Auteur Topic: 11175  (gelezen 7785 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Raptor

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
11175
« Gepost op: 15 oktober 2011, 18:35:33 »

BE ADVISED: Xtreme toename van EAM's en SKYKINGS op (uiteraard) meerdere GHFS freq's, USAF dus.
Afgelopen 3 weken grote toename. Sinds vandaag weer wat minder. Afgelopen 4 dagen om de ong. 10 min.
EAM's /Skykings zijn de belangrijkste codes in the militairy en werden in dezelfde hoeveel gehoord tijdens de the war in the gulf (Iraq), WTC en Operation Snowball 2005 (waarbij de aarde werdt bedreigt door een impact v.e. meteoriet (Global)
Verder staan deze codes ook voor the Go's en no Go's voor o.a. een nucleare oorlog. meer info:
http://www.milaircomms.com/ghfs.html (incl de freq vd GHFS).  
Deze codes worden verzonden door the USSTRATCOM, zie http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_Strategic_Command

De  communicatie vd Air Force is enorm toegenomen afgelopen 3 weken (tis dus niet ivm Lybie) op 11175 en andere freq's betreffende, meer radiochecks, Lajes, Sigonella en Croughton. Ook meer Reaches (US cargoplanes), zij geven hun cargo door, status, soms hun mission, requesten phonepatches.

Reden van de toename: Blijft een gok tot nu toe. EAM's/Skykings zijn uiteraard zeer geheim. Lybie lijkt me zeer onwaarschijnlijk. De aanval op El Qaeda lid/leden misschien.. maar ik vermoed dat daar de toename vd codes TE veel voor is.
De toename kan denk ik eerder te maken hebben met de toenemende spanning tussen US en Iran. ALS dit zo is dan betekenen deze codes een zeer grote verplaatsing van the US militairy naar Iran, te denken aan o.a. diverse vliegdekschepen en nucleare Subs etc.

Hou elkaar op de hoogte zou ik zeggen.

Raptor

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: 11175
« Reactie #1 Gepost op: 16 oktober 2011, 09:26:10 »
Er was afgelopen week ook in het nieuws dat amerikanen weer meer op moeten passen, vanwege de toenemende kans op geweld tegen amerikanen wereldwijd. Zou dat de aanleiding zijn of een gevolg van een actie in de nabije toekomst?
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Shorty

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 480
Re: 11175
« Reactie #2 Gepost op: 16 oktober 2011, 20:30:08 »
ALS het zover komt zullen de VS niet de eersten zijn maar eerder Israel.. En zal de hele wereld foei foei roepen... Maar via de achterdeur dankje zeggen. ALLE Arabische landen haten en vrezen Iran, so be my guest...


Grtz en 73 vanuit z Portugal... En een ipad bljft merde om op te typen...

SHorty
AR5000 | AR8600 MK2 | BC346XLT l 40m lwire l Diamond D777 | Celwave CX3 VHF Maritime | Logper | S-W France

Offline Raptor

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: 11175
« Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2011, 22:28:44 »
Grappig gezegd Shorty. Ben het met je eens.

