Auteur Topic: PDW naar WhatsApp  (gelezen 19956 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
PDW naar WhatsApp
« Gepost op: 16 september 2015, 21:46:45 »
Opgesplitst uit Filters combineren?

Zo stom, ik heb hier dus een tijd geleden een heel script voor gemaakt op mijn server die de lokale nieuwssite hier alarmeert (via Whatsapp overigens, best geinig). Zijn er gewoon vinkjes voor... Ik ga me even schamen in een hoekje.  ::)

Hmm...WhatsApp? :)

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #1 Gepost op: 17 september 2015, 10:26:15 »
Hmm...WhatsApp? :)

Dit werkt op basis van dit: https://github.com/WHAnonymous/Chat-API project. Je hebt daar een simkaart voor nodig (eenmalig om je aan te melden bij Whatsapp, doe dit niet met je eigen nummer want Whatsapp blokkeert je als je te vaak inlogt met een ander apparaat, daarnaast, prepaid simkaarten liggen voor 5 euro bij de AH). Ik laat PDW dan via een command scriptje een GET request doen bij mijn server. Met een heel klein stukje PHP wordt dit vervolgens gewhatsappt naar de whatsappgroep van de lokale nieuwssite.

Uiteindelijk gaat het om 4 regels in een .bat bestandje en een kleine 30 in een PHP scriptje. Is te overzien denk ik. :)

Ik weet dat er mensen zijn die tegen het gebruik van GET requests zijn maar de bedoeling is echt alleen maar berichten Whatsappen zoals ze uit PDW komen. Een hele database opzetten etc. maakt het alleen maar ingewikkelder en langzamer. En aangezien berichten altijd van de zelfde server komen heb ik gewoon een regel in het script staan die alleen maar berichten accepteert van het IP van de PDW serverlocatie.
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #2 Gepost op: 17 september 2015, 10:42:08 »
Hmm klinkt heel interessant. Hier moet ik mij eens in gaan verdiepen. Destijds probeerde ik iets via Telegram te realiseren omdat je daar verschillende geluidjes aan personen/groepen kan hangen, volgens mij kon dat toen niet bij WhatsApp. Inmiddels bij personen wel, groepen heb ik nog niet geprobeerd.

Anyway; hier wil ik zeker wat mee gaan doen. Als ik vragen heb dan trek ik even aan de bel, ik denk dat anderen dit ook wel interessant kunnen vinden :)

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #3 Gepost op: 17 september 2015, 13:10:26 »
Doe het zelf al langere tijd via Telegram, werkt hartstikke mooi  :)

Ik weet dat er mensen zijn die tegen het gebruik van GET requests zijn maar de bedoeling is echt alleen maar berichten Whatsappen zoals ze uit PDW komen. Een hele database opzetten etc. maakt het alleen maar ingewikkelder en langzamer. En aangezien berichten altijd van de zelfde server komen heb ik gewoon een regel in het script staan die alleen maar berichten accepteert van het IP van de PDW serverlocatie.

Doe het net zo, werkt prima en scheelt inderdaad een database opzetten et cetera.

Offline 19rf370

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 399
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #4 Gepost op: 17 september 2015, 14:25:57 »
Als je het op whatsapp moet laten zien kun je dan niet beter de p2000 app downloaden werkt toch net zo goed. Je hebt er al apps bij waar je de capp code's kunt invoeren of alleen per regio kunt aanklikken
Tyt th-9800 Anytone at-5555 uniden ubc125xtl handic0080 2x baofeng uv-5r 2Xbaofeng bf888s 2xtopcom twintalker 1300 gooit gy560 pan gpa 27 1/2 daimond x30 daimond x200 sirio Sdb-270

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #5 Gepost op: 17 september 2015, 14:50:57 »
Citaat
Als je het op whatsapp moet laten zien kun je dan niet beter de p2000 app downloaden werkt toch net zo goed.

En wat als je het nu gewoon leuk vind om het zelf te bouwen en onderhouden ??. Zelf bouwen van een P2000 site is leuker als gewoon er een op het net zoeken, zelf een antenne knutselen is leuker als er een kopen, zelf frequenties zoeken is leuker als alleen maar blind iets in je scanner rammen,.....
Het werkend krijgen van een oplossing is voor vele een deel van de hobby, iets kopen kan iedereen.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #6 Gepost op: 17 september 2015, 15:11:59 »
Voor sommigen ligt de lat net iets te hoog Elmar  ;)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #7 Gepost op: 17 september 2015, 15:12:50 »
Als je het op whatsapp moet laten zien kun je dan niet beter de p2000 app downloaden werkt toch net zo goed. Je hebt er al apps bij waar je de capp code's kunt invoeren of alleen per regio kunt aanklikken

