Auteur Topic: Ik zit serieus te overwegen om...  (gelezen 16788 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #17 Gepost op: 14 juli 2010, 03:19:39 »
Daar zijn we weer na vijf-en-een-half uur.

Ik heb mij deze keer letterlijk non-stop in het zweet gewerkt. Dit keer ging het om vandalisme van (oud)leden in het verleden, waarvan de gevolgen vandaag de dag nog te merken waren. Elke keer kwam ik wel weer leeggehaalde berichten tegen in onderwerpen welke al langer bestaan bijvoorbeeld.

Dit keer heb ik een stuk of 3000 berichten na moeten kijken, berichten terug zetten (aan de hand van quotes), quotes/reacties weghalen, een stuk of 1000 berichten en 50 topics weg moeten gooien.

Voor zover ik weet is het forum nu vrij van dit vandalisme en weer lekker opgeruimd. :)

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1295
  • Qua Patet Orbis
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #18 Gepost op: 14 juli 2010, 08:26:38 »
Remon, is het geen optie om leden die een bepaalde tijd niet meer online zijn geweest op non actief te zetten? Op een geheel ander forum waar ik kom gebeurd dat namelijk ook, en dat werk erg goed.

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #19 Gepost op: 14 juli 2010, 16:39:24 »
Dat is een optie maar helpt niet tegen de genoemde problemen in dit onderwerp.

Er zijn leden die opeens last krijgen van een identiteitscrisis en besluiten als hun berichten leeg te halen. Dit zijn dan veelal actieve leden. In het geval van "dxman" ging het volgens hem om het feit dat er een onzinreactie van hem was weggegooid. Volgens hem moesten daarom al zijn berichten onzin zijn, en hij was van mening dat hij zomaar al zijn berichten leeg kon maken omdat de auteursrechten bij hem lagen...

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #20 Gepost op: 14 juli 2010, 16:48:39 »
Mocht een lid overigens bij een ouder overzichtstopic willen zien dat het eerste bericht (startpost) wordt aangepast, dan kan je dit bericht onderaan het topic neerzetten en op het uitroeptekentje klikken. Hiermee maak je een "topic report" aan en daar kan je de moderators verzoeken om dit bericht te kopi ๋ren naar het eerste bericht (startpost) van het topic.

Op het moment dat je een "topic report" plaatst, dan wordt dit opgemerkt door de moderators.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #21 Gepost op: 14 juli 2010, 17:03:09 »
Citaat van: "Remon"
Mocht een lid overigens bij een ouder overzichtstopic willen zien dat het eerste bericht (startpost) wordt aangepast, dan kan je dit bericht onderaan het topic neerzetten en op het uitroeptekentje klikken. Hiermee maak je een "topic report" aan en daar kan je de moderators verzoeken om dit bericht te kopi ๋ren naar het eerste bericht (startpost) van het topic.

Op het moment dat je een "topic report" plaatst, dan wordt dit opgemerkt door de moderators.

Dat lijkt me een prima oplossing. Goed werk, Remon!  8-)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #22 Gepost op: 14 juli 2010, 20:23:03 »
Citaat van: "Remon"
Dat is een optie maar helpt niet tegen de genoemde problemen in dit onderwerp.

Er zijn leden die opeens last krijgen van een identiteitscrisis en besluiten als hun berichten leeg te halen. Dit zijn dan veelal actieve leden. In het geval van "dxman" ging het volgens hem om het feit dat er een onzinreactie van hem was weggegooid. Volgens hem moesten daarom al zijn berichten onzin zijn, en hij was van mening dat hij zomaar al zijn berichten leeg kon maken omdat de auteursrechten bij hem lagen...

Kun je die berichten niet terughalen via Google dan?

Weet niet of deze link werkt, maar ik krijg aardig wat berichten van dxman te zien :

http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=nl

Misschien arbeidsintensief, maar door de postings te herstellen blijven de topics een beetje begrijpelijk.

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #23 Gepost op: 14 juli 2010, 20:33:26 »
Dat is nu niet meer mogelijk. Ik heb al zijn sporen uitgewist, wel op een dusdanige manier zodat topics begrijpelijk bleven.

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #24 Gepost op: 16 augustus 2010, 18:50:25 »
De genomen maatregel werpt nu al zijn vruchten af!

Een lid heeft geprobeerd om berichten weg te halen, maar toen dit niet lukte, heeft hij uit frustratie(?) een enorme lijst berichten gemeld. Van zichzelf en anderen. (moderators zien dan in de onderwerpenlijst een hele rij met uitroeptekens)

Diegene werd zelfs zo brutaal dat hij moderator-rechten vroeg via de e-mail, zodat hij zijn eigen berichten en die van anderen weg kon halen... Na een antwoord dat dit niet gaat, vroeg hij hoe al zijn berichten verwijderd kunnen worden...

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #25 Gepost op: 16 augustus 2010, 19:49:03 »
Het wordt steeds leuker... Meneer wordt steeds dreigender in zijn e-mail... Hij heeft ook steeds meer onmogelijke eisen... :?

Ik heb hem maar een link gestuurd naar dit topic, zodat hij hopelijk begrijpt waarom ik hem geen moderator wil maken en waarom er geen berichten meer worden verwijderd.

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1295
  • Qua Patet Orbis
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #26 Gepost op: 16 augustus 2010, 20:17:45 »
Ach maak mij dan mod, "help"ik hem wel ff :mrgreen:

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #27 Gepost op: 16 augustus 2010, 20:32:19 »
Citaat van: "RonAlmere"
Ach maak mij dan mod, "help"ik heb wel ff :mrgreen:

Ah dus het gaat om jou, geboefte! ;)

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1295
  • Qua Patet Orbis
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #28 Gepost op: 16 augustus 2010, 20:43:59 »
Nee Peet je kan veel van me zeggen, maar dat niet :mrgreen:

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1961
Re: Ik zit serieus te overwegen om...
« Reactie #29 Gepost op: 26 augustus 2010, 02:45:51 »
En weer iemand die vermoedelijk zijn berichten leeg wilde halen:

Citaat
[20:57] * brwmmetje97 (cgiirc@***.cable.casema.nl) has joined #scannerchat
[20:58] <brwmmetje97> hoi
[20:58] <brwmmetje97> ik heb een vraag
[20:58] <brwmmetje97> over het scannerforum
[20:58] <brwmmetje97> hoe verwijder je eigen berichten?
[21:00] <brwmmetje97> is er iemand
[21:00] * brwmmetje97 (cgiirc@***.cable.casema.nl) Quit (Quit: CGI:IRC (EOF))