Auteur Topic: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203  (gelezen 7204 keer)

0 leden (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 733
Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Gepost op: 10 december 2023, 12:53:55 »
All,

Op dit forum is Erik49 aktief.

Hij bood vorige week een Uniden SDS100 scanner te koop aan. Ik had belangstelling en we hebben over de prijs onderhandeld. Omdat er geen boek, doos enzovoort bij zat kwamen we uit op 310 euro, inclusief verzendkosten. Eerlijk is eerlijk, best een scherpe prijs en misschien was mijn fout dat ik wellicht iets te gretig was. Aan de andere kant zou Erik49 volgens zijn profiel al heel lang op dit forum zitten. Ik ben nog een beetje ouderwets en ga er van uit dat forumleden elkaar niet belazeren.

De scanner zou de volgende dag verstuurd worden. Dat lukte Erik49 niet. De dag erna was verzenden ook nog niet gelukt. De volgende dag, en ik hoop echt dat het waar is, ging zijn moeder dood. Kreeg mails van 'm dat hij de hele dag zat te huilen enzovoort en de scanner daardoor weer niet kon versturen. Zoals ik het nu schrijf lijkt het een beetje bot, maar toen heb ik gezegd:"... joh, stort dat geld dan maar terug en dan kan je straks, als het wat beter gaat, voor waarschijnlijk meer geld de scanner alsnog verkopen...".

Goed, terugstorten ging ook niet meer, want hij had getankt en boodschappen gedaan van dat geld. En hij had veel verdriet enz enz, dus of hij er een paar dagen later op terug mocht komen.

Na een paar dagen gevraagd wanneer de scanner verstuurd ging worden? Nou, een mens kan pech hebben in zijn leven. Want toevallig was de avond daarvoor de scanner van zijn buro gevallen en was er een knop afgebroken. Hij wilde de scanner pas versturen als hij gerepareerd was. Waarop ik dan weer gezegd heb dat hij ook de kapotte scanner mocht opsturen en ik 'm zelf dan wel zou laten repareren.

Want ondertussen geloofde ik er natuurlijk geen ene fuck meer van....

Daarna moeilijk en lastig, hij ging naar een oplossing zoeken enzovoort enzovoort. Misschien in drie keer terugbetalen bla bla bla.

Ondertussen heb ik ook wel 15 keer naar zijn echte naam, adres enzovoort gevraagd, maar dat wil hij niet geven natuurlijk.

En dan eergisteren uiteindelijk een mail in de trant van dat ie alles verzonnen heeft, helemaal geen scanner meer heeft en dat geld natuurlijk niet meer terug kan betalen.


Erik49 verdient een oprecht compliment voor de wijze waarop hij mij belazerd heeft. Ik ben er met open ogen, met boter en zout, volledig ingestonken. Dat is mij nog niet eerder gebeurd in mijn leven. Dat is dus echt wel een prestatie van Erik49! Compliment daarvoor.

Ik heb mij er maar bij neergelegd dat ik mijn geld kwijt ben. Best zuur, maar ik kan het gelukkig missen.

Toch ben ik wel benieuwd of iemand weet wie Erik49 is en waar hij woont? Niet dat ik zijn ramen ga ingooien of zijn banden leksteken, maar ik overweeg wel juridische stappen te nemen. Dat kost mij waarschijnlijk nog meer geld en ik zal wel nooit meer één cent terug zien van die 300 euro, maar dit moet toch ook weer niet onbestraf blijven.

En de allergrootse waarschuwing voor iedereen hier: Als Erik49 weer iets te koop aanbiedt: DOE HET NIET EN GELOOF NIETS VAN WAT HIJ ZEGT!!!!!!

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #1 Gepost op: 10 december 2023, 14:16:51 »
Hij heeft zijn profiel gewijzigd in Erik1203.

Offline Wolfhound

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1232
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #2 Gepost op: 10 december 2023, 14:25:36 »
En woont of woonde in Enschede. ( zie zijn bijdragen).
Is vandaag nog actief geweest op dit forum.
In grateful remembrance  of the 32nd T.F.S.  1954-1994.
                               " WOLFHOUNDS"
       Soesterberg Airbase.                Netherlands

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #3 Gepost op: 10 december 2023, 14:27:22 »
Hij heeft zijn profiel gewijzigd in Erik1203.

Vandaag zelfs, ná het bericht van Edwin.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #4 Gepost op: 10 december 2023, 14:34:02 »
Hij heeft zijn profiel gewijzigd in Erik1203.


Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #5 Gepost op: 10 december 2023, 14:43:21 »
Dat iemand tot zoiets in staat is zeg, dan ben je toch wel diep gezakt.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #6 Gepost op: 10 december 2023, 14:43:37 »
Gloeiende, gloeiende, had ik mijn voorgevoel maar gevolgd.

