Auteur Topic: Alarmering Amersfoort  (gelezen 3496 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

corvus

  • Gast
Alarmering Amersfoort
« Gepost op: 11 december 2005, 22:20:51 »
Lang niks gedaan met P2000 maar nu toch ook actief hiermee. Een beetje vreemd: 2 keer een prio 2 melding geweest die niet op P2000 tevoorschijn kwam. Vanmiddag was dit een liftopsluiting als ik het mij goed herinner. Weet niet waarom dit zo gaat waarschijnlijk vrijwilligers op kazerne en een telefoontje?

JeroenC

  • Gast
Re: Alarmering Amersfoort
« Reactie #1 Gepost op: 11 december 2005, 22:30:24 »
Kan zijn dat ze klaar waren met een andere klus en via de mobilofoon naar de andere melding gestuurd werden. Dan verschijnt deze melding niet op P2000. Er zijn vandaag meerdere uitrukken voor Amersfoort geweest. Dus dat kan het zijn. Hoe laat was die liftopsluiting vandaag?

corvus

  • Gast
Re: Alarmering Amersfoort
« Reactie #2 Gepost op: 11 december 2005, 22:41:33 »
Ok, snel antwoord. Dat was ongeveer om een uur of 16.00? Ik weet het niet meer precies. Ik zal het in ieder geval in de gaten houden. En omdat ze nog steeds gebruik maken van de anloge mobilofoon is dat zo goed als uitgesloten lijkt mij. Er was voor zover ik weet een "nieuwe" uitruk.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Alarmering Amersfoort
« Reactie #3 Gepost op: 11 december 2005, 22:43:42 »
Citaat van: "corvus"
Ok, snel antwoord. Dat was ongeveer om een uur of 16.00? Ik weet het niet meer precies. Ik zal het in ieder geval in de gaten houden. En omdat ze nog steeds gebruik maken van de anloge mobilofoon is dat zo goed als uitgesloten lijkt mij. Er was voor zover ik weet een "nieuwe" uitruk.

Ja, maar dat gaat dan toch ook via de analoge mobilofoon, daar hoeft toch niet voor gealarmeerd te worden?

Groeten, Peter.

corvus

  • Gast
Re: Alarmering Amersfoort
« Reactie #4 Gepost op: 11 december 2005, 23:34:12 »
Snap ik, maar ik heb op de mobilofoon niets gehoord, alleen de uitruk naar.....

Dat was vandaag en voor het week-end heb ik dit ook een keer gehoord, vandaar dat het mij opviel

Offline amem

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 34
Re: Alarmering Amersfoort
« Reactie #5 Gepost op: 12 december 2005, 12:38:40 »
Bij 9 van de 10 meldingen over liften en reinigen wegdek komen de meldingen  via de ac. naar de bevelvoerder via de telefoon binnen. Op een doordeweekse dag (werkdag) worden de niet spoedeisende meldingen gedaan door de beroeps bezetting aan de kazerne en zie je de meldingen ( prio 2/3)dan ook niet in de p 2000 terug. Na 1800 uur en in het weekeind worden dit soort meldingen ( behalve liften) gedaan door de vrijwillige brandweer. Deze worden wel normaal gealarmeerd en dit zie je dus ook terug op de p 2000 site's of pagers. Omdat de bevelvoerder aan de dienst (beroeps)kan bepalen of hij bepaalde prio 2/3 meldingen wel zelf doet is er (meestal)eerst telefonisch contact. Soms word er ook gewoon direct gealarmeerd maar dit is een beetje van de centralist en de drukte op de centrale afhankelijk.  Hopende zo voldoende te hebben geinformeerd.
groeten amem

JeroenC

  • Gast
Re: Alarmering Amersfoort
« Reactie #6 Gepost op: 12 december 2005, 17:32:03 »
Dat wist ik weer niet amem. Bedankt voor je info!

corvus

  • Gast
Re: Alarmering Amersfoort
« Reactie #7 Gepost op: 12 december 2005, 18:15:55 »
ok, bedankt, duidelijk.

badboy

  • Gast
Re: Alarmering Amersfoort
« Reactie #8 Gepost op: 12 december 2005, 22:17:58 »
Citaat van: "amem"
Bij 9 van de 10 meldingen over liften en reinigen wegdek komen de meldingen  via de ac. naar de bevelvoerder via de telefoon binnen. Op een doordeweekse dag (werkdag) worden de niet spoedeisende meldingen gedaan door de beroeps bezetting aan de kazerne en zie je de meldingen ( prio 2/3)dan ook niet in de p 2000 terug. Na 1800 uur en in het weekeind worden dit soort meldingen ( behalve liften) gedaan door de vrijwillige brandweer. Deze worden wel normaal gealarmeerd en dit zie je dus ook terug op de p 2000 site's of pagers. Omdat de bevelvoerder aan de dienst (beroeps)kan bepalen of hij bepaalde prio 2/3 meldingen wel zelf doet is er (meestal)eerst telefonisch contact. Soms word er ook gewoon direct gealarmeerd maar dit is een beetje van de centralist en de drukte op de centrale afhankelijk.  Hopende zo voldoende te hebben geinformeerd.

Ik kan hier niets aan toevoegen.... Maar afhankelijk van de centralist baart mij zorgen....

freqflyer

  • Gast
Re: Alarmering Amersfoort
« Reactie #9 Gepost op: 14 december 2005, 04:13:29 »
Citaat
="badboy"
Ik kan hier niets aan toevoegen.... Maar afhankelijk van de centralist baart mij zorgen....

Ach het blijft mensenwerk, iemand die een beetje de verrichtingen van een AC volgt, weet dat er centralisten en centralisten zijn. In alle takken van werk heb je mensen die hetzelfde werk nčt even anders, gemotiveerder, doordachter, klantvriendelijker, etc. doen dan een andere werknemer.

Offline amem

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 34
Re: Alarmering Amersfoort
« Reactie #10 Gepost op: 14 december 2005, 09:27:49 »
Ja en er zijn natuurlijk ook nieuwe centralisten. Maar ook centralisten die enige jaren geleden nog op de centrale van het al oude eemland zaten, en dat zat vroeger bij de brandweer amersfoort in. Deze mensen zijn nog redelijk op de hoogte hoe de procedures zijn ( of waren). Maar ik kan me ook voorstellen dat sommige door de bomen het bos niet meer zien wat procedures etc. aangaat.
groeten amem