Auteur Topic: Scanner Unidenubc92xlt  (gelezen 5237 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline woody_duiven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 632
    • RonV Media
Re: Scanner Unidenubc92xlt
« Reactie #15 Gepost op: 4 januari 2011, 20:42:13 »
Ook ik heb het vermoeden dat het aan de frequenties ligt, zelf heb ik een 92xlt maar er zitten geen funkties op waardoor er geen geluid uit komt. Programmeer even wat luchtvaart frequenties, de VHF kunnen zo in de 92xlt de AM mode selecteerd hij automatisch.

In Vlaanderen zal je ook de frequenties van Schiphol of Dutch Mil moeten kunnen ontvangen, voor Schiphol:

viewtopic.php?f=19&t=10622
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!

Offline aircontrol

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 90
Re: Scanner Unidenubc92xlt
« Reactie #16 Gepost op: 6 januari 2011, 17:40:48 »
jammer dat de wfm radio band er niet op zit anders kon je het zo testen door een signaal(radiostation)
Anytone 878 uv2 plus
Wouxun kg936p
Xxf 888s
Tyt md 2017

Offline steffiem

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 90
Re: Scanner Unidenubc92xlt
« Reactie #17 Gepost op: 6 januari 2011, 22:49:59 »
Is het toch echt niet de Squelch draaiknop zoals Leen al aangaf?

Navara, de linker draaiknop bovenop de scanner is de squelch knop, als je deze met de klok mee eens helemaal open (naar rechts) draait, hoor je dan nog steeds ruis? Als de ruis is verdwenen draai je de knop weer iets terug tot het punt waar je weer ruis hoort, je zet de squelch knop hier net iets boven zodat je geen ruis meer hoort.
UBC125XLT | BCT15X | D777 | X50N

Leen Ansems

  • Gast
Re: Scanner Unidenubc92xlt
« Reactie #18 Gepost op: 7 januari 2011, 06:10:59 »
Navara zou er goed aan doen om wat sneller te reageren. Zo kunnen we hem niet helpen en gaat het heel lang duren voordat het een keer opgelost is.

Offline aircontrol

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 90
Re: Scanner Unidenubc92xlt
« Reactie #19 Gepost op: 7 januari 2011, 18:02:14 »
klopt inderdaad  ik vind het wel vreemd dat na 2 dezelfde scanners er nog geen ontvangst op te horen is of ruis   als leek zijnde zou zon winkel of leverancier je toch moeten helpen met de begin stappen als service ?? ik hoop nog wat van navara weer te horen groetjes!!
Anytone 878 uv2 plus
Wouxun kg936p
Xxf 888s
Tyt md 2017

Offline steffiem

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 90
Re: Scanner Unidenubc92xlt
« Reactie #20 Gepost op: 7 januari 2011, 18:44:14 »
Citaat van: "aircontrol"
ik hoop nog wat van navara weer te horen

en dan het liefst zonder ruis  :)
UBC125XLT | BCT15X | D777 | X50N

Offline woody_duiven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 632
    • RonV Media
Re: Scanner Unidenubc92xlt
« Reactie #21 Gepost op: 7 januari 2011, 22:10:32 »
Citaat van: "steffiem"
Is het toch echt niet de Squelch draaiknop zoals Leen al aangaf?

Navara, de linker draaiknop bovenop de scanner is de squelch knop, als je deze met de klok mee eens helemaal open (naar rechts) draait, hoor je dan nog steeds ruis? Als de ruis is verdwenen draai je de knop weer iets terug tot het punt waar je weer ruis hoort, je zet de squelch knop hier net iets boven zodat je geen ruis meer hoort.

Tegen de klok in werkt de sqeulch op de 92xlt ;-) Helemaal naar links is de squelch open, net zover naar rechts draaien tot de ruis is verdwenen. Voor het gemak de squelch maar halvewege draaien, witte puntje op de knop van het display af wijzen is altijd goed.

Ik denk dat Navara zijn scanner aan de wilgen heeft gehangen, of deze weer heeft ingeleverd bij de shop en de hobby na een korte maar hevige start heeft gelaten voor wat het is. Mocht hij toch nog meelezen, probeer het volgende eens:

Voor het gemak even zoeken op de luchtvaart band, vrij eenvoudig te doen. scanner aanzetten en op "hold" drukken, links onder op "Func" drukken, gevolgd door "scan". Op het display staat nu SRCH en daarboven de bank waarin hij zoekt, zorg dat alleen bank 4 aanstaat ( knippert) de rest kan uit ( door op de toets van het kanaalnummer te drukken). De scanner zoekt nu tussen 108 en 137MHz of te wel de luchtvaartband, even geduld hebben want er moet iets op te horen zijn. Mocht er alleen ruis op een kanaal te horen zijn, zet die op lock out met "func" +  "0"
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!