Auteur Topic: Advies over nieuwe repeater  (gelezen 19618 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online Marcel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 320
Re: Advies over nieuwe repeater
« Reactie #15 Gepost op: 7 februari 2014, 17:34:01 »
Waarschijnlijk krijg je ook gewoon het standaard setje duplex frequenties die ieder verhuur bedrijf heeft; een gemiddeld filter is zo breed dat je met gemak deze kanaaltjes in 1 filter kunt zetten! Eventueel kan ik je wel een duplexfilter leveren compleet afgeregeld (bij interesse even pm)
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: Advies over nieuwe repeater
« Reactie #16 Gepost op: 7 februari 2014, 17:36:15 »
PM verstuurd :)
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: Advies over nieuwe repeater
« Reactie #17 Gepost op: 8 februari 2014, 19:09:45 »
Goed nieuws! De vergunning is binnen. Ik kan aan het programmeren. ;D Nou vraag ik me alleen af of DMR onder trunking of semi-duplex valt. Zal wel trunking zijn of niet?
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: Advies over nieuwe repeater
« Reactie #18 Gepost op: 9 februari 2014, 19:54:07 »
Het kost een middagje rommelen maar dan heb je ook wat. Deze setjes zijn inmiddels klaar voor actie!
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline PH4X

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 16
Re: Advies over nieuwe repeater
« Reactie #19 Gepost op: 10 februari 2014, 13:43:17 »
Als je een DR3000 digitaal gebruikt, dan kan je inderdaad er voor kiezen, om een kanaal te splitten naar twee sloten. Je maakt dan twee aparte spraak sloten van elk 6,25 Khz breed. Zo kan je binnen de gestelde eis van 12,5 Khz blijven. Hiermee kan je dus op één frequenties paartje (TX/RX) twee gesprekken tegelijkertijd voeren.

Het signaal blijft nog steeds 12,5 kHz, ware het niet dat je tijdsloten van 30 mSec elk gebruikt en de datastroom in stukjes hakt. Het even pakket je een gesprekskanaal, het oneven pakket een ander gesprekskanaal. Het wordt dus niet 2x 6,25 kHz. Dit heeft technisch gezien meer na- dan voordelen. Dat is nu eenmaal de werking van TDMA (Time Division, Multiple Access), anders was het FDMA (Frequency Division, Multiple Access).

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: Advies over nieuwe repeater
« Reactie #20 Gepost op: 11 februari 2014, 15:27:09 »
DMR mag je gewoon net als een analoge repeater gebruiken op 1 frequentie, je hoeft daar niks anders voor door te geven.


Edit: Zie dat ik dat al es gemeld had in dit topic :D Excuus voor het in herhaling vallen :P

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: Advies over nieuwe repeater
« Reactie #21 Gepost op: 11 februari 2014, 15:46:05 »
@PH4X: Je hebt natuurlijk gelijk. Het is inmiddels gelukt TDMA werkend te krijgen, werkt erg mooi.
@Michel-nl: Sorry, ik had niet goed gelezen. Kwam er ook later pas achter dat de frequenties voor porto-porto, mobi, semi-duplex en duplex ook steeds hetzelfde zijn. Ik moet beter lezen dus. :)
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: Advies over nieuwe repeater
« Reactie #22 Gepost op: 12 februari 2014, 17:57:05 »
Kan gebeuren Pepijn, heb je nog wat in VHF dmr liggen toevallig :P