Auteur Topic: Afdrukken in PDW  (gelezen 4502 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Afdrukken in PDW
« Gepost op: 10 juni 2012, 12:17:12 »
Hallo allemaal,

Heeft er iemand toevallig een afdruk programmatje, dat je kunt combineren met de comandline van PDW?
Ik zou de meldingen van een bepaald korps automatisch willen laten afdrukken.

Iemand ervaring met zoiets?

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: Afdrukken in PDW
« Reactie #1 Gepost op: 10 juni 2012, 14:01:33 »
Jos, wil je naar een matix- of regelprinter printen via een LPT (of COM)poort?
Ik denk dat dan de command line opdracht via een batch file wellicht lukt. In PDW bij de Filter Options, Enable command file dan invullen  C:\Pad\PRINT.BAT         %[argument1] %[argument2] enz.  (Pad= pad naar PRINT.BAT)
In PRINT.BAT staat dan: ECHO %*>LPT1: (hiermee worden alle meegezonden argumenten naar output device LPT1 gezonden)

Zoniet, wat is dan het verschil tussen de door jouw gevraagde optie en het (dagelijks) afdrukken van een aangemaakt "Separate Filter file" voor dat bepaalde korps?
Bedenk dat zowel bij Laser als Inktjetprinters, regel voor regel afdrukken niet nuttig is. (of je moet veel papier willen verspillen  ;) )

Twee vragen als reactie op jouw vraag dus  :)

René van Zon

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Afdrukken in PDW
« Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2012, 12:19:02 »
Jos, wil je naar een matix- of regelprinter printen via een LPT (of COM)poort?
Ik denk dat dan de command line opdracht via een batch file wellicht lukt. In PDW bij de Filter Options, Enable command file dan invullen  C:\Pad\PRINT.BAT         %[argument1] %[argument2] enz.  (Pad= pad naar PRINT.BAT)
In PRINT.BAT staat dan: ECHO %*>LPT1: (hiermee worden alle meegezonden argumenten naar output device LPT1 gezonden)

Zoniet, wat is dan het verschil tussen de door jouw gevraagde optie en het (dagelijks) afdrukken van een aangemaakt "Separate Filter file" voor dat bepaalde korps?
Bedenk dat zowel bij Laser als Inktjetprinters, regel voor regel afdrukken niet nuttig is. (of je moet veel papier willen verspillen  ;) )

Twee vragen als reactie op jouw vraag dus  :)

René van Zon

De laatste optie die je voorsteld is ook een mogelijkheid inderdaad (dagelijks afdrukken separate filter file). Maar ik wou eens zien of dit mogelijk was in PDW.
Ik heb een HP photosmart printer, maar met " ECHO %*>USB001 " werkt het helaas niet... Misschien nog een andere manier?

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: Afdrukken in PDW
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2012, 14:14:11 »
USB001 is een virtuele poort. Dat werkt helaas niet.

Een andere oplossing heb ik niet voorhanden.

René van Zon

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Afdrukken in PDW
« Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2012, 17:29:34 »
NOTEPAD /P Bestand.ext

Verstuurt de ingevoerde meuk richting de default printer in Windows. Makkelijkste stap lijkt mij een .txt file aanmaken met daarin de oproep, printen via Notepad en daarna weer verwijderen. Moet niet zo moeilijk zijn in DOS, of wel? Al zou ik het zo snel niet weten, raak erg weinig Windows PC's aan.

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: Afdrukken in PDW
« Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2012, 19:02:59 »
NOTEPAD /P Bestand.ext

Verstuurt de ingevoerde meuk richting de default printer in Windows. Makkelijkste stap lijkt mij een .txt file aanmaken met daarin de oproep, printen via Notepad en daarna weer verwijderen. Moet niet zo moeilijk zijn in DOS, of wel? Al zou ik het zo snel niet weten, raak erg weinig Windows PC's aan.

Die werkt wel, maar print de inhoud van het gehele bestand. Is dat overigen maar één of een paar regels, dan komt er toch een volle pagina uit.
Jos wil het geloof ik direct aansturen vanuit de commando regel optie van PDW en zo op papier verzamelen. Dan kom je volgens mij terecht op een opdracht/programma die de berichtregel direct afdrukt. Met de beperkingen die ik hiervoor al noemde.
Dat .txt file kan al bestaan als je de gegevens naar een Seperate filter file stuurt (optie van PDW)

René van Zon

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: Afdrukken in PDW
« Reactie #6 Gepost op: 12 juni 2012, 21:40:53 »
Dat is in een huidige printer inderdaad het lastige. In die oude matrix-dingen kon je gewoon regel voor regel printen, maar nu zul je meteen een hele pagina moeten printen, of wat code moeten kloppen die alles afvangt en in stukken naar de printer keilt.

Of inderdaad gewoon een Seperate Filter File (had daar niet aan gedacht) en met een CronJob (of wat is dat in Windows?) richting de printer keilen aan het einde van de dag.

Offline Jos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 287
Re: Afdrukken in PDW
« Reactie #7 Gepost op: 7 oktober 2012, 10:59:09 »
Bestaat er dan de mogelijkheid om een document elke dag automatisch te laten afdrukken op een bepaald tijdstip (bijvoorbeeld logfiles, Separate Filter file).

Denk er wel aan, dat enkel de "geupdated" logfile, van die dag, afgedrukt moet worden.

Groeten