Auteur Topic: PDW en Windows 7  (gelezen 62998 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #105 Gepost op: 10 juli 2011, 10:02:00 »
Ik kreeg vannacht een paar keer deze error onder W7/32 met soundkaart:

02:09:23 11-07-10 ALPHA 6229HX 25 B MAASTRICHT 29878
10230361023036

UNKNOWN SYNC HEADER : 8F0C B6C6 AAAA 60F3

02:09:53 11-07-10 ALPHA A2 VORKWEG 2 APN Gezondheid (Post vullen: Alphen)
1523107Hollands Midden / ambulance Rijn en Venen / Ambulance 16-107

Edit:
Deze foutcode heb ik van het pdw scherm gekopieerd, in de log staat hier niets van vermeld

Zoals Rene Discriminator al zegt; het is geen foutmelding, maar PDW denkt iets te zien wat op Flex lijkt, maar weet niet precies wat het is en kan het daardoor ook niet decoderen. Als dat vaker gebeurt dan is dat toch wel vreemd. Wat is de RX-Quality?

Offline Rene

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 276
  • Groningen
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #106 Gepost op: 10 juli 2011, 10:06:52 »
Ik kreeg net weer zo'n bericht: UNKNOWN SYNC HEADER : 860C A6C6 AAAA 79F3

Ontvangst is 97%-100%

En nu het vreemde, zit nu tijdelijk met de netbook omdat code /code alles op mijn xp machine met forum alles in de war stuurt.

Edit: even in/uitloggen en het scherm is weer gewoon. Strange...

Offline Rene

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 276
  • Groningen
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #107 Gepost op: 10 juli 2011, 10:14:34 »
Nog een aanvulling:
PDW draait vanuit de root in c:
Datum in pdw is ingesteld in YY-MM-DD.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #108 Gepost op: 10 juli 2011, 10:17:45 »
Ik kreeg net weer zo'n bericht: UNKNOWN SYNC HEADER : 860C A6C6 AAAA 79F3

Ontvangst is 97%-100%

En nu het vreemde, zit nu tijdelijk met de netbook omdat code /code alles op mijn xp machine met forum alles in de war stuurt.

Edit: even in/uitloggen en het scherm is weer gewoon. Strange...

Ja ik heb jouw bericht aangepast omdat die CODE-tags de boel inderdaad in de war stuurden, de meldingen worden automatisch 'omgezet' naar de weergave zoals je die nu ziet :)

Wat betreft die SYNC header daar zal ik je niet mee kunnen helpen, dat heeft toch te maken met een minder goede ontvangst, er 'vallen bitjes om' waardoor hij nog wel het FLEX protocol herkent, maar de exacte inhoud er niet uit kan halen...

Offline Rene

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 276
  • Groningen
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #109 Gepost op: 10 juli 2011, 14:42:08 »
Sorry Peter, ik moest vanmorgen ineens weg.

Ik maak me er ook niet druk om, gebruik de netbook met pdw normaal gesproken daar niet voor.
Zelf dacht ik aan te weinig gegeugen, want met al die windows updates, wordt het alsmaar trager.

Maar wou even testen hoe het werkte op een windows 7 netbook.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #110 Gepost op: 10 juli 2011, 17:46:03 »
Het wil hier toch niet helemaal lukken hoor  :(
Ben vanmorgen de deur uit gegaan en alles draaide als een zonnetje. Vanmiddag thuis gekomen bleek PDW al zeer snel na mijn vertrek geen bericht meer te hebben ontvangen. Om het weer werkend te krijgen heb ik alles af moeten sluiten, kabels los en stroom er af en na alles weer aangesloten te hebben werkte het weer. Maar na een uurtje weer precies hetzelfde, er kwam geen enkel bericht meer binnen. Dus weer alles opnieuw opstarten. Nu draait het weer even maar ik ben benieuwd voor hoe lang.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4914
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #111 Gepost op: 10 juli 2011, 17:52:10 »
Het wil hier toch niet helemaal lukken hoor  :(
Ben vanmorgen de deur uit gegaan en alles draaide als een zonnetje. Vanmiddag thuis gekomen bleek PDW al zeer snel na mijn vertrek geen bericht meer te hebben ontvangen. Om het weer werkend te krijgen heb ik alles af moeten sluiten, kabels los en stroom er af en na alles weer aangesloten te hebben werkte het weer. Maar na een uurtje weer precies hetzelfde, er kwam geen enkel bericht meer binnen. Dus weer alles opnieuw opstarten. Nu draait het weer even maar ik ben benieuwd voor hoe lang.

