Auteur Topic: Ontvangen vandaag in Limburg Zuid  (gelezen 27259 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Ontvangen vandaagin Limburg Zuid
« Reactie #15 Gepost op: 16 juli 2010, 12:29:33 »
Citaat van: "elsinga"
Vandaag even niet weg van de camping

Zeker lekker je verjaardag vieren he, gefeliciteerd hoor.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Ontvangen vandaagin Limburg Zuid
« Reactie #16 Gepost op: 16 juli 2010, 14:11:53 »
Citaat van: "elsinga"
Morgen willen de dames shoppen in Roermond, dus de scanner gaat weer mee. ;)

Zien we jou eerdaags op tv Robert? In "Mijn man heeft een hobby" ?  :mrgreen:

Alsnog gefeliciteerd..... :wink:

Offline v-v

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 65
Re: Ontvangen vandaagin Limburg Zuid
« Reactie #17 Gepost op: 16 juli 2010, 15:36:25 »
Citaat van: "elsinga"
Vandaag even niet weg van de camping, maar toch een nieuwe hit: 455.9100/110.9. Staat in mijn scanner als NUON in Bruggenem, maar ik hoorde alleen een oproep aan een meldkamer.

Op de AZM/AZC frequentie 469.5100/geen hoorde ik weer wat communicatie. Het ging over een surveillant die een toegangspas moest innemen in de fietsenstalling. Een jongere gebruikt een pas van "Meeus"/"Meeuwis" of zo om toegang tot de fietsenstalling te krijgen en kennelijk mocht dat niet. Klinkt dat bekend bij iemand?

Morgen willen de dames shoppen in Roermond, dus de scanner gaat weer mee. ;)

Hoi,

469.5100 is AZM beveiliging
84.1500 is de TBS kliniek (vroeger overmaze)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Ontvangen vandaagin Limburg Zuid
« Reactie #18 Gepost op: 16 juli 2010, 16:34:46 »
Citaat van: "v-v"
84.1500 is de TBS kliniek (vroeger overmaze)

Volgens mij heet dat net iets anders en noemt men het nog steeds Overmaze;
http://www.dji.nl/Organisatie/Locaties/ ... /Overmaze/

Offline woody_duiven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 632
    • RonV Media
Re: Ontvangen vandaagin Limburg Zuid
« Reactie #19 Gepost op: 16 juli 2010, 19:33:57 »
Citaat van: "elsinga"
Morgen willen de dames shoppen in Roermond, dus de scanner gaat weer mee. ;)

Ik hoop dat je Duits goed is, op de Outlet spreken de meeste verkoopsters Duits, de bezoekers zijn over het algemeen ook van Duitse afkomst. Wees er vroeg bij, het park aan de Stadsweide opend om 10 uur, die Duitsers leggen heel Remunj plat!

Wil je eens kijken of je hier nog wat op hoort, Rockwool draait het weekend door:

455.9700 Rockwool Roermond
456.0700/0900 Rockwool Roermond

Als je toch op de Stadsweide loopt, Kappa zit daar vlak achter. Die papierfabriek heb ik al een tijdje niet gehoord, ik heb ze ooit gehoord op 151.5125 Kappa Roermond Papier Roermond

Veel plezier, vergeet niet: wij zijn de vice-weltmeister! :P
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Ontvangen vandaagin Limburg Zuid
« Reactie #20 Gepost op: 16 juli 2010, 20:55:41 »
Citaat van: "woody_duiven"
Ik hoop dat je Duits goed is, op de Outlet spreken de meeste verkoopsters Duits, de bezoekers zijn over het algemeen ook van Duitse afkomst.

Ja dat zal toch ff lekker worden zeg, dat je hier in je eigen land een andere taal moet gaan spreken.

Online Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2460
Re: Ontvangen vandaag in Limburg Zuid
« Reactie #21 Gepost op: 16 juli 2010, 22:46:50 »
Citaat
Ja dat zal toch ff lekker worden zeg, dat je hier in je eigen land een andere taal moet gaan spreken.

