Auteur Topic: uniden usc230  (gelezen 151335 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21692
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: uniden usc230
« Reactie #300 Gepost op: 1 augustus 2010, 22:37:58 »
Ook die mogelijkheid vond ik zo'n 5 pagina's terug  :oops:

Ik merk nu toch wel dat de laatste paar jaar een aantal andere dingen in het leven wat meer aandacht van me zijn gaan vragen dan dat ik voorheen altijd maar aan de hobby besteedde.

Offline Jasu

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 11
Re: uniden usc230
« Reactie #301 Gepost op: 2 augustus 2010, 10:54:33 »
Citaat van: "Johan Beck"
Ik heb de handleiding niet meer dus vandaar dat ik hier maar even de vraag stel. Zijn er search banden te programmeren?

Johan,

Voor de handleiding kun je terecht op http://marksscanners.com/230/230.shtml.
Staan trouwens nog meer handleidingen van scanners op deze site.

Jack

Offline Welschap

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 153
Re: uniden usc230
« Reactie #302 Gepost op: 2 augustus 2010, 16:21:06 »
Citaat van: "Johan Beck"
Oké dank je wel Gert. Alleen nu de vraag, hoe? Via de software ARC230 lijkt het helaas niet mogelijk.

Ik doe het meestal handmatig. Zie hier mijn knoppenspel met de 230 als ik wil zoeken:
- Druk de menutoets in (onderste helft van de knop aan de linker zijkant)
- Scroll met de knop rechtsbovenop naar search for . . . .
- enter met de E toets rechtsonder op het toetsenbord (je kunt ook voor enteren de scrollknop rechtsbovenop gebruiken, die moet je dan -i.p.v. draaien- indrukken)
- Scroll met de knop rechtsbovenop naar Edit custom
- Enter met de E toets
- scroll met de knop rechtsbovenop naar het gewenste groep ( gaat van 1 t/m 10)
- enter met de E toets
- je kunt dan een naam geven (bij mij is dat in dit geval van "140 - 150 Mhz")
- Dan kun je door scrollen met de knop rechtsbovenop en dan krijg je de tekst:  Edit Srch limit
- Enter met de E toets
dan krijg je de invoer voor de laagste frequentie die je in kunt voeren (bv. 140.000)
- Enter weer met de E toets
dan krijg je de invoer om de hoogste frequentie in te voeren (bv 150.000)
- enter weer met de E toets.
Daarna krijg je nog wat keuzes zoals Set delay time, set modulation, set attenuato, set dataskip en set step.
Al deze instellingen kun je invoeren en per instelling afsluiten met de E toets.
Dit was dus voor 1 groep. zo kun je naar wens ook de andere 9 groepen invullen.
Je hebt zelfs de mogelijkheid om van 25 Mhz tot 1.300 Mhz in te voeren op 1 groep. De 230 slaat dan zelf de frequenties over die buiten het bereik van deze scanner vallen. Als je dan zijn step en modulatie op automatisch zet past hij zich redelijk aan. Die automatische steps zullen wel op Amerikaanse frequenties gebaseerd zijn? Soms - niet altijd- is dat op Nederlandse frequenties ook wel bruikbaar.  
Succes!
Gert
Stoptrein naar Eindhoven stopt niet te Best

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21692
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: uniden usc230
« Reactie #303 Gepost op: 2 augustus 2010, 16:32:51 »
Bedankt Gert, ik ben er helemaal uit.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: uniden usc230
« Reactie #304 Gepost op: 8 augustus 2010, 13:43:19 »
Om geen nieuwe topic op te starten ga ik hier even op inpikken.

Ik gebruik mijn UNIDEN USC230 samen met de freeware software -bctool-. Het programmeren en uitlezen van de scanner gaat prima.
Enkel heb ik een probleem met het programmeren.
Kan ik ergens in de software van bctool mijn "set step" aanpassen". Want als ik bv: 169.2300 wil programmeren, deze schrijf ik weg naar mijn scanner, in mijn scanner komt 169.2250 te staan.
In mijn scanner staat de 'set step' op AUTO. Als ik deze verander komt mijn frequentie wel goed te staan.
Als ik al mijn frequenties zo handmatig moet veranderen ben ik wel uren bezig... Dus mijn vraag is, kan ik dit direct aanpassen tijdens het programmeren met de software?

