Leg die verantwoordelijkheden niet bij de herverspreiders, hoezeer ik je redenatie ook kan volgen. Dat klopt niet.

Dit slaat helemaal nergens op. Het zijn berichten die bestemd zijn voor hulpverleners met de capcode als adres. Dat dit door de lucht gaat en mee te lezen is, doet niet ter zake. Wedden dat je er anders over denkt als iemand jouw loonstrook per ongeluk in z'n brievenbus krijgt en dat on-line zet. Is de verzender dan ook fout? Dacht het niet.

Offline Dickiedick

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 45
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #25 Gepost op: 24 juni 2009, 11:56:35 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "Dickiedick"
Duidelijk punt. Maar als je het over verantwoordelijkheden gaat hebben, wie was er verantwoordelijk voor dat dit de lucht in ging? Die is daarvoor in eerste instantie verantwoordelijk. En niemand anders. Leg die verantwoordelijkheden niet bij de herverspreiders, hoezeer ik je redenatie ook kan volgen. Dat klopt niet.

Dit slaat helemaal nergens op. Het zijn berichten die bestemd zijn voor hulpverleners met de capcode als adres. Dat dit door de lucht gaat en mee te lezen is, doet niet ter zake. Wedden dat je er anders over denkt als iemand jouw loonstrook per ongeluk in z'n brievenbus krijgt en dat on-line zet. Is de verzender dan ook fout? Dacht het niet.

Ach, daar zou ik niet zo'n probleem van maken. Wel als de afzender van een poststuk belangrijke informatie verstuurt, zonder dit aangetekend te doen. Dan is HIJ in gebreke. Het is immers algemeen bekend dat de betrouwbaarheid alleen is gegarandeerd wanneer een poststuk aangetekend wordt verzonden, omdat er geen zicht is op het traject wat wordt gevolgd? Dit geldt ook voor het P2000 traject. Het gaat niet aan als centralist je kop in het zand te steken. Het is algemeen bekend dat er wordt meegekeken en daar dient rekening mee te worden gehouden. Doet hij dat niet, dan is hij in gebreke.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #26 Gepost op: 24 juni 2009, 12:06:54 »
Citaat van: "Dickiedick"
als de afzender van een poststuk belangrijke informatie verstuurt, zonder dit aangetekend te doen. Dan is HIJ in gebreke.

Aangetekend verzenden doe je om een bewijsstuk te hebben van aflevering en heeft helemaal geen barst met de inhoud van de zending te maken.

Offline Dickiedick

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 45
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #27 Gepost op: 24 juni 2009, 12:20:14 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "Dickiedick"
als de afzender van een poststuk belangrijke informatie verstuurt, zonder dit aangetekend te doen. Dan is HIJ in gebreke.

Aangetekend verzenden doe je om een bewijsstuk te hebben van aflevering en heeft helemaal geen barst met de inhoud van de zending te maken.

Ja hoor, je hebt gelijk. Zit dat nu lekker, met je kop in het zand? :P

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #28 Gepost op: 24 juni 2009, 17:41:37 »
Citaat van: "Dickiedick"
Duidelijk punt. Maar als je het over verantwoordelijkheden gaat hebben, wie was er verantwoordelijk voor dat dit de lucht in ging? Die is daarvoor in eerste instantie verantwoordelijk. En niemand anders. Leg die verantwoordelijkheden niet bij de herverspreiders, hoezeer ik je redenatie ook kan volgen. Dat klopt niet.

Als je de HTML/FTP optie van PDW bedoelt dan is het wel erg goedkoop om mij daar op af te rekenen. Ik heb al 100x gezegd dat er al P2000 online stond voordat PDW dat kon. Achteraf had ik die optie inderdaad never nooit in moeten bouwen, helaas hadden veel personen een ander doel voor ogen dan ik verwacht had, maar het is natuurlijk wel erg naief om te denken dat er dan niets online had gestaan. Immers, als een en ander al online stond voordat PDW dat kon dan had dat zich wel verder ontwikkeld buiten PDW om. Dezelfde ontwikkelingen als die nu alweer een tijd plaatsvinden sinds de opties uit PDW gehaald zijn. De grotere en bekendere monitoren gebruiken sowieso de HTML/FTP van PDW niet en een enkeling gebruikt zelfs een ander programma dan PDW.