Dat kom ik wel in meer delen van Nederland tegen.
Langs de kust en Texel...........

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Ontvangen vandaag in Limburg Zuid
« Reactie #22 Gepost op: 17 juli 2010, 00:10:06 »
Ik woon in een waterrijk gebied (Lek, Merwedekanaal, Lekkanaal, Amsterdams Rijnkanaal) en hoor heel vaak sluizen/bruggen aangeroepen worden in het Engels, Duits en Frans.

Een familielid werkt op de sluis in Vianen en moet dan steevast antwoorden in het Duits of Frans, omdat de schipper geen woord Engels kent of dit weigert...

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Ontvangen vandaagin Limburg Zuid
« Reactie #23 Gepost op: 17 juli 2010, 09:06:01 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "elsinga"
Vandaag even niet weg van de camping

Zeker lekker je verjaardag vieren he, gefeliciteerd hoor.

Dank!

Fijne verjaardag trouwens, eerst brak een stuk van een kies af (nee, niet op het gebak!  :mrgreen: ) en dus zat ik om 18:30 bij een tandarts in Roermond die nog wel iemand wilde helpen (Heerlen en Maastricht hebben dan op zaterdag een uurtje spreekuur...) en ik heb al een hele tijd last van mijn rug en dat werd toen behoorlijk erger... Je wordt ouder papa, geef het maar toe... :oops:

Citaat van: "v-v"
Citaat van: "elsinga"
Vandaag even niet weg van de camping, maar toch een nieuwe hit: 455.9100/110.9. Staat in mijn scanner als NUON in Bruggenem, maar ik hoorde alleen een oproep aan een meldkamer.

Op de AZM/AZC frequentie 469.5100/geen hoorde ik weer wat communicatie. Het ging over een surveillant die een toegangspas moest innemen in de fietsenstalling. Een jongere gebruikt een pas van "Meeus"/"Meeuwis" of zo om toegang tot de fietsenstalling te krijgen en kennelijk mocht dat niet. Klinkt dat bekend bij iemand?

Morgen willen de dames shoppen in Roermond, dus de scanner gaat weer mee. ;)

Hoi,

469.5100 is AZM beveiliging
84.1500 is de TBS kliniek (vroeger overmaze)

Heeft het ZAM ook een parkeerplaats met slagboom van Q-Park? Daar hoorde ik ze namelijk over praten (iemand had de slagboom geramd). En ze gebruiken geen TQ kennelijk (klopt fat?), maar wie is dan de gebruiker met TQ 186.2 Hz?

Citaat van: "woody_duiven"
Citaat van: "elsinga"
Morgen willen de dames shoppen in Roermond, dus de scanner gaat weer mee. ;)

Ik hoop dat je Duits goed is, op de Outlet spreken de meeste verkoopsters Duits, de bezoekers zijn over het algemeen ook van Duitse afkomst. Wees er vroeg bij, het park aan de Stadsweide opend om 10 uur, die Duitsers leggen heel Remunj plat!

Wil je eens kijken of je hier nog wat op hoort, Rockwool draait het weekend door:

455.9700 Rockwool Roermond
456.0700/0900 Rockwool Roermond

Als je toch op de Stadsweide loopt, Kappa zit daar vlak achter. Die papierfabriek heb ik al een tijdje niet gehoord, ik heb ze ooit gehoord op 151.5125 Kappa Roermond Papier Roermond

Veel plezier, vergeet niet: wij zijn de vice-weltmeister! :P

Mijn duits is prima op orde, dus dat scheelt. En alle frequenties uit Johan zijn boek zitten ook in de scanner, dus Rockwool ook. Gisteravond trouwens tijdens mijn bezoek aan de tandarts maar 1 gebruiker gehoord in de omgeving Roermond: 151.5625 Theelen Grondwerken uit Posterholt. Was al bevestigd trouwens. Ze gebruiken best wel eens 5tvo, zo te horen.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Ontvangen vandaagin Limburg Zuid
« Reactie #24 Gepost op: 17 juli 2010, 09:14:57 »
Robert,

Zou jij deze eens kunnen checken? Als je de tijd hebt...

