Auteur Topic: Waar te beginnen?  (gelezen 3796 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Marc_van_Zuylen

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Waar te beginnen?
« Gepost op: 6 maart 2019, 12:57:06 »
Beste leden,

Ik ben kompleet nieuw in deze wereld dus ik sou graag wat hulp hebben. Ik heb een basis kennis van wat CAPcodes zijn en hoe ze werken. Ik ben bezig met het instellen van mijn ontvanger, deze geeft meldingen uit heel Nederland als ik gewoon de batterij erin stop, dat is niet de bedoeling.

Ik heb via de handleiding uitgevonden dat je de Informer kunt instellen in een BASIC en een ADVANCED-mode.

Zou iemand mij wijs kunnen maken in hoe ik deze informer kan instellen voor mijn regio, namelijk Noord-Limburg?

Ik heb op jullie forum de CAPcodes voor Politie, Brandweer & Ambulance al gevonden, het is alleen nog een kwestie van instellen en begrijpen wat alle codes precies betekenen.

Alvast bedankt voor de hulp

Groetjes Marc :D

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Waar te beginnen?
« Reactie #1 Gepost op: 6 maart 2019, 16:11:58 »
Ai, wij leveren ze helemaal voorgeprogrammeerd naar wens, daarmee voorkom je dit soort zoekwerk voor de onervaren klant. Gemiste kans ;-)

Enkele sleutelwoorden waarmee het gaat lukken:

Handleiding vanaf blz. 26.

Basic = alleen codes
Advanced = Basic + tekstlabels + filter

Codes:
Standaard CAP-code lijsten gebruik ik nooit, die lopen altijd achter, veel codes worden ook niet gebruikt/zijn niet nodig voor de hobbyist.
Zoek bij monitor sites zoals bijv. www.112meldingen.nl

Wij programmeren normaliter onderstaand, en dat dekt 99% van de eisen:

Brandweer woonplaats (lichtkrant of kazerne techniek) op CAP1 met speciale toon (dan hoor je dat het je eigen korps is)
Omliggende plaatsen brandweer op CAP 2 t/m ..
Lifeliner (afhankelijk van je woonplaats wordt dit wel/niet gebruikt, N-Limburg eventueel LL3)