Auteur Topic: p2kflex P2000 Telegram BOT  (gelezen 31337 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #45 Gepost op: 15 april 2021, 17:06:53 »
Gebruiksaanwijzing p2kflex P2000 Telegram BOT

Zoek de @p2kflexP2000bot op Telegram (of via de link https://t.me/p2kflexP2000bot)
Vervolgens dient u onderin op Starten te drukken. Soms gaat dit de eerste keer niet direct goed en verschijnt er een rood uitroepteken. Klik in dat geval op de verschenen regel /start
Je kunt nu je locatie sturen. Doe dit door onderin op het paperclipje te klikken.

Je kunt hiermee een aantal zaken delen, waaronder foto’s en bestanden maar ook uw locatie. Klik eerst in de keuzebalk onderin op Locatie, hierna kun je kiezen voor je huidige/ geselecteerde locatie of het delen van je live-locatie. Laatstgenoemde optie kan voor 15 minuten, 1 uur of voor 8 uur. Dit is iets van Telegram en is door de BOT niet aan te passen. Aangezien je telefoon regelmatig locatie-updates zal sturen en er altijd meerdere gebruikers zullen zijn die hun live-locatie willen delen, is de dringende vraag om dit alleen te gebruiken als je daadwerkelijk onderweg bent. Op het moment dat het delen stopt (handmatig, of automatisch na de gekozen periode) dan zal de laatst bekende locatie onthouden blijven en gebruikt worden in combinatie met de opgegeven radius.
NB: ivm belasting van de server worden locatie-updates maximaal 1x per minuut verwerkt en indien de nieuwe locatie minimaal 100m verschilt ten opzichte van de vorige locatie.

Door je locatie te delen stuur je een plattegrondje waar de P2000 BOT coördinaten uithaalt.
Deze coördinaten zullen vergeleken worden met die van de P2000 meldingen om op basis daarvan te bepalen welke bij jou in de buurt zijn en welke niet. De BOT zal bevestigen dat de locatie is ontvangen en nu kun je een radius (een straal) instellen rondom jouw locatie. Gebruik hiervoor het /radius commando, zie onder. Je kunt een radius opgeven van 1 tot 10km, bijvoorbeeld /radius 5

Met het /info commando kun je alle mogelijke commando’s opvragen, maar ook jouw op dat moment bekende locatie en radius.

Voor de volledige handleiding, inclusief afbeeldingen, zie https://www.p2kflex.nl/P2000bot.pdf

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #46 Gepost op: 1 juni 2021, 20:02:10 »
Zou zoiets niet gewoon online te organiseren zijn, soort open-source achtige? Wil er voor "mijn" dorp gerust eens doorheen lopen, maar het zal een druppel op de gloeiende plaat zijn lijkt me.

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #47 Gepost op: 2 september 2021, 18:31:33 »
Werkt heerlijk. Melding komt binnen op de google nest hub en word ook in zijn geheel automatische voorgelezen.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #48 Gepost op: 14 oktober 2021, 07:35:57 »
Sinds afgelopen weekend gebruik ik deze bot in verband met beëindigen van een andere P2000 bot. Ik moet zeggen dat dit vooralsnog fijn werkt. De locatievoorziening gebruik ik niet, enkel de door mij ingevoerde capcodes. Hoop stiekem dat dit er ooit nog eens meer worden dan 10.
Bedankt voor de inspanning tot ontwikkeling hiervan!

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #49 Gepost op: 14 oktober 2021, 08:08:55 »
Sinds afgelopen weekend gebruik ik deze bot in verband met beëindigen van een andere P2000 bot. Ik moet zeggen dat dit vooralsnog fijn werkt. De locatievoorziening gebruik ik niet, enkel de door mij ingevoerde capcodes. Hoop stiekem dat dit er ooit nog eens meer worden dan 10.

Om hoeveel capcodes zou dit totaal gaan?

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #50 Gepost op: 14 oktober 2021, 08:16:30 »
Om hoeveel capcodes zou dit totaal gaan?

Durf het bijna niet te zeggen, maar heb toch echt een stuk of 40 capcodes die ik mee heb lopen.
Weet dus niet of dat gemiddeld gezien hoog of laag is.

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #51 Gepost op: 14 oktober 2021, 19:23:32 »
Ik had ook al een blik op je Bot geworpen, de site is al tijden mijn go to site voor meldingen.
Voor mobiel gebruik heb ik tot nu toe met grote tevredenheid een andere Telegram P2000 bot gebruikt maar helaas gaat die uit de lucht. Daar ook even de capcodes opgevraagt die ik nu monitor maar dan zit ik ook al aan de 36. Ik volg de verschillende RB's hier uit de regio en daarnaast dan nog wat KNRM boten hier in de regio en dan gaat het aantal hard richting de 40  :)

Ik ga het weekend eens kijken of ik met bijvoorbeeld de verschillende lichtkrant codes het aantal capcodes terug kan brengen zodat ik het binnen de 10 kan persen.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #52 Gepost op: 14 oktober 2021, 21:45:55 »
Op speciaal verzoek valt er altijd wat te regelen. Het versturen van meldingen op basis van capcodes en/of plaatsnaam is efficienter/sneller dan op basis van locatie, waarbij alle gebruikers een bericht "op maat" ontvangen, omdat er dan ook de afstand bij staat. Die kan ik natuurlijk laten vervallen, maar die staat er al sinds dag #1 in en ik merk dat men hier inmiddels aardig aan gehecht is.

