Auteur Topic: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.  (gelezen 178314 keer)

Gotya, dennis (en 3 gasten) bekijken dit topic.

Offline Xarioga

  • SSC/ICT en Telecom - (Rijksoverheid)
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 564
  • Eric - Den Haag / Leidschenveen
    • The ErLoices
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #165 Gepost op: 27 juni 2018, 14:01:24 »
Beste Forum Leden.

Hierbij een Linkje naar de Software pagina van de UBCD3600XLT
Hier staan de links voor de NXDN Software en de uitleg.

Zelf heb ik nog geen tijd gehad om er verder naar te kijken.

NXDN en de UBCD3600XLT

Hopelijk een gewaarde deling :)
Ubc3500xlt / Ubcd3600xlt | Uv9r-Era
Rh951s / Rh103 / Srh805s | Rhf10 / Na666 / Mr77b

Offline Chris

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 119
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #166 Gepost op: 28 juli 2018, 19:47:14 »
Een vraagje naar aanleiding van het programmeren van een systeem in Sentinal.
Ik heb onlangs een syteem Mototrbo trunking aangemaakt en kon daarbij in department geen Slot keuze maken .
Deze is nl. grijs en als je met de muis erop staat geeft hij standaard "Any"aan.
De rest kan allemaal wel.
Nu ontving ik niets en besloot hetzelfde in het systeem DMR one frequency te doen.
Hier kon ik wel een slot keuze maken en ontving ik meteen op de voor mij bedoelde frequentie.

Houdt dit in dat betreffende frequentie geen Mototrbo systeem is?, of doe ik anders iets fout?
Iemand met soortgelijke ervaring?

Offline sfynx

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 52
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #167 Gepost op: 2 oktober 2018, 03:12:21 »
Ok, ook ik heb inmiddels het forum van voor naar achter doorgespit ivm aanschaf van de UBCD3600XLT.
Daarna maar eens begonnen met invoer via Sentinel. Aan de hand van de input van Xarioga en anderen kom ik al een heel end, maar een voorbeeld zou handig zijn. Zo loop ik bijv. vast met de volgende zaken:

Conventionele analoge frequenties lukken bij 1 freq. Maar in de Frequentie Database staan ook instanties met een RX en TX frequentie die van elkaar verschillen. Voer ik die TX als extra frequentie in, of alleen de RX en dan een instelling aanpassen voor de TX? En waar dan de CTCSS/DCS invoeren? Bij beide freqs of 1 van beide?

Digitale PMR kanalen heb ik nu ingevoerd onder conventioneel, want het is natuurlijk geen dmr o.i.d. Of moet het anders?

De freqs van de Smelt-portos heb ik maar allemaal opgevat onder DMR, omdat er ergens werd gesteld dat het geen tetra was, maar DMR.  

Ik heb dan een Favorite List genaamd PORTOFOONS NL,
daarin 2 SYSTEMS:  PORTO ANALOOG (voor conventioneel programmeren) en PORTO DMR (voor One freq dmr).

Het system "PORTO ANALOOG" bevat diverse DEPARTMENTS met daarin de analoge portos, zoals Traffic Support, Baofeng, Flash Rental, Rode Kruis etc.

Het system "PORTO DMR" bevat diverse SITES , waaronder SMELT TGID (met 23 channels voor alle 16 kanalen en 8 extra kanalen voor de TX frequenties, allen hebben TGID 901)

verder zit er in dat System nog een DEPARTMENT voor de SMELTfreqs (met daarin de frequenties: 23 stuks, 16+8 voor de TXfreqs)...

En nu heb ik dus het idee dat ik dat niet goed doe.  Bijvoorbeeld de systeemkeuze:
Wanneer moet ik kiezen voor MOTOROLA, wanneer voor een MotoTRBO systeem en wanneer voor DMR one frequency?  Iemand die me even op weg kan helpen met een voorbeeldbestandje of een uitleg?   :-\
-PDW v3.1 op XPpro v2002 SP3, via "RS232-USB-interface"
-Interessegebied: P2000, Mobitex, zend-ontvangstgerelateerde zaken, php, batch, communicatiesofteware
-UBCD3600XLT - IC-R20 - Uniden UBC9000XLT - D130 Discone Antenne (25-1300 MHz)

Offline Klette Kleve

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 52
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #168 Gepost op: 1 november 2018, 19:01:35 »
Hallo, ik zit eraan te denken de 3600xlt te kopen voor dmo ontvangst van de hulpdiensten
Is dit aan te raden, of is de kans op het horen van gesprekken buiten het c2000 netwerk nihil ?

Offline richard1074

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #169 Gepost op: 11 november 2018, 22:05:51 »
Hallo, ik zit eraan te denken de 3600xlt te kopen voor dmo ontvangst van de hulpdiensten
Is dit aan te raden, of is de kans op het horen van gesprekken buiten het c2000 netwerk nihil ?

Dit vraag ik me ook af. Ik vraag me sowieso af wat er bv. in Den Haag te ontvangen is. Ik zoek al lang naar een scanner die iets van de HTM kan ontvangen (tetracom).