Ik wilde al reageren toen hij de SDS100 te koop zette. Ik vond dat erg vreemd omdat hij kort daarvoor een post plaatste waarin hij aangaf even geen scanner meer te hebben. Daarbij was de vraagprijs ook erg laag. Ik dacht eerst dat dit wel vreemd was, maar je kan ook een scanner voor een familielid of vriend willen verkopen.

Volgens mij komt hij idd uit Enschede en heeft hij indertijd heel vriendschappelijk met iemand berichten geplaatst toen hij twijfelde tussen (volgens mij) een 3600XLT of een SDS100. Misschien is die persoon nog lid en weet die iets meer over hem?
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #7 Gepost op: 10 december 2023, 14:46:45 »
Ik wilde al reageren toen hij de SDS100 te koop zette. Ik vond dat erg vreemd omdat hij kort daarvoor een post plaatste waarin hij aangaf even geen scanner meer te hebben.

http://www.scannerforum.nl/index.php?topic=35336.0
Hadden we dit maar eerder gezien  >:(

Offline Wolfhound

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1232
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #8 Gepost op: 10 december 2023, 14:54:39 »
En dan zo'n bunker voor je kop hebben, dat je gewoon actief blijft hier, en mogelijk nog mee leest ook.
In grateful remembrance  of the 32nd T.F.S.  1954-1994.
                               " WOLFHOUNDS"
       Soesterberg Airbase.                Netherlands

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #9 Gepost op: 10 december 2023, 14:55:08 »
Een volgende keer zal ik voorzichtig bij een moderator aankloppen. Een mede forumlid beschuldigen is nl nogal een drempel om over te gaan. Die lage vraagprijs en dat berichtje van hem zorgden wel voor een rood zwaailicht bij me….
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Peter214

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 80
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #10 Gepost op: 10 december 2023, 14:58:39 »
Op MP staat nu ook een SDS100 te koop.
Een vriend van mij had daarop een bod gedaan, waarbij de prijs steeds werd opgedreven, door waarschijnlijk een vriendje en of hetzelfde figuur onder een andere naam.
Is het mogelijk dezelfde ?

Peter

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 733
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #11 Gepost op: 10 december 2023, 15:01:52 »
Een volgende keer zal ik voorzichtig bij een moderator aankloppen. Een mede forumlid beschuldigen is nl nogal een drempel om over te gaan. Die lage vraagprijs en dat berichtje van hem zorgden wel voor een rood zwaailicht bij me….

Er is geen sprake van beschuldigen. Wel van feiten. Ik heb een hele mailwisseling met die Erik gehad, waarin hij e.e.a. ook volmondig toegeeft.

Over de lage vraagprijs had ik idd ook mijn twijfels. Maar afgezet tegen zo'n scanner zonder doos, handleiding, accessoires enzovoort ook weer niet uitzonderlijk laag. Zoals gezegd ben ik er met open ogen ingelopen.

Wat ik nog wel kwijt wil: om de één of andere reden geloof ik wel dat die Erik geen vervelend crimineeltje is, maar een sneu mens, die wellicht gedwongen door de omstandigheden, stomme dingen doet.

Offline vdKaa

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #12 Gepost op: 10 december 2023, 16:25:51 »
Laat ik maar niet de bekende ezel zijn die twee keer zijn hoofd tegen dezefde steen stoot  Voor de veiligheid heb ik de moderator van het andere forum waar hij ook lid van is geďnformeerd op deze manier van handel drijven. Zijn forum naam was daar Erik040 eveneens wonende in Enschede.

Erik1203 leest nog steeds mee dus is gelijk geďnformeerd over bovenstaande.

Op marktplaats staat nu geen particuliere SDS100e te koop
UBC125XLT, UBCD3600XLT, SDS200e, Airspy mini, RSPdx

Offline Peter214

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 80
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #13 Gepost op: 10 december 2023, 16:48:42 »
https://link.marktplaats.nl/m2055860043

Dus wel, net ook maar even gekeken. Maar is waarschijnlijk iemand anders.

Peter

Offline Nick1964

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 260
Re: Waarschuwing!! Kijk uit voor Erik1203
« Reactie #14 Gepost op: 10 december 2023, 18:57:26 »
Waar gingen die ruim 500 berichten die hij geplaatst heeft dan over ? Andere pogingen misschien ? In elk geval hoe zinloos ook, aangifte doen. Ik baal dat dit de topic starter is overkomen.

Misschien heb je hier nog iets aan: https://www.politie.nl/informatie/check-vooraf-om-internetoplichting-te-voorkomen.html
AOR-8600 mark2, Uniden BCT15X, Yupiteru MVT-7100,Whistler TRX-2,2x Moonraker Skyscan desktop antenne,Bingfu vhf-uhf antenne, Diamond VX30 VHF/UHF Diamond X-50N (allen 15 meter hoog) JIM regelbare versterker ,Moonraker MPR-2000 versterker.
Met mijn dyslexie heb ik soms wat extra hulp nodig.