Auteur Topic: Scanner Unidenubc92xlt  (gelezen 5263 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Navara

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Scanner Unidenubc92xlt
« Gepost op: 2 januari 2011, 14:13:08 »
Hallo, ik heb een scanner aangekocht,maar krijg stilaan het nare gevoel dat er iets verkeerd mee is. Ik krijg freqenties binnen maar krijg geen enkel gesprek te horen. Het spul terug gebracht naar de winkel,nieuwe gekregen,resultaat zelfde. Wat kan de oorzaak zijn? Is er iemand die mij enige raad kan geven ivm mijn probleem. Dank, Navara.

Offline Hutch

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1376
Re: Scanner Unidenubc92xlt
« Reactie #1 Gepost op: 2 januari 2011, 14:18:14 »
tik eens 169.6500 dan moet er geheid geluid door de speakers komen

Leen Ansems

  • Gast
Re: Scanner Unidenubc92xlt
« Reactie #2 Gepost op: 2 januari 2011, 14:22:54 »
Citaat van: "Navara"
Hallo, ik heb een scanner aangekocht,maar krijg stilaan het nare gevoel dat er iets verkeerd mee is. Ik krijg freqenties binnen maar krijg geen enkel gesprek te horen. Het spul terug gebracht naar de winkel,nieuwe gekregen,resultaat zelfde. Wat kan de oorzaak zijn? Is er iemand die mij enige raad kan geven ivm mijn probleem. Dank, Navara.

Je bedoelt dat je geen geluid hoort? De volumeknop staat toch wel in een middenstand? Je kan je ontvanger testen:
als je 169.750 MHz in tikt, dan moet je een ratelgeluid uit je luidspreker horen. Op deze frequentie staat een zender constant in de lucht.  De mode voor het beluisteren is NFM. Ik ken die scanner niet in detail, maar je squelchregelaar moet zo staan dan de ruis net is verdwenen. Dat is voor deze test niet zo belangrijk, maar wel als je andere stations wil gaan ontvangen.

Offline Hutch

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1376
Re: Scanner Unidenubc92xlt
« Reactie #3 Gepost op: 2 januari 2011, 14:27:29 »
Leen op welk ratelgeluid doel jij ? zelfde als ik ?
Dan vernoem je de verkeerde frequentie  :oops:

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Scanner Unidenubc92xlt
« Reactie #4 Gepost op: 2 januari 2011, 14:28:48 »
169.6500 = P2000
169.7500 = ERMES

Offline Hutch

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1376
Re: Scanner Unidenubc92xlt
« Reactie #5 Gepost op: 2 januari 2011, 14:29:32 »
Thnx johan okidoki bedoelen we samen ratelgeluid :)

Leen Ansems

  • Gast
Re: Scanner Unidenubc92xlt
« Reactie #6 Gepost op: 2 januari 2011, 14:43:08 »
Citaat van: "Hutch"
Thnx johan okidoki bedoelen we samen ratelgeluid :)

P2000 staat meestal niet constant in de lucht. Wel elke minuut een idle en daartussen door hoor je o.a. meldingen oversturen :wink:

Offline Hutch

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1376
Re: Scanner Unidenubc92xlt
« Reactie #7 Gepost op: 2 januari 2011, 15:36:05 »
Klopt

Offline Navara

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Re: Scanner Unidenubc92xlt
« Reactie #8 Gepost op: 2 januari 2011, 16:56:02 »
bedankt voor al jullie goede raadgeving,maar tevergeefs,ik krijg alleen maar geruis door de speaker.

PD1EU

  • Gast
Re: Scanner Unidenubc92xlt
« Reactie #9 Gepost op: 2 januari 2011, 17:28:32 »
Lukt het opslaan in het geheugen van de hier genoemde frequenties wel ?

-Ed

Leen Ansems

  • Gast
Re: Scanner Unidenubc92xlt
« Reactie #10 Gepost op: 2 januari 2011, 18:10:56 »
Citaat van: "Navara"
bedankt voor al jullie goede raadgeving,maar tevergeefs,ik krijg alleen maar geruis door de speaker.

Je hebt toch wel het antennesprietje op de portofoon gezet? Soms is het euvel zo'n klein probleem dat je dat over het hoofd ziet. Vertel even de stappen die je doet om een frequentie in te tikken en mogelijk ontbreekt daarin een schakel.

Offline aircontrol

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 90
Re: Scanner Unidenubc92xlt
« Reactie #11 Gepost op: 3 januari 2011, 19:17:41 »
ik denk dat je bij de close call functie moet zijn die pakt de sterkste zenders  zet close call functie  uit en squelch knop open draaien naar ruis signaal en dan de p2000 frequentie programeren en enteren succes :D
Anytone 878 uv2 plus
Wouxun kg936p
Xxf 888s
Tyt md 2017

Offline Navara

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Re: Scanner Unidenubc92xlt
« Reactie #12 Gepost op: 4 januari 2011, 11:57:03 »
Het vastleggen van freqenties is geen probleem. Ik krijg freqenties binnen ,maar het enige geluid wat ik hoor is gewoon geruis. Niks anders. Ik heb nog geen enkel woord kunen beluisteren op dat toestel. Het is nogtans een nieuw dat ik mee gekregen ter vervanging van het eerste. (ook een nagel nieuw)

Leen Ansems

  • Gast
Re: Scanner Unidenubc92xlt
« Reactie #13 Gepost op: 4 januari 2011, 12:18:46 »
Citaat van: "Navara"
Het vastleggen van freqenties is geen probleem. Ik krijg freqenties binnen ,maar het enige geluid wat ik hoor is gewoon geruis. Niks anders. Ik heb nog geen enkel woord kunen beluisteren op dat toestel. Het is nogtans een nieuw dat ik mee gekregen ter vervanging van het eerste. (ook een nagel nieuw)

Het kan zijn dat we raad geven die voor je niet van toepassing is. Je woordgebruik laat me vermoeden dat je in Vlaanderen woont. Klopt dat? Je hebt  n.l. geen woonplaats ingevuld in je profiel. Voor Belgie zijn andere frequenties van toepassing dan in Nederland. Met je woonplaats ingevuld is er mogelijk iemand in de buurt, een hobbygenoot die je verder kan helpen. 2 ontvangers die alle 2 niet werken is wel heel raar.

Offline Flesdop

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Re: Scanner Unidenubc92xlt
« Reactie #14 Gepost op: 4 januari 2011, 12:29:15 »
Probeer het anders eens met een PMR portofoontje, die heeft tegenwoordig iedereen wel...