Ongetwijfeld, maar het grote verschil is dat *iedereen* die app kan downloaden, ook mensen die niet op het scanenrforum zitten en ook geen PDW draaien. Ik hoop toch dat je ergens het hobbymatige verschil kunt begrijpen :)

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #8 Gepost op: 17 september 2015, 15:27:00 »
Citaat
Voor sommigen ligt de lat net iets te hoog Elmar  ;)

Het is maar hoog je de lat legt...
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #9 Gepost op: 17 september 2015, 15:29:21 »
Daarnaast is het leuke van dit soort dingen dat je ook helemaal zelf controle hebt over hoe en welke meldingen je allemaal precies krijgt ;)

Offline Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1851
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #10 Gepost op: 17 september 2015, 23:40:37 »
Iemand die het script wilt delen? 😳

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #11 Gepost op: 18 september 2015, 03:15:22 »
Ik ben ook een tijdje aan het rommelen geweest met Telegram maar omdat het niet zo heel wijd geaccepteerd is en er heel weinig codevoorbeelden zijn met PHP ben ik daar mee gestopt. Tot ik dit tegen kwam en het wel lekker bleek te werken.

Het is niet een kwestie van een scriptje delen en installeren op je webserver. Er moeten wat stappen ondernomen worden. Uit mijn hoofd het volgende:

1. Koop een prepaid simkaart. Probeer NIET je eigen/dagelijks gebruik nummer te registreren!! Na een aantal keer inloggen op een ander apparaat wordt je door Whatsapp geblokkeerd!!

2. Download, pak uit en upload dit https://github.com/WHAnonymous/Chat-API (of doe git clone als je shell toegang en verstand van Linux hebt) naar je webserver.

3. Lees de wiki: https://github.com/WHAnonymous/Chat-API/wiki/WhatsAPI-Documentation#getting-started. Boven alle code examples moet deze regel ingevoegd worden: require_once('src/whatsprot.class.php'); gevolgd door de constructor. Zoals te lezen is in de wiki begin je dus met het aanvragen van een code. Zorg dat je telefoon met nieuwe simkaart aan is en zorg dat Whatsapp op de telefoon zelf niet open staat en ook niet geregistreerd is. De output van het script dat je aan het maken bent is steeds een array. In dit geval is de info in het array niet van belang, zolang er maar geen errors zijn.

4. Als je een code hebt ontvangen is het tijd deze te registreren. Het handigste is om het scriptje dat je zojuist gemaakt hebt, aan te passen zodat je niet helemaal opnieuw de constructor hoeft toe te voegen. Vergeet niet de codeRequest regel te verwijderen anders krijg je een error. Er volgt weer een array als output. Achter [pw] => vind je jouw password.

5. Je zou nu verder moeten kunnen lezen in de wiki en succesvol moeten kunnen connecten en een bericht sturen, bijvoorbeeld naar je dagelijks gebruik nummer. Denk er aan dat nummers in de API altijd beginnen met 316. Geen 00316 of 003106 of +316 of 06. Zowel het nummer waarmee je wil registreren als het nummer waarnaar je gaat zenden.

Ik schrijf dit uit mn blote hoofd dus er zullen vast heel veel vragen komen maargoed, ik ben bereid te helpen. :) 1 op 1 mijn scripts online gooien doe ik niet, de lol zit m voor mij in het uitzoekwerk en het mooi maken. Mocht je er echt niet uitkomen, vraag het gewoon want daar leren we allemaal van.

Kijk ook eens in de examples map voor wat codevoorbeelden. Zo is het mij ook gelukt.

Groeten,

Pepijn
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #12 Gepost op: 18 september 2015, 18:26:49 »
Zal komend weekend eens kijken welke code ik heb gebruikt, was met PHP maar een paar regels en op de achtergrond draait continu een Telegram CLI. Inderdaad een ander nummer gebruiken, liefst van een prepaid kaartje ofzo.

Offline Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1851
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #13 Gepost op: 18 september 2015, 18:27:01 »
Bedankt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Offline blieb

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
Re: PDW naar WhatsApp
« Reactie #14 Gepost op: 18 september 2015, 19:55:56 »
Ik denk dat je het beste gewoon een app kan gebruiken voor push berichten. Zijn voor iOS en Android meerdere beschikbaar. Dit lijkt me fijner dan dat ze binnenkomen in whatsapp. Plus je zit met een onofficiële api te werken dus zou zo ineens voorbij kunnen zijn.