Scannergerelateerd > Online scanners

Hoe zelf Zello stream beginnen?

(1/10) > >>

Edwin uit 070:
Hoewel Zello niet nieuw meer is, heb k er nog geen ervaring mee.

Ik heb wat vragen over Zello. Heb Gegoogeld, maar nog niet de juiste antwoorden gevonden.

Stel dat ik een audiostream naar Zello zou willen streamen, om dan die stream op een mobiel apparaat te kunnen beluisteren (en waar anderen dan wellicht ook kunnen meeluisteren). Hoe pak ik dat aan?

(dat ik een Zello account moet aanmaken is logisch en dat ik de app op mijn smartphone moet installeren snap ik ook  :) ).


Iets meer duiding: stel dat ik met een SDR-ontvanger een leuke frequentie ontvang en die frequentie wil beluisteren op mijn smartphone. Hoe stream ik dan de audio van de PC waar de SDR-software op staat naar Zello? Wat gebruik je daar voor?

Ik zie bijvoorbeeld op Ali vele Zello "portofoons". Is er, voor het experiment, een Zello" portofoon die max 50 euro kost en waar je streams mee kunt beluisteren die naar Zello gestreamd worden? Liefst met de mogelijkheid om op verschillende "kanalen" af te stemmen, als dat mogelijk is.

Wat Zello betreft ben ik een leek.

Harold:
Ik ken inmiddels 2 mensen die streamen naar Zello.
1 Ingewikkeld, via een landelijke server
Een andere met een simpele scanner, gekoppeld aan een oude Android telefoon,  die t vervolgens streamt op zello.

ACE:
er is ook zello voor macOS en Windows.
dat kun je kosteloos downloaden

Bernt:
Ik heb vanaf 2018 tot 2022 vele kanalen gestreamd via Windows met SDR Sharp.

Gewoon via de Aux-VFO plugin en Virtual Audio Cable. Je kan in Zello de input audio kanaal instellen.



Edwin uit 070:

--- Citaat van: Bernt op 22 februari 2024, 08:14:03 ---Ik heb vanaf 2018 tot 2022 vele kanalen gestreamd via Windows met SDR Sharp.

Gewoon via de Aux-VFO plugin en Virtual Audio Cable. Je kan in Zello de input audio kanaal instellen.
--- Einde van citaat ---

Gisteravond was ik niet dronken, maar desondanks blijkbaar niet zo scherp meer  :-[. Heb er geen seconde bij stilgestaan dat er (-uiteraard-) ook een Zello app voor Windows is. Ik ga er mee aan de slag. Bedankt!

(waarom ben je gestopt met streamen?).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie