Auteur Topic: hf voor N-amateurs!!  (gelezen 5778 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Wolfhound

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1232
hf voor N-amateurs!!
« Gepost op: 24 april 2006, 21:13:16 »
binnen enkele maanden komen er stukjes HF beschikbaar voor de N-amateurs, iemand al een notie waar precies??????

m.vr.gr.John(PD2JUZ) ;)
In grateful remembrance  of the 32nd T.F.S.  1954-1994.
                               " WOLFHOUNDS"
       Soesterberg Airbase.                Netherlands

scooper1961

  • Gast
Re: hf voor N-amateurs!!
« Reactie #1 Gepost op: 7 september 2006, 15:18:07 »
Citaat van: "john"
binnen enkele maanden komen er stukjes HF beschikbaar voor de N-amateurs, iemand al een notie waar precies??????

m.vr.gr.John(PD2JUZ) ;)

dat kun je lezen in de staatscourant, of kijk op de website van Agentschap Telecom.
verder heb ik gehoord (uit betrouwbare bronnen) dat eind 2006, of begin 2007 de N-amateurs een stukje 10mtr, 20mtr & 40mtr erbij krijgen.

hopelijk is je vraag hiermee beantwoord.

73's de pd0pxp

Offline Wolfhound

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1232
Re: hf voor N-amateurs!!
« Reactie #2 Gepost op: 7 september 2006, 21:59:41 »
ja dus hf ;)
m.vr.gr.pd2juz
John
In grateful remembrance  of the 32nd T.F.S.  1954-1994.
                               " WOLFHOUNDS"
       Soesterberg Airbase.                Netherlands

Offline sat-star

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: hf voor N-amateurs!!
« Reactie #3 Gepost op: 11 september 2006, 13:07:29 »
denk pas volgend jaar.. :x

scooper1961

  • Gast
Re: hf voor N-amateurs!!
« Reactie #4 Gepost op: 11 september 2006, 14:30:05 »
Citaat van: "sat-star"
denk pas volgend jaar.. :x

:? tja dat hoorde ik vandaag (11 september 2006) ook al op de Haagse 70cm repeater.
maar als je Veron-lid bent, kun je dat iniedergeval t.z.t. lezen in de electron.
enne van mij mag het vandaag al ingaan toch? :)

jammer dat ik in april 1990, niet smorgens op het (toenmalige) C-examen kon komen, ik heb de C-cursus gedaan in 1989, achteraf gelukkig dat ik dat gedaan had, er waren nl. verschillende kandidaten die ook de C-cursus met mij hebben gedaan, die slaagde wél voor de C-machtiging, maar níét voor d D-machtiging ;)

ook vertelde deze amateurs dat in het D-examen, vragen zaten die je alleen destijds wist te beantwoorden als je de C-cursus, dus niet de D-cursus, gedaan had.
dus er zaten een aantal C-examen vragen in.

nu ben ik 16½ jaar radiozendamateur, en ik zie in gedachte houdende dat of eind 2006, of begin 2007 we die 3 bandjes erbij krijgen, nu niet meer het nut van de machtiging te behalen door de (nu genaamde) F-cursus, te gaan doen.

in de eerste instantie was mijn bedoeling om mijn C-licentie te halen, dan een cursus telegrafie en dan als A-amateur op 20mtr leuke verbindingen te mogen maken.

nu krijg(en) ik (we) alsnog mijn (onze) HF-bandjes erbij, enne ik wil daar digitale modi & SSB gaan bedrijven.

géén packet, wat is dat een rommel.
maar digitale modi zoals: SSTV, FAX, RTTY, PSK31, AMTOR, FEC, FSK, AFSK, ATV etc. gaan bedrijven.

dat kan ook op 2mtr & 70cm, maar daar is niet zoveel activiteit met voornoemde modi. dat vind ik best jammer, maar we wachten vol ongeduld onze kans af.

mocht ik iets (uit zé ër betrouwbare bronnen) vernemen, dan zal ik je dat meedelen, of in dit forum zetten.

wederom best 73's & tot schrijfs/spreeks in geval mijn antennepark dat toelaat, jouw te kunnen ontvangen en beantwoorden.

ff nog voor jouw, ik woon in Loosduinen, Den Haag-zuid, regio 18 & QTH-Locator: JO22DB.

misschien spreken we elkaar nog eens via 40, 20, 10 (& misschien 11) mtr & 70cm.

