Auteur Topic: wat voor een antenne  (gelezen 8736 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21588
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: wat voor een antenne
« Reactie #15 Gepost op: 9 mei 2003, 06:48:57 »
Versterkers zijn volop te koop hoor, kijk maar eens op de site van Conrad. Ze versterken jammer genoeg niet alleen het gewenste signaal maar ook storing en intermodulatie en dergelijke. Ik zou het niet doen als ik jou was.

Henk1979

  • Gast
Re: wat voor een antenne
« Reactie #16 Gepost op: 9 mei 2003, 07:58:51 »
Hoi,

De scannerantenne met bestelnummer 251402 - 8B (discone) bij Conrad is een goede antenne hoor. Ik heb hem onlangs ook daar gekocht... Zorg wel voor goede kabel. Ik gebruik zelf 25 meter.. Ik heb de aircom+ kabel gekocht. Is wel iets duurder dan de aircell of de RG-213... maar het verlies is minimaal. De aircell is dunner en daardoor makkelijker te hanteren. De aircom is overigens wel weer minder stug dan de RG-213... (makkelijker te buigen)

Kabel moet je niet bij Conrad kopen.. Zijn ze veel te duur mee en bovendien hebben ze het vaak ook niet voorradig !!

Zorg wel voor de juiste connectoren. Dus ga je bijv. voor de aircell; koop dan de originele aircell connectoren.. Een stukje duurder maar zeker weten beter.

Henk1979

  • Gast
Re: wat voor een antenne
« Reactie #17 Gepost op: 9 mei 2003, 08:00:11 »
oh ja,

ik heb eens op proef een voorversterker van Conrad geprobeerd.. maar dat viel vies tegen !!

Henk1979

  • Gast
Re: wat voor een antenne
« Reactie #18 Gepost op: 9 mei 2003, 08:02:48 »
en als je goede kabel hebt, lijkt me een versterker niet nodig... Kijk eens op

http://www.d-d-s.nl/antenne-kabel-1.htm

dan kun je de verliezen van diverse kabels met elkaar vergelijken.... op 100 (!) meter....

marco math

  • Gast
Re: wat voor een antenne
« Reactie #19 Gepost op: 13 mei 2003, 16:44:12 »
Bedankt voor al jullie reacties