Auteur Topic: PDW en usb tot seriele port converter kabel  (gelezen 6571 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline pjbreevaart

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
PDW en usb tot seriele port converter kabel
« Gepost op: 23 september 2008, 19:24:21 »
Hallo,

Ik heb sinds afgelopen weekeinde een nieuwe PC. Ben er zeer tevreden mee, maar ik vind het erg jammer dat ik pdw niet meer aan de praat krijg.

* Gebruik Windows Vista Home Premium
* Pc beschikt niet over seriele port
* Als verbinding voor flexbox (pdw) koos ik voor een usb tot seriele port converter kabel (RS232).

De computer vind de kabel, maar als ik pdw start, komt er geen signaal binnen.

Wie herkent dit probleem met pdw? Zijn er andere programma's voor o.a. P2000 die wel werken met zo'n converter kabel en vista?

Pierre Breevaart

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: PDW en usb tot seriele port converter kabel
« Reactie #1 Gepost op: 23 september 2008, 19:33:53 »
ook ik heb dat geprobeerd met een omzet stekker maar dat wilde hier ook niet, heb nu een portoscanner met een discriminator uitgang en aangesloten op me line-in.
dat werkt prima zo.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4910
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: PDW en usb tot seriele port converter kabel
« Reactie #2 Gepost op: 23 september 2008, 20:21:51 »
Citaat van: "pjbreevaart"
Ik heb sinds afgelopen weekeinde een nieuwe PC. Ben er zeer tevreden mee, maar ik vind het erg jammer dat ik pdw niet meer aan de praat krijg.

* Gebruik Windows Vista Home Premium
* Pc beschikt niet over seriele port
* Als verbinding voor flexbox (pdw) koos ik voor een usb tot seriele port converter kabel (RS232).

De computer vind de kabel, maar als ik pdw start, komt er geen signaal binnen.

Wie herkent dit probleem met pdw? Zijn er andere programma's voor o.a. P2000 die wel werken met zo'n converter kabel en vista?

Al vaak besproken hier. PDW werkt niet met USB-naar-serieel converter. Echt niet. Dat ligt niet aan PDW, maar aan de drivers van de USB-naar-serieel-converters.

'PDW doesn't use the normal RS-232 TXD/RXD lines, but uses the status lines (CTS, DSR, DTR). The 'abuse' of these lines for PDW purposes does not comply with the RS-232 protocol. If you have direct control over the serial port (i.e. through a physical port) you can sample these lines without a problem. If you use a USB to RS-232 converter, all serial communications goes through the converter's driver. So, to be able to control these lines using a USB to RS-232 converter, you would have to rewrite the driver software of the converter. '

Offline pjbreevaart

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: PDW en usb tot seriele port converter kabel
« Reactie #3 Gepost op: 24 september 2008, 06:45:14 »
Bedankt voor de reacties. Ik heb ook een programmeerkabel voor de pagers. Ingang paralle port. Als ik daarvoor een converter kabel aanschaf, gaat dat ook niet werken heb ik al begrepen. Erg jammer.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: PDW en usb tot seriele port converter kabel
« Reactie #4 Gepost op: 24 september 2008, 20:05:18 »
Inderdaad heel erg jammer. Misschien dat ze er in de toekomst iets op zullen vinden. Ik hoop het alvast

Jos

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: PDW en usb tot seriele port converter kabel
« Reactie #5 Gepost op: 28 september 2008, 18:41:45 »
We weten dus dat USB--> SERIAL PORT CONVERTOR niet gaat werken. Als we gebruik maken bij een nieuwere laptop en we plaatsen dit in de laptop werkt het dan? Of is dit dan ook weer negatief?

link: http://www.coolgear.com/images/SS-232-1P9.jpg

Iemand enig ervaring?

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: PDW en usb tot seriele port converter kabel
« Reactie #6 Gepost op: 28 september 2008, 18:43:46 »
nee jos helemaal niet, je kan wel stoppen met proberen. beter is ombouwen naar een discriminator en op je line-in van je geluidskaart, werkt perfect.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: PDW en usb tot seriele port converter kabel
« Reactie #7 Gepost op: 28 september 2008, 19:13:36 »
dus de blackbox/flexbox laten ombowen met een discriminator uitgang. Maar dan is een heel goede afregeling van de volumeinstellingen zeker nodig? Nu gebruik ik de scanner ZONDER discriminator uitgang en heb alles op zijn beste ingesteld maar ik blijf slechte berichten ontvangen.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW en usb tot seriele port converter kabel
« Reactie #8 Gepost op: 28 september 2008, 20:29:31 »
Citaat van: "Michel-nl"
nee jos helemaal niet, je kan wel stoppen met proberen

Zozo jij bent nogal zeker van je zaak... Ik ben er helemaal niet zo zeker van dat dit niet werkt. Volgens mij is het gewoon een soort externe compoort en dat is heel wat anders dan een "geconverteerde" compoort.

Ik durf er geen passend antwoord op te geven, maar ik geef het meer kans dan een USB-2-RS232 convertor, want daarvan weten we dat dat helemaal niet werkt :)

Groeten, Peter.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4910
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: PDW en usb tot seriele port converter kabel
« Reactie #9 Gepost op: 28 september 2008, 20:32:26 »
Citaat van: "hunter"
Zozo jij bent nogal zeker van je zaak... Ik ben er helemaal niet zo zeker van dat dit niet werkt. Volgens mij is het gewoon een soort externe compoort en dat is heel wat anders dan een "geconverteerde" compoort.

Ik durf er geen passend antwoord op te geven, maar ik geef het meer kans dan een USB-2-RS232 convertor, want daarvan weten we dat dat helemaal niet werkt :)

Ik heb een externe kaart in mijn laptop. Wordt geconfigureerd als COM3 met een exotisch adres (niet-standaard). Ik kan slicer.sys niet bewegen dat adres te accepteren.

-Rene

Offline Michel-nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 899
    • http://www.glasservicevandijk.nl
Re: PDW en usb tot seriele port converter kabel
« Reactie #10 Gepost op: 28 september 2008, 21:06:09 »
ach ja ik heb et kort geprobeerd om een iets mordernere laptop als programmeer laptop te maken voor mobilofoons en portofoons.
ook daar is een compoort vereist maar met dit soort spul wilde et niet. dus ik gok dat dat etzelfde zal zijn als met de pdw.

Offline blieb

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 25
Re: PDW en usb tot seriele port converter kabel
« Reactie #11 Gepost op: 24 juni 2009, 21:26:24 »
Als je een Nieuwere pc hebt zonder seri ėle , moet je even kijken of je ergens een aansluiting com1 ergens op je moederbord heb zitten.

Als je dat hebt moet je gewoon ergens zo'n ding zien te vinden die de comport naar buiten brengt.

en klaar :)