Auteur Topic: Jupiter Pro 8.6 vastgelopen?  (gelezen 5424 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Angelique

  • Gast
Jupiter Pro 8.6 vastgelopen?
« Gepost op: 17 augustus 2008, 06:20:53 »
Goeiesmorgens allemaal,

Afgelopen donderdag heb ik een jupiter pro 8.6 aangeschaft. De vorige jupiter pro was na 2 jaar kapot en moest vervangen worden.
Bij thuiskomst direct de pager geprogrammeerd en hij gaf netjes de tijd, datum etc. allemaal aan. Alles functioneerde prima.
Nu ontdek ik net dat de tijd en datum stil staat op 15:40 uur 15/08/08. Dat is dus al even terug. De afgelopen dagen hebbn we geen meldingen gehad. (we hebben meer pagers hier  ;)  dus ik heb verder niet gemerkt of hij verder wel of niet goed functioneerde.
Kan ik hier zelf iets aan doen en komt dit vaker voor? Of kan ik beter direct contact op nemen met de P2000shop of met het bedrijf die levert namens de P2000shop.
Alvast bedankt!!!

Gr. Angelique

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Jupiter Pro 8.6 vastgelopen?
« Reactie #1 Gepost op: 17 augustus 2008, 08:50:29 »
Heb je de file uit je oude pager erin gezet of niet? Je moet nl per pager een aparte file aanmaken dus voor jouw 8.6 heb je alle codes opnieuw moeten tikken. Als je oude files hergebruikt in nieuwe pagers kan je dit soort dingen krijgen.

Offline Kinky

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: Jupiter Pro 8.6 vastgelopen?
« Reactie #2 Gepost op: 17 augustus 2008, 08:50:44 »
Citaat van: "Angelique"
Goeiesmorgens allemaal,

Afgelopen donderdag heb ik een jupiter pro 8.6 aangeschaft. De vorige jupiter pro was na 2 jaar kapot en moest vervangen worden.
Bij thuiskomst direct de pager geprogrammeerd en hij gaf netjes de tijd, datum etc. allemaal aan. Alles functioneerde prima.
Nu ontdek ik net dat de tijd en datum stil staat op 15:40 uur 15/08/08. Dat is dus al even terug. De afgelopen dagen hebbn we geen meldingen gehad. (we hebben meer pagers hier  ;)  dus ik heb verder niet gemerkt of hij verder wel of niet goed functioneerde.
Kan ik hier zelf iets aan doen en komt dit vaker voor? Of kan ik beter direct contact op nemen met de P2000shop of met het bedrijf die levert namens de P2000shop.
Alvast bedankt!!!

Gr. Angelique

Je kan vast proberen het originele TBL bestand terug te zetten, en dan opnieuw de capcodes etc. erin te plaatsen.
Misschien is er wel ergens met schrijven een bitje omgevallen.
Als dit geen resultaat geeft zou ik inderdaad contact opnemen met de leverancier.

groeten Kinky.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Jupiter Pro 8.6 vastgelopen?
« Reactie #3 Gepost op: 17 augustus 2008, 14:37:58 »
Citaat van: "Angelique"
Kan ik hier zelf iets aan doen en komt dit vaker voor? Of kan ik beter direct contact op nemen met de P2000shop of met het bedrijf die levert namens de P2000shop.
Alvast bedankt!!!

Gr. Angelique

De dealer moet in staat zijn om dit probleem zelfstandig voor je op te lossen. Als je met de pc geprogrammeerd hebt, altijd even de batterij verwijderen en daarna terugplaatsen. Als het woordje PASS boven in het scherm komt, zijn de gegevens die je ingevoerd hebt geldig geworden. Als je pager gevallen is, kan het voorkomen dat er wat is stuk gegaan. Dat is zelden echter het geval.
Mvg,
Leen

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Jupiter Pro 8.6 vastgelopen?
« Reactie #4 Gepost op: 17 augustus 2008, 14:57:01 »
En anders ff een standaard file downloaden bij "Wopper"
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline hannob

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Jupiter Pro 8.6 vastgelopen?
« Reactie #5 Gepost op: 3 januari 2009, 15:22:36 »
heb je de kapotte jupiter pro nog want ik zal hem graag voor mijn verzameling willen hebben
zie mijn website maar eens http://hannob.woelmuis.nl/

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Jupiter Pro 8.6 vastgelopen?
« Reactie #6 Gepost op: 3 januari 2009, 16:53:56 »
Citaat van: "hannob"
heb je de kapotte jupiter pro nog want ik zal hem graag voor mijn verzameling willen hebben
zie mijn website maar eens http://hannob.woelmuis.nl/

Hanno, je gebruikt nu de originele (grote) foto's die verkleind worden weergegeven. Ten eerste is de laadtijd hierdoor onnodig lang, ten tweede vind ik ze hier persoonlijk niet mooier door worden. Je kunt ze beter verkleinen (bijvoorbeeld met Photoshop) naar het gewenste formaat, dan zijn ze naar mijn mening kwalitatief beter en ze laden sneller...