Laat ik het anders zeggen, als alle monitoren die HTML/FTP van PDW gebruiken per direct offline zouden gaan, dan verandert er voor het gros van het P2000-publiek bar weinig. Of dat anders zou zijn als ik die opties nooit had geintroduceerd? Lijkt me wel heel erg zwart/wit gedacht...

Groeten, Peter.

paul19622

  • Gast
Re: Prive gegevens via P2000 op internet !
« Reactie #29 Gepost op: 24 juni 2009, 19:54:49 »
Citaat van: "v-v"
Citaat van: "paul19622"
Citaat van: "pukkie"
Hallo Whoppers,

Waar zijn toch die Encryptie Pagers.
Het wordt de hoogste tijd, dat die dingen ingevoerd gaan worden.
C2000 niet mee te horen, dus P2000 ook met encryptie uitvoeren.

Kost wel wat, maar dan heb je ook wat.

Groet van Roberto.

Inderdaad dan zijn ze van het hele gezeur af en kunnen we ook de pagers lekker afschaffen...
Sorry hoor mensen maar al dat gezeur over die online monitors slaat gewoon nergens meer op.
Men had dit van te voren kunnen weten dat dit zou gebeuren met een niet versleuteld paging systeem.
En om nu bij zo'n stomme fout van een centralist hier deze sites weer de schuld van te gaan geven is weer typisch
Nederlands zo van hehe we hebben weer een reden om te zeuren. Mensen stop hier toch eens mee veel mensen zijn blij met
deze sites en laten we dat zo houden.

Groetjes,

Ja je hebt gelijk het is inderdaad typisch Nederlands.
In ieder ander land hadden ze de webmasters al voor het gerecht gesleept!!!!
Nergens in de wereld mag men namelijk paging berichten uitlezen en ook nog eens online zetten zonder dat er wat tegen wordt gedaan, zoiets kan alleen maar in Nederland.

En jou antwoord van stomme fout van zo'n centralist slaat nergens maar dan ook nergens op, het is al héél erg triest dat centralisten in dit land enorm rekening moeten houden met versturen van berichten op de pager.
Dat kost tijd en ook voor de ontvanger zijn die wazige oncomplete berichten ook niet altijd prettig, maar wat moeten ze???
De overheid doet niks aan eikels die de boel online zetten dus moeten ze zelf maar zoveel mogelijk rekening houden wat men verstuurd.
En als dat dan een keer misloopt dan is het de centralist z'n schuld?  Jongens in het buitenland zullen de mensen de mond openvallen zullen ze echt niet kunnen begrijpen.

En of P2000 nou versleuteld is of niet, het moet gewoon niet online staan!

Zeker zullen er meelezers blijven als die site's niet meer bestaan maar dan leest iedereen het wel voor zichzelf en niet de hele wereld.
Denk dat je meer dan de helft van alle meelezers kwijt bent.

Laten we aub de rol niet omdraaien en zeggen dat de centralisten het schuld zijn, want dat vind ik zo'n enorme domme uitspraak.

Dan zeg ik schaf dan maar die hele P2000 toestand af dan ben je gelijk overal van af. Waar praten we nou toch over. Vroeger was alles gewoon mee te luisteren zonder problemen wie maakte daar zijn eigen toen druk om? Toen kwam dat zeer goed werkende C2000 systeem met daaraan vast een alarmeringsnet wat wel mee te lezen valt. Zeg nou zelf is men nou niet een beetje verkeerd bezig geweest? Je had dit van te voren kunnen verwachten en nu achteraf wordt er moord en brand geschreeuwd dat er meegelezen wordt op internet met iets wat gewoon geen inhoud heeft. Dacht je nou echt dat half Nederland achter die P2000 monitoren zit? Dus niet veel mensen kijken er even op als er iets in de buurt gebeurd of als ze een sirene horen maar meer ook niet hoor. Zelf heb ik 30 jaar lang scanner geluisterd dit met veel plezier maar daar komt dat P2000 lange na niet in de buurt beter gezegd de pager staat bijna niet meer aan omdat het mij gewoonweg begint te vervelen. Steeds diezelfde meldingen "binnenbrand'', "hulpverlening" etc etc nou lekker belangrijk. Sorry dat ik zo reageer maar nogmaals waarom doen we er nu ineens zo moeilijk over terwijl vroeger gewoon alles door de lucht ging. En wat dat persalarm betreft dit viel te verwachten men mocht eens teveel zien... :?

p.s. zelf zeker hulpverlener?