Auteur Topic: SDR radio maar amper signaal  (gelezen 2685 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline sajansen

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
SDR radio maar amper signaal
« Gepost op: 5 juni 2017, 02:40:29 »
hey,
Ik heb een paar dagen terug een SDR radio besteld maar nu heb ik wat problemen met het ontvangen van zelfs FM radio singaal...
Ik kan wel op pmr 446 mijn eigen singaal van mijn portofoon ontvangen met redelijk goed geluid maar verder krijg ik zo goed als niks binnen. Dus ook geen FM radio of wat dan ook.
Ik gebruik SDRsharp als software en ik neem aan dat ik daar wat fout doe want als ik de originele software gebruik wat bij deze SDR geleverd werd krijg ik gewoon radio en tv signaal goed door.
Is er iets wat ik nog moet instellen? ik heb een beetje gekeken tussen NFM en WFM en AM en USB enzo maar krijg er niet echt wat zinnigs uit. in de waveform slaat er ook niets uit dus weet even niet waar ik het moet zoeken.

Ik ga er van uit dat de hardware gewoon goed is gezien met de originele software alles wel werkt...

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: SDR radio maar amper signaal
« Reactie #1 Gepost op: 5 juni 2017, 09:41:21 »
Gebruik je het meegeleverde sprietje of heb je hem op een betere antenne aangesloten. De meegeleverde antenne is vaak niet veel bijzonders en geschikt voor de hogere uhf frequenties. Daarnaast worden die DVB-T signalen met een behoorlijk vermogen en met hoog opgestelde antennes uitgezonden. Dus er is niet veel voor nodig om die te ontvangen.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: SDR radio maar amper signaal
« Reactie #2 Gepost op: 5 juni 2017, 12:15:11 »
ik denk dat de gain dicht staat is standaard bij SDRsharp

Offline sajansen

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: SDR radio maar amper signaal
« Reactie #3 Gepost op: 5 juni 2017, 16:38:50 »
Ik heb inderdaad nog het originele sprietje erbij.

De gain was inderdaad het probleem -.- thanks voor de tip :)