Auteur Topic: Springbemanning  (gelezen 8134 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Springbemanning
« Gepost op: 19 juli 2008, 20:10:09 »
Wat betekend de term "Springbemanning" ?
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Springbemanning
« Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2008, 20:20:43 »
Citaat van: "vuurvreter63"
Wat betekent de term "Springbemanning" ?

Dat is bemanning die meerdere voertuigen kan bemannen. Hier in Zoetermeer hebben we bijvoorbeeld 2 man die zowel de HV, de HW als de HA kunnen bemannen. Maar uiteraard slechts 1 voertuig tegelijk, indien 1 ervan uitrukt zijn de andere 2 buiten dienst. Gaat helaas weleens mis, maargoed...

Groeten, PEter.

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Springbemanning
« Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2008, 20:38:45 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "vuurvreter63"
Wat betekent de term "Springbemanning" ?

Dat is bemanning die meerdere voertuigen kan bemannen. Hier in Zoetermeer hebben we bijvoorbeeld 2 man die zowel de HV, de HW als de HA kunnen bemannen. Maar uiteraard slechts 1 voertuig tegelijk, indien 1 ervan uitrukt zijn de andere 2 buiten dienst. Gaat helaas weleens mis, maargoed...

Groeten, PEter.

Wij werken met allrounders, zo wordt iedereen opgeleid, vandaar dat de term hier niet bekend voorkomt.
Bedankt voor je antwoord.
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Springbemanning
« Reactie #3 Gepost op: 19 juli 2008, 21:08:47 »
Citaat van: "vuurvreter63"
Wij werken met allrounders, zo wordt iedereen opgeleid, vandaar dat de term hier niet bekend voorkomt.

Jullie werken waarschijnlijk met vrijwilligers? Springbemanning kennen ze alleen bij gekazerneerde posten. Bij vrijwilligers kun je immers 1 of meerdere groepen piepen en vervolgens de gewenste voertuigen laten bemannen, maar in mijn voorbeeld zitten er op de betreffende post 8 man, waarvan 6 voor de TS en 2 voor de "bijzondere" voertuigen, dus de HV/HW/HA. Als je alles hard zou willen bemannen dan zou je dus 12 man nodig hebben, maar dat is natuurlijk niet echt rendabel, de kans dat 2 voertuigen tegelijk de straat op moeten is te klein. In die gevallen rukt een andere post wel uit met eenzelfde voertuig.

Groeten, Peter.