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #170 Gepost op: 12 november 2018, 07:39:33 »
Ik zou zeggen zoek eens in de frequentie database naar "Den Haag", dan komt er een flinke lijst met frequenties naar boven.
Geen idee wat de brandweer van Den Haag gebruikt (DMO of al overgestapt op Analoog/DMR). In beide gevallen is het bereik tussen de bebouwing niet heel erg groot, dus je zult in de buurt moeten zijn om er iets van mee te krijgen. Wat beterfd de overige hulpdiensten, die kan je uit je hoofd zetten.


Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #171 Gepost op: 12 november 2018, 08:08:47 »
Geen idee wat de brandweer van Den Haag gebruikt (DMO of al overgestapt op Analoog/DMR).

DMO en dat blijft ook zo, helaas.

Offline Delta Hotel

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #172 Gepost op: 16 november 2018, 12:09:12 »
Ben ook maar een beetje aan de slag gegaan met de  UBCD3600xlt  ..Heb de 12 stapjes ingevoerd en alleen DMR frequenties Met de juiste cc erin gedaan ..Dat ding scant wel af zegt ook idd search maar hoor helemaal niks .zie wel af en toe een signaaltje ...Ik denk ook zelf dat er hier niks in Venlo te horen is op DMR .weet iemand toevallig of er hier in de buurt met DMR wordt gewerkt ? kan namelijk niet zoveel vinden hier op deze site ...Kan het ook zijn dat de software verouderd is ? heb dat ding eind 2015 nieuw gekocht .

Misschien een domme vraag als ik DMR frequenties van Roermond of Eindhoven  erin zet kan ik dat dan ook hier vanuit Venlo horen ? of moet je ook dan in de buurt zitten om zoiets te ontvangen ? ik weet dat het op analoog antenne werk wordt heb hier immers genoeg staan om te kunnen luisteren .Vraag dit immers omdat dit digitaal is en daar totaal de ballen geen verstand van heb

Is het raadzaam om nieuwe software te bestellen ? ik hoop dat iemand mij kan helpen

Gegroet Delta hotel

Offline Patrick67

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 100
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #173 Gepost op: 16 november 2018, 19:31:10 »
Je zou eens de amateur frequenties kunnen proberen, daar zitten vast wel repeaters tussen die Venlo halen.
Ik weet dat er in Nijmegen, Gennep en Heerlen gebruik van gemaakt wordt.
Ook heb ik verkeersregelaars aangetroffen die gebruik maken van DMR.

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #174 Gepost op: 16 november 2018, 21:02:57 »
voor DMR heb je de de 4 waardes nodig voor het luisteren.

a- de freq.  b- de CC  c- de TG d- slot

Offline SeaSparks

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 160
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #175 Gepost op: 2 december 2018, 10:18:43 »
Als er een vliegtuig overvliegt dan krijg ik een Close Call binnen wanneer het vliegtuig communiceert, maar de 3600 springt in FM ondanks de instelling AM bij Band Defaults.
De 3600 lijkt dus de frequentie wel te vinden, maar de modulatie niet te herkennen. Heeft iemand anders dat ook? En heeft iemand hier een oplossing voor?

Offline Luister-SPY

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 727
  • UBC3600XLT - Retevis RT82
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #176 Gepost op: 2 januari 2019, 18:03:44 »
Hebben jullie ook een antenne die verder komt dan rubberduck? Ik bedoel dan gewoon een soort rubberduck qua lengte. iets van diamond misschien?

Offline Dendermonde

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #177 Gepost op: 5 januari 2019, 20:08:15 »
Geachte,

IK heb juist de 3600 XLT gekocht, maar is moeilijk in het begin om er wijs uit te geraken.

Kan iemand mij de nederlandstalige handleiding van de software eens bezorgen, anders krijg ik dit nooit tot een goed einde ...

Graag seintje terug aub.

Alvast bedankt.

Offline Xarioga

  • SSC/ICT en Telecom - (Rijksoverheid)
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 564
  • Eric - Den Haag / Leidschenveen
    • The ErLoices
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #178 Gepost op: 5 januari 2019, 20:11:18 »
Geachte,

IK heb juist de 3600 XLT gekocht, maar is moeilijk in het begin om er wijs uit te geraken.

Kan iemand mij de nederlandstalige handleiding van de software eens bezorgen, anders krijg ik dit nooit tot een goed einde ...

Graag seintje terug aub.

Alvast bedankt.

Klik maar op de link onder in mijn handtekening voor Nederlandse Scanner handleiding.

Oeps... de software. Welke ?

De Sentinel software is engels, en de Butel Arc ook.
Ubc3500xlt / Ubcd3600xlt | Uv9r-Era
Rh951s / Rh103 / Srh805s | Rhf10 / Na666 / Mr77b

Offline Dendermonde

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: UBCD3600xlt Gebruikers uitleg.
« Reactie #179 Gepost op: 5 januari 2019, 20:47:45 »
Ik heb hierboven gelezen dat Avera een nederlandse versie heeft uitgeschreven van de software...

Ik weet echt niet hoe eraan te beginnen ...

Als iemand mij kan helpen met deze nederlandse versie zou dat heel welkom zijn !!!