- Ik weet in dit geval ook niet voor welke eenheden de EAM's/Skykings bedoeld zijn. We moeten het dan meestal hebben van het gewone nieuws waarin we soms door de regels heen kunnen lezen waar het mee te maken zou kunnen hebben.
In eerst instantie ligt het meest voor de hand bv voorbereiding v.e. oorlog of dreiging ervan of terrorisme of iets dergelijks.
Misschien verwacht je het niet maar dergelijke hoeveelheid codes zouden ook verzonden worden bij een naderende meteoriet of alien invasion of andere ramp bijv. Gek onderwerp? Echt niet!!  In 2004 klonken er net zoveel EAM's/Skykings. Kort erna bleek via internet 1 code niet geheel gecodeerd te zijn waaruit vrij duidelijk te horen was, Snowball Net, comms check all stations ...impact minus 146 day's 5 hours UTC, stand by for ACC or ACD link, dan een dot aan digital data, ff later Burrow: Snowball. Meteen erna hoorde je; You are not secure, repeat not secure, go green, go green..daarna een ruis. Dit bleek een echt, per ongeluk, niet gecodeerd bericht te zijn. Dit verscheen later op internet in mp3 formaat. Die periode, 10 juni 2004 bleken vele Eam's/Skykings bedoeld te zijn voor de meeste marine schepen wereldwijd incl 10 aircraft carriers vd US (nooit eerder voorgekomen) uitgevaren de oceanen op.
Grote banken/Federale reserve stelde op een bepaalde manier hun geld veilig wat alleen gebeurd te tijde van een ramp of grote oorlog (destijds Iraq). In die weken kwamen in div landen vrij kleine tot wat grotere meteorieten neer, dit verscheen telkens in t nieuws. In Mexico werden div SAS leden opgepakt die in burger div grotten aan het verkennen waren. Mexico staat bekend om een enorm grottenstelsel.
De mensheid op planeet aarde is door GEEN ENKELE REGERING op de hoogte gebracht dat de mensheid in die weken een zeer groot Global gevaar liep waarbij miljoenen doden zouden kunnen vallen door een meteoriet.
De meteoriet heeft destijds de aarde rakelings gepasseerd en dit verscheen pas ong 2 maande later in t nieuws.
En ja ik begrijp dat ze geen paniek willen zaaien. Maar bij deze voor degene die twijfelde, ze vertellen ons niets wanneer er een nucleare oorlog of ander groot gevaar dreigt.
- De EAM's /Skykings die we de afgelopen weken horen lijken me eerder met terrorisme/Iran te maken te hebben dan de meteoriet die op DIT moment tussen de aarde en de zon langs de aarde raast. Internet staat vol met allerlei speculaties, tis moeilijk in te schatten vind ik wat nu wel of niet klopt.
Het gaat om komeet ELEnin.  En ja de film Deep Impact is ervan afgeleid. Elenin vliegt langs de aarde en volgens zijn baan raakt ie de aarde echt niet. Maar er zijn blijkbaar grote twijfels over de staart van Elenin. Rond 18 a 19 okt is ie het dichts bij de aarde. Als ie de aarde voorbij is geraast volgt de staart en de baan vd aarde komt dan sowieso door die staart heen, dit gebeurd op 5 nov 2011.
Of dit iets betekend weet ik niet maar mogelijk zien we gewoon kleine meteorieten voorbij schieten of zoals andere theorieen van internet, is de kans aanwezig dat er een deel op aarde zal neerkomen.
De afgelopen nieuwsberichten geven wat mij betreft nergens een teken dat dit het geval zou kunnen zijn, zoals berichten als in 2004, daarom hou ik het maar bij Iran.
Maar toch nog even dit... denk ff mee...plz. Op internet gaan er veel geruchten over het volgende:
Wat betekend dit: Ga naar de homesite van Nasa http://www.nasa.gov/home/    typ rechtboven in de searchbalk 11133.
(11133 is zoals ik het zie een soort van dossiercode die staat voor komeet Elenin) Er openen meerdere links.
Klik eens op de 2de link/optie > 11133 kml - Nasa.  Als je Google Earth hebt dan opent ie autom. en ga je autom naar een plek op de aarde waar die een HELE grote rode X aangeeft in een wit vlak, het gebeid zijn de eilanden waar de USSR en Alaska elkaar bijna raken.
Verder naar beneden bij andere links vd nasa staan meerdere kml links die verwijzen naar Google Earth. Hier geen X maar het point locaties uit in Texas, Wyoming, Istanbul.
Ik heb niet echt een idee wat het precies betekend, ook de andere links niet. Ik kan er niet meer van maken dat het om foto's gaat en om de kwaliteit/lenzen waarmee ze genomen zijn. Ziet iemand er meer in?
Heel vreemd vind ik (en vele anderen blijkbaar) dat nasa zo openlijk die bovenste kml link erin zet waarbij je uitkomt op de X, de grote en terechte vraag vind ik, die men stel op internet is dan ook .. Is dit een Impact Zone?
Niks voor nasa en gouverments om er zo openlijk over te zijn!

Grtzzz

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: 11175
« Reactie #4 Gepost op: 23 oktober 2011, 10:14:55 »
Wat betekend dit: ..................................................(11133 is zoals ik het zie een soort van dossiercode die staat voor komeet Elenin)

Neen. Elenin verwijst hier naar Leonid Elenin, een gerenommeerde amateur astronoom die gebruik maakt van het  -jawel Russische- ISON observatorium in New Mexico, USA
De door jouw benoemde komeet draagt wel zijn naam. C/2010 X1 is de officiele naam.

..................
Ik kan er niet meer van maken dat het om foto's gaat en om de kwaliteit/lenzen waarmee ze genomen zijn. Ziet iemand er meer in?