458.6900 Airport Authorities Maastricht airport

Offline woody_duiven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 632
    • RonV Media
Re: Ontvangen vandaagin Limburg Zuid
« Reactie #25 Gepost op: 17 juli 2010, 12:43:47 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "woody_duiven"
Ik hoop dat je Duits goed is, op de Outlet spreken de meeste verkoopsters Duits, de bezoekers zijn over het algemeen ook van Duitse afkomst.

Ja dat zal toch ff lekker worden zeg, dat je hier in je eigen land een andere taal moet gaan spreken.

Met al die Duitsers en Polen die werkzaam zijn in Limburg heb ik dit euvel dagelijks, meestal verdom ik om Duits te speken, maar vaak ontkom je er niet aan als je wat wilt helaas :(
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!

Offline woody_duiven

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 632
    • RonV Media
Re: Ontvangen vandaagin Limburg Zuid
« Reactie #26 Gepost op: 17 juli 2010, 12:46:46 »
Citaat van: "Daaf"
Robert,

Zou jij deze eens kunnen checken? Als je de tijd hebt...

458.6900 Airport Authorities Maastricht airport

David,

Twee weken terug heb ik pauze gemaakt op de Horsterweg achter het airport, ik had een CC hit op dit kanaal. Ik heb de gebruiker niet kunnen achterhalen, maar beschouw deze maar als bevestigd.
RonV Media wenst u allen een geweldig en gezond 2018!

Offline v-v

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 65
Re: Ontvangen vandaagin Limburg Zuid
« Reactie #27 Gepost op: 17 juli 2010, 13:25:19 »
Citaat van: "elsinga"
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "elsinga"
Vandaag even niet weg van de camping

Zeker lekker je verjaardag vieren he, gefeliciteerd hoor.

Dank!

Fijne verjaardag trouwens, eerst brak een stuk van een kies af (nee, niet op het gebak!  :mrgreen: ) en dus zat ik om 18:30 bij een tandarts in Roermond die nog wel iemand wilde helpen (Heerlen en Maastricht hebben dan op zaterdag een uurtje spreekuur...) en ik heb al een hele tijd last van mijn rug en dat werd toen behoorlijk erger... Je wordt ouder papa, geef het maar toe... :oops:

Citaat van: "v-v"
Citaat van: "elsinga"
Vandaag even niet weg van de camping, maar toch een nieuwe hit: 455.9100/110.9. Staat in mijn scanner als NUON in Bruggenem, maar ik hoorde alleen een oproep aan een meldkamer.

Op de AZM/AZC frequentie 469.5100/geen hoorde ik weer wat communicatie. Het ging over een surveillant die een toegangspas moest innemen in de fietsenstalling. Een jongere gebruikt een pas van "Meeus"/"Meeuwis" of zo om toegang tot de fietsenstalling te krijgen en kennelijk mocht dat niet. Klinkt dat bekend bij iemand?

Morgen willen de dames shoppen in Roermond, dus de scanner gaat weer mee. ;)

Hoi,

469.5100 is AZM beveiliging
84.1500 is de TBS kliniek (vroeger overmaze)

Heeft het ZAM ook een parkeerplaats met slagboom van Q-Park? Daar hoorde ik ze namelijk over praten (iemand had de slagboom geramd). En ze gebruiken geen TQ kennelijk (klopt fat?), maar wie is dan de gebruiker met TQ 186.2 Hz?

