Auteur Topic: codeplug Motorola GM360 UHF  (gelezen 8345 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Rrruut

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 279
codeplug Motorola GM360 UHF
« Gepost op: 30 november 2014, 14:48:55 »
Beste mensen,

Is er misschien iemand die voor mij een UHF codeplug heeft met verschillende frequenties, bijv. PMR, LPD en mogelijk mobilofoonkanalen voor Zuid-Holland?
Het betreft model M25RHF9AN5.

Dat zou mij aardig wat tijd programmeren schelen...

Bedank!
Ruut

Offline 19rf370

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 399
Re: codeplug Motorola GM360 UHF
« Reactie #1 Gepost op: 30 november 2014, 17:56:11 »
Daar moet je een programmeer kabel bij hebben dan kun je hem programmeren  met de frequentie's die je zelf wilt . Via ebay zijn die kabels wel te verkrijgen .
Tyt th-9800 Anytone at-5555 uniden ubc125xtl handic0080 2x baofeng uv-5r 2Xbaofeng bf888s 2xtopcom twintalker 1300 gooit gy560 pan gpa 27 1/2 daimond x30 daimond x200 sirio Sdb-270

Offline Grasklokje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 259
Re: codeplug Motorola GM360 UHF
« Reactie #2 Gepost op: 1 december 2014, 08:26:52 »
Hoi Ruut,

Ik kan er een maken voor je, maar het is beter om de radio uit te lezen en daar zelf op doorprogrammeren.
Dan weet je zeker dat je de juiste codeplug hebt.

En of ik er 1 maak en mijn tijd erin steek, of je maakt hem zelf en je steekt er even tijd in...

Gerben

Online www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: codeplug Motorola GM360 UHF
« Reactie #3 Gepost op: 1 december 2014, 21:09:13 »
Ik bedoelde ook van als je gewoon een programmeerkabel hebt is het toch veel makkelijker met frequenties er in zetten dan met zo'n plug .

Bubbe,
Ik zal proberen e.e.a. in Jip & Janneke taal uit te leggen:

1) De programmeerkabel (ribless of met ribbox) is altijd nodig om dit apparaat te kunnen programmeren.
Handmatig programmeren kan bij dit apparaat niet.

2) Een codeplug is het programmeerbestand wat je in de scanner zet. Dus gewoon een bestand met daarin alle data zoals radiotype, frequentie, naam etc.
Een plug is dus niet een fysiek iets.

Hopelijk snap je nu waarom je het commentaar krijgt.
Niet om negatief te doen, maar je snapt niet waarover het gaat.
In dat geval kun je beter het beantwoorden over laten aan mensen met verstand van zaken.
Nogmaals, niet negatief bedoeld, maar anders krijgen we nogal veel "ruis" op het forum.

Offline Rrruut

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 279
Re: codeplug Motorola GM360 UHF
« Reactie #4 Gepost op: 1 december 2014, 22:10:37 »
Iedereen bedank voor de reacties op mijn vraag.

@Bubbe, de file die je krijgt als je een Motorola uitleest (met de juiste software en kabel) wordt genoemd een codeplug. Ik weet niet over wat voor plug jij het had maar ik zocht dus een codeplug (Motorola file) voor het type mobilofoon wat ik heb.

@Grasklokje, bedankt en nee je hoeft voor mij geen codeplug te maken ;) Een beetje uitgebreide kost zoveel tijd, vandaag mijn vraag. Ik waardeer je aanbieding oprecht maar die kan ik niet aannemen. Ik ga dus gewoon minder lui zijn en zelf een paar uur creatief getalletjes invoeren. Bedankt!

Mocht iemand de gevraagde codeplug hebben liggen dan ben ik uiteraard geïnteresseerd.

Groetjes,

Ruut (die van het weekend wat te doen heeft)

Offline Grasklokje

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 259
Re: codeplug Motorola GM360 UHF
« Reactie #5 Gepost op: 3 december 2014, 13:32:17 »
Hoi Ruut!

Ja... Zo doe ik het ook altijd!

Mijn vrouw zit gezellig GTST te kijken (oid) en ik ga meestal getallen kloppen...
Ja... dat is soms een nadeel van deze hobby, maar aan de andere kant is dit ook wel de charme van de hobby...

Succes!

Gerben

Offline Rrruut

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 279
Re: codeplug Motorola GM360 UHF
« Reactie #6 Gepost op: 3 december 2014, 20:24:30 »
Hi Gerben,

Herkenbaar. Hoewel ik het programmeren dan weer letterlijk tussen het werk door doe.
Maar dat krijg je als je geen vrouw hebt en naar andere programma’s kijkt ;)

Gaat lukken, en bedankt!
Ruut

Offline Jacob

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 348
Re: codeplug Motorola GM360 UHF
« Reactie #7 Gepost op: 3 december 2014, 20:27:17 »
Met verbazing heb ik dit topic weer doorgelezen en besloten om uiteindelijk de boel maar op te schonen. Het gaat werkelijk weer nergens over.
Het gooien met verwijten over en weer en het uitmaken dat iemand discrimineert gaat allemaal veel te ver.

Gaarne weer on-topic ander gaat er een slot op.

Jacob