Auteur Topic: Ontvangst daalt snel in PWD met RTL2832U  (gelezen 6266 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline MartijnWHM

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
    • 112waterweg
Ontvangst daalt snel in PWD met RTL2832U
« Gepost op: 16 juni 2016, 15:47:35 »
Hallo allemaal,

Ik ondervind een verveld probleem met PDW v3.1 (Op Windows 7 Pro). Onlangs heb ik de RTL2832U + R820T2 aangeschaft met als doel P2000 te decoderen met behulp van SDR#. Ik gebruik Stereo Mix als geluidskaart.

SDR# en PDW draaien op zich prima, maar het ontvangst wordt steeds minder. Als ik PDW open is het ontvangst zo'n 90%. Niet veel later begint het percentage te zakken en zit na een kwartier op 17% of zelfs lager. Ook staat er een geel uitroepteken bij. De standaardantenne heb ik inmiddels vervangen voor een SV9323. Ik krijg hiermee wel meer meldingen binnen, maar bijna allemaal met biterrors. Ik heb al uren lopen zoeken op Google naar eventuele oplossingen, maar helaas.

Hopelijk heeft iemand tips!  ;D

Offline One Guy, One Blog

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
    • One Guy, One Blog
Re: Ontvangst daalt snel in PWD met RTL2832U
« Reactie #1 Gepost op: 16 juni 2016, 16:14:55 »
Hallo allemaal,

Ik ondervind een verveld probleem met PDW v3.1 (Op Windows 7 Pro). Onlangs heb ik de RTL2832U + R820T2 aangeschaft met als doel P2000 te decoderen met behulp van SDR#. Ik gebruik Stereo Mix als geluidskaart.

SDR# en PDW draaien op zich prima, maar het ontvangst wordt steeds minder. Als ik PDW open is het ontvangst zo'n 90%. Niet veel later begint het percentage te zakken en zit na een kwartier op 17% of zelfs lager. Ook staat er een geel uitroepteken bij. De standaardantenne heb ik inmiddels vervangen voor een SV9323. Ik krijg hiermee wel meer meldingen binnen, maar bijna allemaal met biterrors. Ik heb al uren lopen zoeken op Google naar eventuele oplossingen, maar helaas.

Hopelijk heeft iemand tips!  ;D

Als je je RTL aan zet wordt 'ie warm en treedt er een afwijking op in de afstemming. hij zal dan een beetje naast de ingestelde frequentie tunen.

Als na enige tijd de temperatuur stabiel is dan blijft de afwijking dat ook. Dan kun je in SDR# die afwijking corrigeren met de PPM-instelling. Die afwijking is voor elke RTL weer anders, die van mij corrigeer ik bijvoorbeeld met 83 PPM.

Offline MartijnWHM

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
    • 112waterweg
Re: Ontvangst daalt snel in PWD met RTL2832U
« Reactie #2 Gepost op: 16 juni 2016, 16:55:11 »
Als je je RTL aan zet wordt 'ie warm en treedt er een afwijking op in de afstemming. hij zal dan een beetje naast de ingestelde frequentie tunen.

Als na enige tijd de temperatuur stabiel is dan blijft de afwijking dat ook. Dan kun je in SDR# die afwijking corrigeren met de PPM-instelling. Die afwijking is voor elke RTL weer anders, die van mij corrigeer ik bijvoorbeeld met 83 PPM.

Ik begrijp wat je bedoelt, echter hou ik ook continu SDR# in de gaten en dan zie ik dat de tuner gewoon over de rode frequentie-activiteiten loopt, dus daar kan het denk ik niet aan liggen. Soms zie ik wel activiteit in SDR#, maar geen melding in PDW.

Offline One Guy, One Blog

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
    • One Guy, One Blog
Re: Ontvangst daalt snel in PWD met RTL2832U
« Reactie #3 Gepost op: 16 juni 2016, 21:30:13 »
Ik begrijp wat je bedoelt, echter hou ik ook continu SDR# in de gaten en dan zie ik dat de tuner gewoon over de rode frequentie-activiteiten loopt, dus daar kan het denk ik niet aan liggen. Soms zie ik wel activiteit in SDR#, maar geen melding in PDW.

En het draait ook niet op een laptop met oververhittingsverschijnselen?  :P

Offline MartijnWHM

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
    • 112waterweg
Re: Ontvangst daalt snel in PWD met RTL2832U
« Reactie #4 Gepost op: 16 juni 2016, 21:33:17 »
En het draait ook niet op een laptop met oververhittingsverschijnselen?  :P

Nee valt wel mee als ik het zo inschat. Heb een oude PC waarop de boel draait. Inmiddels blijft het signaal nu tussen de 70 en 80%, maar 100% zou natuurlijk het mooiste zijn.  :D

Offline One Guy, One Blog

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
    • One Guy, One Blog
Re: Ontvangst daalt snel in PWD met RTL2832U
« Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2016, 22:13:56 »
Heb een oude PC waarop de boel draait.

Die pc trekt het nog wel? SDR# vergt nogal wat processorkracht. En anders zou ik het ook niet weten  :P

Offline MartijnWHM

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
    • 112waterweg
Re: Ontvangst daalt snel in PWD met RTL2832U
« Reactie #6 Gepost op: 16 juni 2016, 22:18:11 »
Die pc trekt het nog wel? SDR# vergt nogal wat processorkracht. En anders zou ik het ook niet weten  :P

Hmm, processorgebruik zit wel rond de 90 / 100%. Ik denk dat ik het maar eens ga testen met mijn ultra-hypersonische laptop!  :P

Bedankt voor het meedenken in ieder geval!

Offline One Guy, One Blog

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 66
    • One Guy, One Blog
Re: Ontvangst daalt snel in PWD met RTL2832U
« Reactie #7 Gepost op: 16 juni 2016, 22:35:32 »
Hmm, processorgebruik zit wel rond de 90 / 100%. Ik denk dat ik het maar eens ga testen met mijn ultra-hypersonische laptop!  :P

Ben benieuwd! Succes, we horen de knal wel wanneer je laptop door de geluidsbarrière gaat  8)

Offline MartijnWHM

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
    • 112waterweg
Re: Ontvangst daalt snel in PWD met RTL2832U
« Reactie #8 Gepost op: 16 juni 2016, 22:40:43 »
Ben benieuwd! Succes, we horen de knal wel wanneer je laptop door de geluidsbarrière gaat  8)

Hahaha, ik laat het wel weten!

Offline MarcelHdt

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 753
Re: Ontvangst daalt snel in PWD met RTL2832U
« Reactie #9 Gepost op: 17 juni 2016, 08:45:05 »
De waterval uitzetten tijdens het decoderen scheelt ook een hoop processor-werk.
Groeten, Marcel Hodiamont.

Scanners:
Uniden UBC72XLT, UBC3500XLT(primair) & GRE PSR-239.