Auteur Topic: Piraatjes  (gelezen 15415 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Piraatjes
« Gepost op: 27 augustus 2018, 14:54:51 »
En daar zijn ze weer; de (bij mij in iedergeval) bekende man en vrouw die elkaar elke werkdag even via de mobilofoon oproepen om te zeggen dat het nog ongeveer 20 minuutjes duurt om thuis te komen.

Dit alles speelt zich af op 154.1125 met TQ 114.8 Er wordt gesproken via een repeater, en deze gebruikt een shift van -4.6MHz. Gehoord in omgeving Hoogeveen waar het signaal knetterhard binnenkomt. De repeater kan niet ver van Hoogeveen staan daar het signaal knetterhard binnenkomt op een rubberduck, op de begane grond. Dit maal zijn er opnames gemaakt waar (in tegenstelling tot de vorige keer(DTMF)) een 5tvo code in voorkomt. Wie weet hoe ik die het makkelijkst kan ontcijferen?

EDIT: Het gaat om dezelfde mensen uit dit topic http://www.scannerforum.nl/index.php?topic=27912.0
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 668
Re: Piraatjes
« Reactie #1 Gepost op: 27 augustus 2018, 17:44:48 »
En altijd met de zelfde afsluiter haha.
Heb ook al een idee met wat voor een auto de man rijdt, heb al een paar keer het gesprek gehoord terwijl ik met de vrachtwagen op de snelweg reed, even later ingehaald door een blauwe bestelwagen met magneetvoet op het dak.
Laatst moest de man nog zo'n 20 minuten rijden, hij reed dat moment bij Hoogeveen.
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Re: Piraatjes
« Reactie #2 Gepost op: 27 augustus 2018, 18:05:24 »
En altijd met de zelfde afsluiter haha.
Heb ook al een idee met wat voor een auto de man rijdt, heb al een paar keer het gesprek gehoord terwijl ik met de vrachtwagen op de snelweg reed, even later ingehaald door een blauwe bestelwagen met magneetvoet op het dak.
Laatst moest de man nog zo'n 20 minuten rijden, hij reed dat moment bij Hoogeveen.

Hij geeft ook regelmatig door wanneer hij bij Hoogeveen is. "Ik ben nu bij Hoogeveen" is een regelmatig gesproken zinnetje, evenals "Tschussie" als afsluiter.
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Re: Piraatjes
« Reactie #3 Gepost op: 28 augustus 2018, 15:19:01 »
Vanavond opgeroepen vanaf Assen, signaal aan zijn kant was beduidend minder, ook de reistijd bedroeg nu 3 kwartier wat mij verteld dat hij van noord naar zuid rijd.
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4890
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Piraatjes
« Reactie #4 Gepost op: 28 augustus 2018, 15:23:50 »
Zijn dit echt piraten of gewoon iemand met een relais op vergunning? Kan zomaar een agrariër of transporteur zijn.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Re: Piraatjes
« Reactie #5 Gepost op: 28 augustus 2018, 19:19:00 »
Zijn dit echt piraten of gewoon iemand met een relais op vergunning? Kan zomaar een agrariër of transporteur zijn.

Het gaat tussen een man en een vrouw, ook alleen deze twee door de dag. Het enige wat gemeld wordt is hoe mevrouw zich voelt en hoelang meneer nog onderweg is. Geen professionele gespreken of iets wat daar op lijkt.

Ik hoor ze al een aantal maanden en hebben ook een tijd op een kanaal van het rode kruis gezeten zoals aangegeven in het topic waar hierboven naar gelinkt wordt. Daar zijn ze ooit een keer op aangesproken door iemand die waarschijnlijk bij het rode kruis hoort met "attentie gebruikers van dit kanaal, u gebruikt illegaal een rode kruis kanaal". Daarna niet meer op dat kanaal gehoord. Ik kwam ze weer tegen toen ik naar het repeaterkanaal van Traffic Support luisterde zonder TQ.
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline Bertk

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 181
Re: Piraatjes
« Reactie #6 Gepost op: 30 augustus 2018, 16:42:52 »
Ten eerste kun je in de frequentiedatabase opzoeken bij de frequentie hoort met bijbehorende CTCSS code, daar staan een aantal gebruikers in. Dit kanaal staat (nog) ook voor het rode kruis genoteerd.  De frequentie met de code 114.8 komt niet in de lijst voor al is deze makkelijk aan te passen in de meeste zenders tegenwoordig.



