Auteur Topic: 2 (tijdelijke) nieuwe capcodes Noord-Holland Noord  (gelezen 2718 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline mem

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 191
2 (tijdelijke) nieuwe capcodes Noord-Holland Noord
« Gepost op: 21 september 2005, 13:10:56 »
NHN heeft sinds deze week 2 capcodes in gebruik die uitgestuurd worden als er ook nog een analoge alarmering bij de betreffende alarmering noodzakelijk is. De code 0202995 wordt gebruikt als er een analoge alarmering met spraak de lucht in moet. De code 0202996 bij een analoge alarmering zonder spraak. Er zijn (naast enkele aansturingen)nog 3 gemeenten die dubbel gealarmeerd worden alsmede de KNRM. De KNRM gaat 1 oktober in de regio NHN van dubbel alarmeren naar alleen P2000. C2000 KNRM zit eraan te komen.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: 2 (tijdelijke) nieuwe capcodes Noord-Holland Noord
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2005, 15:09:57 »
Het kwartje valt niet helemaal ??? Waarom moet er een extra code mee als er spraak bij moet ?
Die centralist kan dat toch direct belissen of wordt de spraak via een externe kazerne geregeld ?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: 2 (tijdelijke) nieuwe capcodes Noord-Holland Noord
« Reactie #2 Gepost op: 21 september 2005, 15:25:54 »
Citaat van: "Wopper"
Het kwartje valt niet helemaal ??? Waarom moet er een extra code mee als er spraak bij moet ?
Die centralist kan dat toch direct belissen of wordt de spraak via een externe kazerne geregeld ?

Nouja met jouw kennis van GMS had ik verwacht dat je zelf wel iets zou kunnen verzinnen :)

Ik heb zelf het vermoeden dat het te maken heeft met de afhandeling van een taak ofzo. Aan die taak is dan een bereikbaarheid gekoppeld. De hoed en de rand is me ook niet helemaal duidelijk, maar het zal ongetwijfeld met GMS te maken hebben en eventueel de rapportage ervan, aangezien er aan de hand van die taak ook gerapporteerd kan worden hoe er exact gealarmeerd is.

EDIT: Als er maar 3 korpsen zijn die analoog gealarmeerd dienen te worden, dan is een geheugensteuntje als zijde een aparte taak wel zo handig. Dus in principe NIET analoog alarmeren tenzij GMS dat (als taak) aangeeft :)

Mem, correct me if I'm wrong :)

Groeten, Peter.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: 2 (tijdelijke) nieuwe capcodes Noord-Holland Noord
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2005, 15:54:40 »
Het kan zijn dat ik er niet erg lang overna gedacht had voordat ik poste  ;)

Offline mem

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 191
Re: 2 (tijdelijke) nieuwe capcodes Noord-Holland Noord
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2005, 16:31:58 »
Citaat
EDIT: Als er maar 3 korpsen zijn die analoog gealarmeerd dienen te worden, dan is een geheugensteuntje als zijde een aparte taak wel zo handig. Dus in principe NIET analoog alarmeren tenzij GMS dat (als taak) aangeeft

En dat is dus juist! Probleem is namelijk dat de kans steeds groter wordt dat de analoge alarmering vergeten wordt omdat je niet meer direct zicht hebt op het analoge RBS. Het draait nu 2 dagen en het lijkt wel te werken.