Kortom; probeer het aub zo beperkt mogelijk te houden en als je iets wilt wat buiten de specs valt, app mij even rechtstreeks.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #53 Gepost op: 20 oktober 2021, 22:57:36 »
Gebruik(te) je plaatsnamen bij de P2000bot, stel deze dan even opnieuw in. Bij een update zijn er helaas wat gegevens verloren gegaan.

Gebruik je de BOT op basis van locatie, dan ook heeft het de voorkeur om jouw, of in elk geval een gewenste plaatsnaam op te geven, dit kan de BOT net wat sneller maken.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #54 Gepost op: 31 oktober 2021, 12:33:52 »
Buiten de meldingen op mijn smartphone komen deze ook binnen op mijn smartwatch, een Garmin Fenix 6X pro.
Als ik een melding via de Bot binnen krijg dan ontkom ik er niet aan om te scrollen, bij de meeste meldingen dan. Het mooiste is natuurlijk als de melding in een keer in zijn geheel in het scherm komt te staan. Ik wil ook nog weleens op mijn smartwatch kijken welke gespreksgroep het betreft als ik onderweg ben naar de kazerne.
Voor de beeldvorming, als ik een melding binnenkrijg dan staat er bovenaan ‘P2000bot’, daaronder ‘melding brandweer’, daaronder het brandweerauto’tje en daaronder de melding. Zie https://ibb.co/n6Jvz5Z

Als ‘melding brandweer’ en het brandweerauto’tje niet meer in het bericht zijn opgenomen, of desnoods achteraan, zouden de meeste meldingen in een keer in het display van de smartwatch kunnen staan. Je ziet immers aan de melding voor welke discipline deze bedoeld is.

Hebben meer gebruikers dit ‘probleem’? En hoe staan jullie er tegenover als deze twee items weggehaald of verplaatst worden? Zijn er wellicht andere opties?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #55 Gepost op: 14 november 2021, 10:53:39 »
Voor wie mijn P2000-bot gebruikt, ik heb helaas op vakkundige wijze de lijst met gebruikers om zeep geholpen (er draait elke dag een backup maar om duistere redenen is daar blijkbaar onlangs een fout in opgetreden). Graag opnieuw aanmelden, excuses voor de overlast...

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #56 Gepost op: 14 november 2021, 19:07:32 »
Buiten de meldingen op mijn smartphone komen deze ook binnen op mijn smartwatch, een Garmin Fenix 6X pro.
Als ik een melding via de Bot binnen krijg dan ontkom ik er niet aan om te scrollen, bij de meeste meldingen dan. Het mooiste is natuurlijk als de melding in een keer in zijn geheel in het scherm komt te staan. Ik wil ook nog weleens op mijn smartwatch kijken welke gespreksgroep het betreft als ik onderweg ben naar de kazerne.
Voor de beeldvorming, als ik een melding binnenkrijg dan staat er bovenaan ‘P2000bot’, daaronder ‘melding brandweer’, daaronder het brandweerauto’tje en daaronder de melding. Zie https://ibb.co/n6Jvz5Z

Als ‘melding brandweer’ en het brandweerauto’tje niet meer in het bericht zijn opgenomen, of desnoods achteraan, zouden de meeste meldingen in een keer in het display van de smartwatch kunnen staan. Je ziet immers aan de melding voor welke discipline deze bedoeld is.

Hebben meer gebruikers dit ‘probleem’? En hoe staan jullie er tegenover als deze twee items weggehaald of verplaatst worden? Zijn er wellicht andere opties?

Niemand anders die deze bot gebruikt en hier 'last' van dan wel ideeën over heeft?  ???

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #57 Gepost op: 16 december 2021, 10:55:08 »
Wat begon als experimentje, werkt toch beter dan ik aanvankelijk had verwacht; het monitoren van de LL4.

Aan de fictieve capcode 0420994 heb ik een aantal noordelijke OvD-G's gekoppeld en als deze kort voor opstijgen van de LL4 is gealarmeerd dan wordt deze melding gebruikt voor de LL4. Bevat deze een locatie dan wordt die gebruikt. Staat er geen locatie in dan wordt alleen de regio gebruikt.

Monitoren van de LL4 kan met die fictieve capcode. Enige kanttekening is dat je dan ook al die OvD-G meldingen krijgt die niet perse een MMT inzet hoeven te betekenen

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #58 Gepost op: 19 december 2021, 21:16:39 »
Wat begon als experimentje, werkt toch beter dan ik aanvankelijk had verwacht; het monitoren van de LL4.

Aan de fictieve capcode 0420994 heb ik een aantal noordelijke OvD-G's gekoppeld en als deze kort voor opstijgen van de LL4 is gealarmeerd dan wordt deze melding gebruikt voor de LL4. Bevat deze een locatie dan wordt die gebruikt. Staat er geen locatie in dan wordt alleen de regio gebruikt.

Monitoren van de LL4 kan met die fictieve capcode. Enige kanttekening is dat je dan ook al die OvD-G meldingen krijgt die niet perse een MMT inzet hoeven te betekenen


Offline dajero

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 42
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #59 Gepost op: 16 april 2022, 17:10:22 »
De linkjes om de Lifeliners te volgen in Telegram lijken niet meer te kloppen...
https://t.me/PHTTR

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: p2kflex P2000 Telegram BOT
« Reactie #60 Gepost op: 26 juni 2022, 05:14:11 »
Klopt het dat er een storing is bij de p2000 telegram bot?

We merkte dat we al een tijdje geen gesproken ambulance meldingen meer hadden gehoord op de Google Nest speakers.
Meldingen worden via de bot uitgesproken via op de speakers.

Maar nu is het dus al een tijdje stil, de laatste melding op de telegram bot is van 24 juni 22.53