Dat is correct, moet er ook niet meer in zien. 11133 is hier niets meer dan een verwijzing naar een specifieke foto in het ISS foto archief van de NASA. Het is gewoon een framenummer. (Mission: ISSxxx Roll: Y Frame: xxxxx) Er zijn tientallen foto's die dit nummer aan het eind hebben staan.
Bv. http://eol.jsc.nasa.gov/scripts/sseop/photo.pl?mission=ISS026&roll=E&frame=11133
Of http://eol.jsc.nasa.gov/scripts/sseop/photo.pl?mission=ISS018&roll=E&frame=11133
De lenskwaliteit waar je het over hebt haal je waarschijnlijk uit http://gcn.gsfc.nasa.gov/gcn3/11133.gcn3 11133 en is ook daar weer een toevallig volgnummer van het bericht en de lensinfo heeft daar betrekking op een aantal in dat bericht genoemde stack (zeg maar:opgeslagen) foto's die worden vergeleken.

Wellicht helpt deze link om de hele hoax te ontzenuwen...
http://www.2012hoax.org/elenin

Je kunt rustig slapen... ;)

René van Zon

Offline Jarra

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 94
Re: 11175
« Reactie #5 Gepost op: 16 januari 2012, 18:05:30 »
Afgelopen nacht ook weer druk op 11175 en 6639, staat weer wat te gebeuren.
In God we trust, all the others will be monitored by us!

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: 11175
« Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2012, 07:18:22 »
Een bunkerbuster op het nucleaire complex van Iran?  ???
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Able Archer83

  • Onderscheppen van elektronische signalen spraak en data.
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • You don have to scream i can hear you very well !!
Re: 11175
« Reactie #7 Gepost op: 12 februari 2012, 17:58:26 »
Gister avond rond 17:00 uur , was het erg druk een reeks berichten achter elkaar plus een hoop verschilende roepnamen.

Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1742
    • 24 December 1944
Re: 11175
« Reactie #8 Gepost op: 12 februari 2012, 18:16:26 »
Gister avond rond 17:00 uur , was het erg druk een reeks berichten achter elkaar plus een hoop verschilende roepnamen.

Zou daar niet erg zenuwachtig van worden, EAM's worden ook gegeven voor troepen verplaatsingen e.d. Ooit een KC135 naar de laatste EAM horen vragen.
EAM's worden overigens in de USA ook op de UHF gehoord, meen op de 311.000

In de USA was gister ook de "First lady" onderweg naar Orlando in een C-32

In de UK staat momenteel nu ook (weer) een RC135 die vandaag als HAWG95 heeft gevlogen.
Las op een Yanken forum dat er 2 E-6'en bezig waren boven de USA (al was het wellicht een Ferry)

Is er ook enig toename gehoord in EAM's bij de reddings actie recent in Somalië (toch?) waren 4 MC-130's bij betrokken, die lekker sneaky als RCH10xx over de oceaan heen en weer vlogen

Grtz
Joost

Offline Raptor

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: 11175
« Reactie #9 Gepost op: 16 februari 2012, 15:03:25 »
Hi Joost,

Wordt er niet zenuwachtig van, hoewel het wel afhangt hoeveel ze klinken. Het geval in 2005 was bizar (Operation Snowbal)
Tja en verder Iraq 1992 e.d.  spectaculair he. Tja en nu klinken ze erg veel voor de troepen verplaatsing naar Iran.

Ok dan, EAM op uhf had ik nog niet eerder van gehoord.

Gave aanvullende info Joost. Thx... betreffende RC 135/2 E-6's

Idd er waren ook EAM voor Somalie ja hihih Wist niet dat ze met een RCH c/s vlogen hihihi.

groetjes

Raptor

Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1742
    • 24 December 1944
Re: 11175
« Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2012, 18:25:27 »
Idd er waren ook EAM voor Somalie ja hihih Wist niet dat ze met een RCH c/s vlogen hihihi.

Begrijp me niet verkeerd, en het is niet zeker om af te zeiken.
Maar ik vind het wel knap dat je weet welke EAM's voor de actie in somalië was  ;)  Dan weet je er meer van af dan het pentagon lief is..
Neem aan dat het een aanname is..