Ik werk met Band Plan 2

Bij voorbaat dank!

Groetjes

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: uniden usc230
« Reactie #305 Gepost op: 9 augustus 2010, 12:18:20 »
Niemand...?

Leen Ansems

  • Gast
Re: uniden usc230
« Reactie #306 Gepost op: 9 augustus 2010, 12:21:30 »
Citaat van: "Jos"
Niemand...?

Er zijn wel mensen die het forum bezoeken en het antwoord kunnen weten, maar het is vakantietijd en dan duurt het gewoon wat langer voor je antwoord hebt.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: uniden usc230
« Reactie #307 Gepost op: 14 augustus 2010, 16:14:19 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "Jos"
Niemand...?

Er zijn wel mensen die het forum bezoeken en het antwoord kunnen weten, maar het is vakantietijd en dan duurt het gewoon wat langer voor je antwoord hebt.

De vakantietijd duurt wel erg lang daar in Nederland ;-)

Leen Ansems

  • Gast
Re: uniden usc230
« Reactie #308 Gepost op: 14 augustus 2010, 16:25:15 »
Citaat van: "Jos"
De vakantietijd duurt wel erg lang daar in Nederland ;-)

Aanstaande maandag 16 augustus gaat de eerste groep vakantiegangers in het midden van het land weer beginnen. Daarna komen de overige vakantiegangers ook weer terug. Afgelopen week was het overal heel erg stil.  :wink:

Offline maikelv

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 166
Re: uniden usc230
« Reactie #309 Gepost op: 18 augustus 2010, 21:18:46 »
Ik kan in Bc tool de step gewoon aanpassen, misschien komt dit omdat je met de freeware versie werkt ?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21692
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: uniden usc230
« Reactie #310 Gepost op: 30 augustus 2010, 14:16:43 »
Ik wilde mijn 230 net even programmeren met wat Engelse frequenties toen ik de melding kreeg dat het niet lukte omdat het geheugen vol was. Ik zit op zo'n kleine 2000 frequenties en schrok toch wel een beetje. Heb toen maar even wat Systems weggelaten omdat ik daar in Engeland toch niks aan heb.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: uniden usc230
« Reactie #311 Gepost op: 12 september 2010, 12:18:22 »
Citaat van: "maikelv"
Ik kan in Bc tool de step gewoon aanpassen, misschien komt dit omdat je met de freeware versie werkt ?

Ik werk met de freeware versie inderdaad. Ik wist zelfs niet, dat er een betaalversie van BC Tool bestond.

Het zal daar da nwel aan liggen...

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21692
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: uniden usc230
« Reactie #312 Gepost op: 12 september 2010, 17:28:34 »
Ik heb de manual niet meer en heb een klein probleempje. CC heb ik aan staan en wil dat de gevonden frequenties automatisch ergens worden opgeslagen. CC Auto Store heb ik ook al aan staan maar als er iets gevonden wordt dan wordt het kennelijk nergens opgeslagen. Wat zie ik over het hoofd?

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1738
Re: uniden usc230
« Reactie #313 Gepost op: 12 september 2010, 21:11:10 »
Ik heb dan wel geen usc230, maar een 3500xlt. maar dat werkt volgens mij hetzelfde: kijk eens in je systems-menu. Als het goed is staat daar nu een close-call system bij, de gevonden CC-frequenties zouden dan in de group Found Channels moeten staan

Offline maikelv

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 166
Re: uniden usc230
« Reactie #314 Gepost op: 12 september 2010, 22:03:06 »
Inderdaad Johan, zoals Mark al zei maakt de scanner automatisch een nieuwe bank aan met gevonden cc freqs  :wink: De bank word gewoon Close call genoemd.