Citaat van: "woody_duiven"
Citaat van: "elsinga"
Morgen willen de dames shoppen in Roermond, dus de scanner gaat weer mee. ;)

Ik hoop dat je Duits goed is, op de Outlet spreken de meeste verkoopsters Duits, de bezoekers zijn over het algemeen ook van Duitse afkomst. Wees er vroeg bij, het park aan de Stadsweide opend om 10 uur, die Duitsers leggen heel Remunj plat!

Wil je eens kijken of je hier nog wat op hoort, Rockwool draait het weekend door:

455.9700 Rockwool Roermond
456.0700/0900 Rockwool Roermond

Als je toch op de Stadsweide loopt, Kappa zit daar vlak achter. Die papierfabriek heb ik al een tijdje niet gehoord, ik heb ze ooit gehoord op 151.5125 Kappa Roermond Papier Roermond

Veel plezier, vergeet niet: wij zijn de vice-weltmeister! :P

Mijn duits is prima op orde, dus dat scheelt. En alle frequenties uit Johan zijn boek zitten ook in de scanner, dus Rockwool ook. Gisteravond trouwens tijdens mijn bezoek aan de tandarts maar 1 gebruiker gehoord in de omgeving Roermond: 151.5625 Theelen Grondwerken uit Posterholt. Was al bevestigd trouwens. Ze gebruiken best wel eens 5tvo, zo te horen.

De parkeergarage van het azm zijn van Q-park idd, TQ gebruiken dat weet ik allemaal niet.
Weet in iedergeval 100% dat dat bewaking azm is.   roepen op met  MK de 201   MK de 202  enz enz.

455.7500 zit oa. jeugdgevangenis ut keerpunt in cadier en keer op.
455.8100  oa.  Teykio  europe.
151.6375  Wordt in Maastricht door taxi Brull gebruikt
158.9100 de drukste taxi frequentie van Maastricht maar die had je blijkbaar niet gevonden?  betreft Taxi Frenske.

Offline Robert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: Ontvangen vandaagin Limburg Zuid
« Reactie #28 Gepost op: 17 juli 2010, 14:45:16 »
Citaat van: "woody_duiven"
Citaat van: "Daaf"
Robert,

Zou jij deze eens kunnen checken? Als je de tijd hebt...

458.6900 Airport Authorities Maastricht airport

David,

Twee weken terug heb ik pauze gemaakt op de Horsterweg achter het airport, ik had een CC hit op dit kanaal. Ik heb de gebruiker niet kunnen achterhalen, maar beschouw deze maar als bevestigd.

Kan ik inderdaad ook bevestigen.

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4897
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Ontvangen vandaagin Limburg Zuid
« Reactie #29 Gepost op: 17 juli 2010, 18:19:42 »
Citaat van: "v-v"
De parkeergarage van het azm zijn van Q-park idd, TQ gebruiken dat weet ik allemaal niet.
Weet in iedergeval 100% dat dat bewaking azm is.   roepen op met  MK de 201   MK de 202  enz enz.

455.7500 zit oa. jeugdgevangenis ut keerpunt in cadier en keer op.
455.8100  oa.  Teykio  europe.
151.6375  Wordt in Maastricht door taxi Brull gebruikt
158.9100 de drukste taxi frequentie van Maastricht maar die had je blijkbaar niet gevonden?  betreft Taxi Frenske.

Okay, AZM bewaking bevestigd. Gebruiken geen TQ. De roepnummers die je noemt heb ik ook gehoord, dus dat klopt wel.

Taxi Frenske, tja, die frequentie had ik gewoon niet in de scanner staan en dan hoor je 'm niet. ;) Taxi Brul had ik als Boytax en Estax in mijn lijst staan, kwamen nog uit Johan zijn boek. Op die frequentie had ik wel een taxibedrijf gehoord, maar niet herkend. Is nu dus bevestigd, dank!

V-V, mocht je dat willen, zou je dan je lijst met frequenties uit Zuid-Limburg met ons willen delen?
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland