Auteur Topic: Alarmering waarvan capcode niet is geprogrammeerd  (gelezen 6942 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Ronskip

  • Gast
Alarmering waarvan capcode niet is geprogrammeerd
« Gepost op: 5 mei 2005, 13:59:47 »
Het volgende vreemde is er aan de hand:

Mijn Jupiter pager is geprogrammeerd zonder codes van de omgeving Schagen (Noord-Holland-Noord).
Toch krijg ik regelmatig alarmeringen binnen van die regio.
Ik heb mijn capcodes gecontroleerd en opnieuw geprogrammeerd. Alle codes beginnen in ieder geval al met 1.........
En die van NHN met 02 en daar staat er op zeker geen eentje van in.

Hebben meer mensen hier last van of weet iemand een oplossing??

Ronskip

  • Gast
Re: Alarmering waarvan capcode niet is geprogrammeerd
« Reactie #1 Gepost op: 5 mei 2005, 15:32:04 »
Het blijkt nog sterker: Ik krijg ook alarmeringen binnen uit Enschede, Friesland, Limburg en Utrecht.

Maar ook die capcodes heb ik niet in de pager geprogrammeerd staan.
Het vraagteken wordt voor mij groter en groter....

Offline Pager

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 302
Re: Alarmering waarvan capcode niet is geprogrammeerd
« Reactie #2 Gepost op: 5 mei 2005, 15:34:08 »
Welke codes staan er in je pager ?.

Groeten, André

Ronskip

  • Gast
Re: Alarmering waarvan capcode niet is geprogrammeerd
« Reactie #3 Gepost op: 5 mei 2005, 15:48:27 »
1503910, 1503161, 1503166, 1503165, 1503680, 1503905, 1503270, 1300028, 1300029, 1300030, 1300031, 1300032, 1300033, 1300034, 1300035, 1302630

Het is een beetje een ratjetoe van codes, maar in mijn regio zijn ze er nog niet operationeel mee, vandaar
Ik heb nu tijdelijk alle 130...... codes uitgeschakeld om te zien wat er dan gebeurt.

Offline Pager

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 302
Re: Alarmering waarvan capcode niet is geprogrammeerd
« Reactie #4 Gepost op: 5 mei 2005, 16:00:25 »
Je zou alleen de codes moeten ontvangen die er in staan. Ik weet niet of het mogelijk is dat je door een defect aan je pager alles ontvangt ???? :? . Misschien weet Peter hier meer van en anders moet je even contact opnemen met de P2000 shop.

Groeten, André

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Alarmering waarvan capcode niet is geprogrammeerd
« Reactie #5 Gepost op: 5 mei 2005, 16:17:31 »
Programmeer je hem met de programmer ? Heb je wel eens even de batterij met je nagel ingeduwt zodat de + los komt en de pager eigenlijk 1 seconde uit gaat?

Hier mee leest hij alle settings weer in, als je bv backlight of contrast hebt gewijzigd.

Kan wel eens helpen

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Alarmering waarvan capcode niet is geprogrammeerd
« Reactie #6 Gepost op: 5 mei 2005, 18:01:44 »
Citaat van: "Pager"
Ik weet niet of het mogelijk is dat je door een defect aan je pager alles ontvangt ?

Erg wazig. Ik heb dit probleem onlangs van iemand anders vernomen. Het lijkt wel of alle groepsoproepen worden weergegeven, een duidelijke lijn zit er echter niet in. Ik zou gewoon even contact opnemen met de P2000shop, het probleem voorleggen en waarschijnlijk kun je hem dan wel omruilen.

Groeten, Peter.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Alarmering waarvan capcode niet is geprogrammeerd
« Reactie #7 Gepost op: 5 mei 2005, 18:06:46 »
Hoe kan je in de Jup je firmware zien ? bij de bravo is dat uitzetten endan gelijk tijdig rood en blauw indukken.... 2.27 is de nieuwste en enige voor bravo800

Offline Robert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: Alarmering waarvan capcode niet is geprogrammeerd
« Reactie #8 Gepost op: 5 mei 2005, 20:14:29 »
Hallo,

Dit heb ik ook gehad met m'n Apollo's die ik US besteld heb.

Volgens mij gebeurd er het volgende.

Nadat je op 1 van de geprogrammeerde codes een alarmering heb gekregen waar die code in een groepsoproep zit, reageert de pager daarna op alle groepsoproepen ongeacht of een van die (individuele) codes in de pager geprogrammeerd is.

Wat tijdelijk helpt, is de pager even uit en weer aan te zetten. Als je daarna weer een alarmering krijgt via een groepsoproep begint het verhaal weer van voor af aan.

Ik heb de pagers door Anton laten voorzien van zijn aangepaste firmware, waarna dit fenomeen verholpen is.

Groeten,
Robert

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Alarmering waarvan capcode niet is geprogrammeerd
« Reactie #9 Gepost op: 5 mei 2005, 20:27:04 »
Citaat van: "Robert"
Dit heb ik ook gehad met m'n Apollo's die ik US besteld heb.
Ik heb de pagers door Anton laten voorzien van zijn aangepaste firmware, waarna dit fenomeen verholpen is.

Deze klacht (en die andere die ik heb vernomen) treden op bij de onlangs geleverde pagers die allemaal door Apollo van dezelfde instellingen zijn voorzien, dus dit probleem zou zich eigenlijk niet mogen voordoen. Even opnieuw programmeren kan natuurlijk geen kwaad, maar het blijft een vreemde zaak en ik vraag me af of dit dmv programmeren te verhelpen is. Anton blaast er namelijk geen firmware in, hij overschrijft slechts de instellingen...

Groeten, Peter.

Offline Robert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: Alarmering waarvan capcode niet is geprogrammeerd
« Reactie #10 Gepost op: 5 mei 2005, 20:56:06 »
Hoi Peter,

Citaat van: "hunter"
Anton blaast er namelijk geen firmware in, hij overschrijft slechts de instellingen...

Nou, hij schreef mij dat de pagers omgeprogrammeerd werden met nieuwe (zelf aangepaste) firmware...

Groeten,
Robert.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Alarmering waarvan capcode niet is geprogrammeerd
« Reactie #11 Gepost op: 5 mei 2005, 22:29:05 »
Citaat van: "Robert"
Nou, hij schreef mij dat de pagers omgeprogrammeerd werden met nieuwe (zelf aangepaste) firmware...

Tsja, okee dan :)

Peter.

paul19622

  • Gast
Re: Alarmering waarvan capcode niet is geprogrammeerd
« Reactie #12 Gepost op: 21 mei 2005, 12:33:57 »
Citaat van: "Ronskip"
Het volgende vreemde is er aan de hand:

Mijn Jupiter pager is geprogrammeerd zonder codes van de omgeving Schagen (Noord-Holland-Noord).
Toch krijg ik regelmatig alarmeringen binnen van die regio.
Ik heb mijn capcodes gecontroleerd en opnieuw geprogrammeerd. Alle codes beginnen in ieder geval al met 1.........
En die van NHN met 02 en daar staat er op zeker geen eentje van in.

Hebben meer mensen hier last van of weet iemand een oplossing??

Ook ik heb er nu last van. Nadat er een groepsoproep was uitgegaan voor de BRW Waddinxveen ontving ik alle groepsoproepen van o.a. de regio Zeeland en Noord-Holland. Wel viel het mij op dat de pager tijdens dit geval zeer traag was geworden. Ik bedoel hier dan mee dat normaal gesproken bij het uitlezen van een bericht de pager na een paar secondes terug keert naar zijn lege display iets wat nu ook niet meer gebeurde of heel lang duurde. Ook het lampje bleef hierbij langer branden dan normaal. Ook als ik door de opgeslagen berichten bladerde duurde het weer vrij lang voordat hij terug keerde. Nadat ik de pager had uit gezet en daarna weer aan was het probleem verholpen. Ook heb ik al mijn opgeslagen berichten verwijderd wat ik overigens nog nooit gedaan had. Mijn idee was dan ook zou het niet hier iets mee te maken gehad kunnen hebben? Nu de pager weer leeg is werkt hij weer supersnel en heb ik er tot nu toe ook nog geen last van gehad. Overigens is er nog geen groepsoproep uit gegaan dus moet ik dit nog even afwachten. Een tip misschien of zeg ik nu iets wat gewoon niet mogelijk is?

groetjes Paul

Ronskip

  • Gast
Re: Alarmering waarvan capcode niet is geprogrammeerd
« Reactie #13 Gepost op: 22 mei 2005, 21:51:59 »
Paul,
Als je even op de site van Rob kijkt: http://www.apolloprogrammer.tk (geloof ik) dan staat daar de oplossing.
Ik heb er ook geen last meer van.
Hulde ook aan Anton, die mij zeer snel heeft geholpen met dit probleem.

paul19622

  • Gast
Re: Alarmering waarvan capcode niet is geprogrammeerd
« Reactie #14 Gepost op: 22 mei 2005, 22:23:56 »
Citaat van: "Ronskip"
Als je even op de site van Rob kijkt: http://www.apolloprogrammer.tk (geloof ik) dan staat daar de oplossing.
Ik heb er ook geen last meer van.
Hulde ook aan Anton, die mij zeer snel heeft geholpen met dit probleem.

Bedankt Ron maar momenteel heb ik nergens geen last meer van. Wat er op die site staat dat begrijp ik niet helemaal want geknoeid heb ik er niet mee, ik programmeer hem gewoon zoals het in de beschrijving staat met de hand dus ik weet niet wat ik daar verkeerd aan kan doen. Maar goed het werkt weer naar behoren en ook met de gedane groepsoproepen heb ik tot op heden geen last meer.

groetjes en bedankt paul,