Ten tweede lijkt het mij onnodig om weer een nieuw topic te starten over hetzelfde onderwerp.

Offline Nightwish

  • Systeembeheerder
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 409
Re: Piraatjes
« Reactie #7 Gepost op: 4 september 2018, 09:23:30 »
Ten eerste kun je in de frequentiedatabase opzoeken bij de frequentie hoort met bijbehorende CTCSS code, daar staan een aantal gebruikers in. Dit kanaal staat (nog) ook voor het rode kruis genoteerd.  De frequentie met de code 114.8 komt niet in de lijst voor al is deze makkelijk aan te passen in de meeste zenders tegenwoordig.



Ten tweede lijkt het mij onnodig om weer een nieuw topic te starten over hetzelfde onderwerp.

Het spijt me intens dat ik dit wilde bespreken om misschien een gebruiker (of Locatie) te vinden. Het spijt me dat ik deze frequentie als traffic support in de scanner heb staan, en niet als rode kruis waardoor er traffic support in de display komt, en ik in de veronderstelling ben dat dit het traffic support kanaal is. Het spijt me ook dat ik een nieuw topic heb aangemaakt voor iets wat in eerste instantie unrelated aan het vorige leek maar achteraf inderdaad een aantal raakvlakken heeft. daarbij spijt het me ook dat ik mijn interesse en enthousiasme in de hobby toon door dit soort dingen te bespreken/delen met de community, waar dit forum niet voor bedoelt is.

Dit topic mag gesloten worden, ik ga niet meer met dit "project" verder.
SDR-Stick (3x) ~ Airspy Mini ~ Uniden UBCD3600XLT ~  Uniden 125XLT ~ Uniden 3500XLT ~ Hoxin MA-1500

Offline Kevinho

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 622
Re: Piraatjes
« Reactie #8 Gepost op: 4 september 2018, 09:30:39 »
Ten eerste kun je in de frequentiedatabase opzoeken bij de frequentie hoort met bijbehorende CTCSS code, daar staan een aantal gebruikers in. Dit kanaal staat (nog) ook voor het rode kruis genoteerd.  De frequentie met de code 114.8 komt niet in de lijst voor al is deze makkelijk aan te passen in de meeste zenders tegenwoordig.



Ten tweede lijkt het mij onnodig om weer een nieuw topic te starten over hetzelfde onderwerp.

:o :-X
Test

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Piraatjes
« Reactie #9 Gepost op: 4 september 2018, 09:33:05 »
dit kanaal behoort toch echt aan verkeers regelaars toe kijk maar in de frequentie database

Offline Kevinho

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 622
Re: Piraatjes
« Reactie #10 Gepost op: 4 september 2018, 09:37:47 »
dit kanaal behoort toch echt aan verkeers regelaars toe kijk maar in de frequentie database

En aan de nieuwjaarsduik, en aan beveiliging en aan de dierenambulance. Kortom, niet "behoort toe". In de database staat 154.1125 niet met deze TQ.
Test

Online ACE

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 644
Re: Piraatjes
« Reactie #11 Gepost op: 4 september 2018, 09:49:03 »
Dit topic mag gesloten worden, ik ga niet meer met dit "project" verder.

Dat zou ik persoonlijk erg jammer vinden, ik ben namelijk wel nieuwsgierig/geïnteresseerd.

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Piraatjes
« Reactie #12 Gepost op: 4 september 2018, 11:07:06 »
dit kanaal behoort toch echt aan verkeers regelaars toe kijk maar in de frequentie database

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1801
    • aw foto
Re: Piraatjes
« Reactie #13 Gepost op: 4 september 2018, 11:20:16 »
dit kanaal behoort toch echt aan verkeers regelaars toe kijk maar in de frequentie database

Hoe kom je daar bij dit is TGN Frequentie. Kan gebruikt worden voor diverse toepassingen. Landelijk.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline Luister Amateur

  • Monteur
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 569
  • 73
Re: Piraatjes
« Reactie #14 Gepost op: 4 september 2018, 13:03:29 »
om dat ik ze daar regelmatig ontvang
en kijk hier maar naar 154.11250 149.51250 TQ 136,5 Traffic Support Verkeersregelaars, kan. 4
volgens de database ook voor verhuur porto`s en het wielrennen maar dat is volgens mij oud . maar dat er verkeers reglaars op zitten dat is zeker ik hoor daar de firma van Amerongen uit Arnhem er op