Maar idd de 4 MC-130's vlogen als RCH10xx (weet niet meer uit mijn hoofd ondanks dat het recent was) regelrecht vanuit de USA (meende via Lajes)
Vanaf Mildenhall was er ook een GOLD 52 en schijnbaar ook wellicht GOLD 51 vertrokken, achteraf voor support. Er gingen al geruchten dat Lakenheath Eagles naar Afrika zouden gaan voor iets vaags.
Men vermoedt nu dat dat wellicht een cover was.. But who knows!

Wat ik nog steeds niet weet of het er mee te maken had ja dan te nee, waren 3 C-17's die ook regelrecht vanuit de USA richting Afrika vlogen (ook zo ongeveer wanneer die actie plaats vond)
Deze 3 vlogen als BASCO boven de USA en veranderen naar RCHxxx eenmaal boven de plas. Echter, dit deden ze vorig jaar ook al... Meest waarschijnlijk was het een SOLL 2 missie waar 437th AW mee belast is.

Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1742
    • 24 December 1944
Re: 11175
« Reactie #11 Gepost op: 18 februari 2012, 09:40:27 »
Hedenochtend (18-2) is er weer een E-6 (vermoedelijk) op Stuttgart geland.

Doen ze wel vaker en vandaar uit maken ze dan regelmatig een rondje UK.
In het verleden heb ik zo een apparaat wel eens gehoord op de 11175.0 met meerdere conference calls
Aantal Maanden geleden is hij blijkbaar gehoord op de 11220.0

ATC Callsign is doorgaands SHADOWxx (of RAZZ) en op de HF was hij "Red Breast" de vorige keer.
Die keer dat ik hem hoorde was hij "ACOMPANY" (heb er nog wel een opname van voor diegene die het leuk vinden, geef maar PM)

Wellicht leuk om in de peiling te houden.
Nog veel leuker is dat een E-6 Full ADS-B showed en dus "zichtbaar" voor SBS-1 gebruikers

Offline Raptor

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: 11175
« Reactie #12 Gepost op: 6 oktober 2012, 14:51:12 »
6-10-2012  BE ADVISED: verhoogde toename van EAM's en SKYKINGS. Mogelijk ivm Syrie/Turkey of Israel/Iran situatie?

Offline Jarra

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 94
Re: 11175
« Reactie #13 Gepost op: 3 november 2012, 20:44:48 »
Vanavond vanaf ong. 19:30 regelmatig jamming op 11.175.
In God we trust, all the others will be monitored by us!

Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1742
    • 24 December 1944
Re: 11175
« Reactie #14 Gepost op: 4 november 2012, 07:22:36 »
Lees hedenochtend toch een aantal leuke mails van een Amerikaanse groep.
Credit aan MilRadioComms / Kenny Plaetevoet/Steve/Jeff Haverlah/Richard Cliff/

Citaat
Just happen to catch a broadcast coming from Maineiac Control on 311.000 approx 1 hour ago. This is most of the traffic that I had written down as Ops was speaking. This lasted about 10 minutes all together.
Maineiac Control just broadcasted an alert to its alert crews. Telling them to report to their aircraft.
Alert message follows:

For Doyle
I E Z M B Q
Runway 33
Wind 350 @ 16
Temp 9 degrees c
Pressure Altitude 502

Doyle Control Out
Maineiac Control just broadcasted a restricted alert. Stand by to be polled.
this is Doyle control stand by to be polled on klaxon advisory
this is doyle control polling doyle 101, doyle 102, doyle 103, doyle 104
then this is the last message i caught in clear text: all doyle aircraft are to secure. leave in take off configuration. secure outer doors. report to maineiac ops for further instructions.

Maineiac Control is MN ANG Ops 101ARW op Bangor Maine, dit zijn dus Tankers die op Alert zijn gezet

Citaat
Sounds like a drill, practicing launching the alert tanker.

Steve
---------------
2247z  03 Nov 12

     The HF-GCS has been running 6-character EAMs "FOR DOYLE" and other "FOR" names for much of the post 1800z local Saturday afternoon.
---------------
Sounds like a Stratcom Alert for the tanker crews to get airborne such as that during the recent Global Thunder Ex a few days ago.
The code looks like the EAM traffic they receive. (Message traffic relayed over HF)
Could be wrong though.
---------------
Instinct tells me that the only time tankers would scramble for 'real' is if it was the big one (everything else would be pre-planned). That combined with the fact that they sent the crews running out to the plane and then called them back makes me think it's an exercise (but that's just a guess).
---------------

Lijkt idd op een oefening, en niet dat er iets op handen is....