Auteur Topic: Entropia Wieringen e.o. out-of-Air  (gelezen 4133 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Entropia Wieringen e.o. out-of-Air
« Gepost op: 26 mei 2011, 15:46:02 »
Het is me opgevallen dat de data/spraak kanalen niet meer gebruikt worden in noordholland noord.
Zou dit tijdelijk zijn?  :(

Online Marcel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 322
Re: Entropia Wieringen e.o. out-of-Air
« Reactie #1 Gepost op: 26 mei 2011, 21:15:01 »
Helaas ben ik bang dat het blijvend is; als je op de entropia site kijkt dan zie je daar dat men langzaam aan alles gaat ombouwen naar tetra!

(aldus entropia: Entropia investeert fors in de uitbreiding van zijn digitaal dekkingsgebied. De dienst is beschikbaar in twee landen, nl. Nederland en België. Vanaf 2011 ondergaat het analoge netwerk een digitale migratie. Klik hier voor de dekkingskaart van België en hier voor Nederland. De twee gebieden worden momenteel uitgerold. Eind 2010 zijn er reeds 100 Digitale basisstations geïnstalleerd. )
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Re: Entropia Wieringen e.o. out-of-Air
« Reactie #2 Gepost op: 28 mei 2011, 08:46:12 »
Helaas ben ik bang dat het blijvend is; als je op de entropia site kijkt dan zie je daar dat men langzaam aan alles gaat ombouwen naar tetra!

(aldus entropia: Entropia investeert fors in de uitbreiding van zijn digitaal dekkingsgebied. De dienst is beschikbaar in twee landen, nl. Nederland en België. Vanaf 2011 ondergaat het analoge netwerk een digitale migratie. Klik hier voor de dekkingskaart van België en hier voor Nederland. De twee gebieden worden momenteel uitgerold. Eind 2010 zijn er reeds 100 Digitale basisstations geïnstalleerd. )

Nou lekker.. ;)
word steeds minder,,

Denk dat ik het maar bij Zend Amateurs en luchtvaart ga houden

Leen Ansems

  • Gast
Re: Entropia Wieringen e.o. out-of-Air
« Reactie #3 Gepost op: 28 mei 2011, 10:22:41 »
Nou lekker.. ;)
word steeds minder,,

Denk dat ik het maar bij Zend Amateurs en luchtvaart ga houden

Als het goed is kan je de marifoons op de Lange Jaap nog horen. Ik heb wel gewerkt voor de renovatie van het systeem, maar ben zelf nog niet boven geweest.

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Re: Entropia Wieringen e.o. out-of-Air
« Reactie #4 Gepost op: 28 mei 2011, 18:55:08 »
Nou lekker.. ;)
word steeds minder,,

Denk dat ik het maar bij Zend Amateurs en luchtvaart ga houden

Als het goed is kan je de marifoons op de Lange Jaap nog horen. Ik heb wel gewerkt voor de renovatie van het systeem, maar ben zelf nog niet boven geweest.

Ik heb de verkeerscentrale D.H. nog bijstaan alsmede Den Helder Rescue..
Ik denk alleen dat ze die installaties in deze paar jaar veranderd hebben of meer de zee op hebben gericht, want het signaal is een stuk minder geworden

Leen Ansems

  • Gast
Re: Entropia Wieringen e.o. out-of-Air
« Reactie #5 Gepost op: 28 mei 2011, 19:00:41 »
De laatste regel klopt. Dat was een eis van AT.

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Re: Entropia Wieringen e.o. out-of-Air
« Reactie #6 Gepost op: 28 mei 2011, 21:12:52 »
De laatste regel klopt. Dat was een eis van AT.

Dat is mooi om te horen! dan weet ik dus zeker dat de Marifoon Antenne hier nog goed functioneert ;)

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 382
Re: Entropia Wieringen e.o. out-of-Air
« Reactie #7 Gepost op: 7 juni 2011, 14:04:56 »
Ik kom net Terug op de hobbykamer en zie ineens in de logs dat vanaf een uur geleden de zender weer op Actief staat!