Groeten, Peter.

Offline hannob

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Jupiter Pro 8.6 vastgelopen?
« Reactie #7 Gepost op: 3 januari 2009, 17:28:17 »
ik weet het ik ben ook bezig met een nieuwe site
http://hannob.woelmuis.nl/joomla/

Offline Scannernet.nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 183
    • Scannernet.nl
Re: Jupiter Pro 8.6 vastgelopen?
« Reactie #8 Gepost op: 17 oktober 2009, 14:06:24 »
Mijn Jupiter Pro v8.6 is gisteren ook vastgelopen.

Ik heb de batterijen er een tijdje uitgehad en ze er op een gegeven ogenblik weer ingedaan. Na het tonen van het versienummer doet de pager een RAM-check, waarna er ook nog een test van het licht, trilmotor en geluid wordt gedaan. Daarna komt de volgende tekst in beeld:

RD_key be press ! Batterij = 082"

Het lijkt alsof ik de toetsen opnieuw moet calibreren, want de pager vraagt hetzelfde m.b.t. de MD_key, SEL_key en LEFT_key. Ik kom echter niet verder met het calibreren. Alleen als ik alle toetsen tegelijkertijd in druk gaat de pager verder naar de normale "ontvangststand". Hierin kan ik echter geen menu aansturen en ook lukt het me niet om eerder ontvangen meldingen te lezen. Een nieuwe alarmering komt wel in beeld.

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Groet,

Bass
Kijk ook eens op Scannernet.nl voor Live Scanners, Live AIS, Flightradars & meer.....

Volg ook onze Twitter & Facebook

Offline SemafoonWinkel.nl

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 155
    • http://www.semafoonwinkel.nl
Re: Jupiter Pro 8.6 vastgelopen?
« Reactie #9 Gepost op: 17 oktober 2009, 16:48:37 »
Citaat
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

1) Calibreren is het niet, je test de toetsbediening.
2) Naar de hand programmeerstand gaan, menu's doorlopen, herprogrammeren. Zou nu goed moeten zijn.
3) Indien niet goed, bij iemand met een progger de originele TBL file laden (heb ik wel voor je) en kijken wat er gebeurt.
4) Indien niet goed, contact opnemen met de verkoper.

Offline pd2rb

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: Jupiter Pro 8.6 vastgelopen?
« Reactie #10 Gepost op: 18 februari 2011, 10:01:17 »
Goede dag,

heb vanmorgen de batterij van mijn pager vervangen voor een splinternieuw exemplaar.
na het aanzetten staat de datum ineens op 04-01-2007 en de tijd op 12.00 uur.
heb hem nu ongeveer een halve dag aan en heb nog geen bericht ontvangen.
Wie weet wat er loos is met de pager ??
Graag jullie antwoord.

SORRY PROBLEEM OPGELOST NA EEN HALVE DAG STAAT DE TIJD WEER GOED !!!!

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2370
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Jupiter Pro 8.6 vastgelopen?
« Reactie #11 Gepost op: 18 februari 2011, 11:21:16 »
Citaat van: "pd2rb"
Goede dag,

heb vanmorgen de batterij van mijn pager vervangen voor een splinternieuw exemplaar.
na het aanzetten staat de datum ineens op 04-01-2007 en de tijd op 12.00 uur.
heb hem nu ongeveer een halve dag aan en heb nog geen bericht ontvangen.
Wie weet wat er loos is met de pager ??
Graag jullie antwoord.

SORRY PROBLEEM OPGELOST NA EEN HALVE DAG STAAT DE TIJD WEER GOED !!!!

Het tijdsignaal wordt niet met meldingen meegestuurd, maar periodiek.
Soms staat de tijd binnen 5 minuten goed, soms duurt het wat laner.

Wil je echt weten of je semafoon werkt, zet er dan code 0005000 in (komt elke 5-6 minuten) of bijv. 2029568 (groepscode 1).
Dan heb je zeker snel een bericht.