momenteel ben ik bezig uit te vechten met de woningbouw, om het antenne park op het dak te krijgen.

nu staat alles in mijn achtertuintje, enne lekker veel hoogbouw om me heen, inclusief die GSM-masten, daar ik alleen van kan dromen zo hoog te kunnen/mogen met bijvoorbeeld een uitschuif vakwerk mast verankerd in de grond met zeg zo'n 150 meterjes van straatnivo uit te kunnen schuiven.  ;) helaas zal dat een utopie blijven.....

oké, dat is het ff voor nu, ik ga nu verder met andere zaken die ook dringend eens afgewikkeld moeten worden.

best 73's en ltr..........

scooper1961

Offline sat-star

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: hf voor N-amateurs!!
« Reactie #5 Gepost op: 13 september 2006, 15:45:05 »
De N- en F- vergunningen gaan volgend jaar verdwijnen. Dat heeft staatssecretaris Karien van Gennip besloten.Er zijn dan geen jaarlijkse vergoedingen meer nodig. De vergunningsplicht gaat over in eenmalige aanmelding bij Agentschap Telecom en opname in het register. De huidige vergunninghouders worden automatisch overgezet in het register. Nieuwe gebruikers moeten nog steeds voldoen aan een aantal eisen. Een vorm van examinering zal blijven bestaan. Nadere details op http://www.agentschap-telecom.nl

scooper1961

  • Gast
Re: hf voor N-amateurs!!
« Reactie #6 Gepost op: 13 september 2006, 18:55:36 »
Citaat van: "sat-star"
De N- en F- vergunningen gaan volgend jaar verdwijnen. Dat heeft staatssecretaris Karien van Gennip besloten.Er zijn dan geen jaarlijkse vergoedingen meer nodig. De vergunningsplicht gaat over in eenmalige aanmelding bij Agentschap Telecom en opname in het register. De huidige vergunninghouders worden automatisch overgezet in het register. Nieuwe gebruikers moeten nog steeds voldoen aan een aantal eisen. Een vorm van examinering zal blijven bestaan. Nadere details op http://www.agentschap-telecom.nl

ja zoiets hoorde ik vanmorgen op 70cm enwel via de Haagse repeater.

aangezien ik druk bezig was mijn vertrek voor te bereiden heb ik 't niet zo goed gevolgd, maar bedankt, ik zal ff op de site van het Agentschap Telecom gaan kijken wat ons te wachten staat.

naar ik hoop wordt het niet zoals destijds met het vrijgeven van 11 mtr, de MARC vergunning, ik ben vanaf 1973 actief geweest op 11 mtr, zowel AM als SSB, toen was het nog gezellig en aangenaam om gesprekken te voeren zonder weggeknepen te worden etc.

1982 dacht ik dat 11 mtr werdt omgedoopt tot de MARC-band, enne af & toe wil ik daar nog eens ff met een bekende een QSO aangaan, verder is het totaal niet interessant meer, ook is de activiteit dusdanig afgelopen dat je ook een kanaal voor het tegenstation & jezelf hebt.

goed, bedankt voor de tip, overigens, heb je mijn private message nog gekregen/gelezen?

lees je reply wel weer....
ltrzzzzzzz..............

73's scooper1961
 ;)

Offline sat-star

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: hf voor N-amateurs!!
« Reactie #7 Gepost op: 14 september 2006, 09:25:05 »
heb geen pm mail ontvangen????

scooper1961

  • Gast
Re: hf voor N-amateurs!!
« Reactie #8 Gepost op: 14 september 2006, 11:54:37 »
Citaat van: "sat-star"
heb geen pm mail ontvangen????


jawel want je hebt mij op mijn e-mailadres een paar keer over en weer gestuurd/beantwoord.

dat was betreffende die Robyn x-tal scanner + de luchtvaartband x-tallen.

is je geheugen weer opgefrist?  ;)

oké dan, groet,

scooper1961

Offline sat-star

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: hf voor N-amateurs!!
« Reactie #9 Gepost op: 14 september 2006, 13:13:12 »
Citaat van: "scooper1961"
Citaat van: "sat-star"
heb geen pm mail ontvangen????


jawel want je hebt mij op mijn e-mailadres een paar keer over en weer gestuurd/beantwoord.

dat was betreffende die Robyn x-tal scanner + de luchtvaartband x-tallen.

is je geheugen weer opgefrist?  ;)

oké dan, groet,

scooper1961

nou denk toch echt dat je de verkeerde persoon voor je heb..