USB-poort of PC in slaapstand? HP-printersoftware die af en toe de USB-poorten pollt of er nieuwe printers zijn aangesloten?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #112 Gepost op: 10 juli 2011, 18:23:34 »
Slaapstand heb ik uit staan. En ondertussen is PDW al 2 keer gestopt met ontvangen. Ik had toen wel mijn Epson printer aangezet en wat printwerk gedaan. Maar ik heb hierna wel 2 keer mijn pc opnieuw op moeten starten en alle stekkers er weer uit moeten trekken. Ik moet dus de USB kabel los halen en de stroom van de interface halen.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #113 Gepost op: 10 juli 2011, 18:55:53 »
En na 28 minuten was het weer uit met de pret  >:(

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #114 Gepost op: 10 juli 2011, 19:05:17 »
En na 28 minuten was het weer uit met de pret  >:(

Gebeurt het steeds na een vaste tijd? Noteer het eens, of kijk in de logfiles...

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #115 Gepost op: 10 juli 2011, 21:57:07 »
Ondertussen ben ik maar even aan het stoeien met de geluidskaart. Zoals al eerder gemeld wil dat dus ook niet werken. De kabel van de ontvanger naar de pc is voorzien van een mono stekker. Nou staat mij er iets van bij dat de contrastekker in de pc een stereo uitvoering is. Als ik ook rommel met de plug door hem niet helemaal in de kaart te stoppen dan zie ik bij de eigenschappen van de mic de vu meter wat uitslaan en lijkt ook de naald in PDW wat te bewegen. Zou ik misschien voor in de geluidskaart een stereo plug moeten hebben?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #116 Gepost op: 11 juli 2011, 07:13:28 »
Gisteravond om 23.30 uur de boel toch maar weer eens opgestart via de USB interface. Geheel tegen de verwachtingen in is alles blijven werken en is er geen enkel gemist bericht. Nu maar hopen dat het zo blijft.

Offline Pepijn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #117 Gepost op: 11 juli 2011, 09:56:00 »
Ondertussen ben ik maar even aan het stoeien met de geluidskaart. Zoals al eerder gemeld wil dat dus ook niet werken. De kabel van de ontvanger naar de pc is voorzien van een mono stekker. Nou staat mij er iets van bij dat de contrastekker in de pc een stereo uitvoering is. Als ik ook rommel met de plug door hem niet helemaal in de kaart te stoppen dan zie ik bij de eigenschappen van de mic de vu meter wat uitslaan en lijkt ook de naald in PDW wat te bewegen. Zou ik misschien voor in de geluidskaart een stereo plug moeten hebben?

Een stereo ingang is zo gemaakt dat als jij er een mono stekker in steekt het wel werkt. Andersom werkt het ook :) Heeft te maken met de ringen die je ziet op de plug. Een stereoplug heeft er 3 (Tip - Ring - Sleeve) (de officiële naam van een (mini)jack plug is ook TRS-connector) Tip is + ring is - en sleeve is 0. "Het vrouwtje" heeft dus ook 3 connectoren. Een mono plug heeft 2 ringen (Tip-Sleeve) Tip is + en Sleeve is 0. Als je dus een mono plug in een stereo ingang steekt maakt de Tip contact met de Tip connector van het vrouwtje, De ring maakt contact met de ring EN sleeve connector van het vrouwtje, deze worden dus beide 0. Je krijgt dus audio op het kanaal van +. Omgekeerd, een stereo plug in een mono ingang, werkt ook. De Tip blijft op de Tip connector maar de ring en sleeve maken contact met de sleeve connector, deze worden dus 0. Je krijgt dus 1 kanaal (mono) audio.
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Leeuwarden112

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 19
    • http://www.regionoordwestfryslan.nl
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #118 Gepost op: 14 maart 2012, 17:47:14 »
Hallo,

Ik heb een probleem ik heb een 4 level interface met windows 7 maarik kan de slicer driver niet installeren omdat hij de comport niet ziet

Hoe los ik dat op?

Nick

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4914
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: PDW en Windows 7
« Reactie #119 Gepost op: 15 maart 2012, 07:29:45 »
Ik heb een probleem ik heb een 4 level interface met windows 7 maarik kan de slicer driver niet installeren omdat hij de comport niet ziet

Hoe los ik dat op?

Een oude PC met Windows 98 SE geeft de beste resultaten. Onder Windows 7 lukt het inderdaad vaak niet om slicer.sys geìnstalleerd te krijgen. Op mijn 64 bit-systeem lukt dat in ieder geval niet.

Als je persé Windows 7 wilt gebruiken, kun je de geluidskaart of het RS232-interface gebruiken - www.discriminator.nl/rs232/