Auteur Topic: Capcode moderators, herenig u hier  (gelezen 29716 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1958
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #60 Gepost op: 3 november 2010, 14:21:05 »
Citaat van: "Mars"
Vergelijking gaat sowieso volledig mank, want in die vergelijking was en is dit namelijk ons huis, van de leden van het scannerforum, niet van de nieuwe beheerder. Als je dan toch die vergelijking wil maken, dan is het dat je in een huurhuis woont en dat er ineens een nieuwe verhuurder komt die zegt dat de muren roze geverfd moeten worden, je probeert er nog wat tegenin te brengen per brief, maar nog voor je de brief in de brievenbus hebt gegooid, wordt je brief al verscheurd door de nieuwe verhuurder. Je kan kiezen uit 1 kleur, roze.

Er wordt niks gehuurd.

Je kan het ook zo zien:

Dit forum is een bibliotheek en er wordt van eigenaar gewisseld. De nieuwe eigenaar veranderd de kleur verf op de muren en boeken mogen niet meer gratis onbeperkt geleend worden, maar maximaal één week (ook gratis). De openingstijden blijven hetzelfde en er wordt niets aan het boekenaanbod veranderd.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #61 Gepost op: 3 november 2010, 18:50:59 »
Citaat van: "Remon"
Dit forum is een bibliotheek en er wordt van eigenaar gewisseld. De nieuwe eigenaar veranderd de kleur verf op de muren en boeken mogen niet meer gratis onbeperkt geleend worden, maar maximaal één week (ook gratis). De openingstijden blijven hetzelfde en er wordt niets aan het boekenaanbod veranderd.

Er komen steeds meer streekromans en doktersromannetjes in de bibliotheek. En de nieuwe leden van de bieb stellen vragen die ze met enige zelfwerkzaamheid en zoeken in de bibliotheek, zelf hadden kunnen beantwoorden.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #62 Gepost op: 3 november 2010, 19:38:43 »
Je gaat naar de bieb omdat je een boek wilt lezen, de een houdt van Harry Mulisch, de ander leest graag Baantjer of een Donald Duck pocket.
Maar als mijn boek na een week nog niet uit is wil het het wel kunnen verlengen en ik mag ook zeggen dat de roze kleur op de muur heel lelijk vind.
Of de eigenaar er wat mee doet... tsja, misschien niet als ik de enige ben, maar als vele bezoekers van de bieb het anders willen is het verstandig daarnaar te luisteren anders gaan ze op zoek naar een andere bieb

Je bent op het scannerforum omdat je geinteresseerd bent in radiocommunicatie, de een vind de techniek achter P2000 interessant, de ander wil alleen een capcode - of gebruiker van een frequentie weten. Of houdt een complete lijst bij met frequenties. Dat kon allemaal prima en ging goed totdat de regels wat aangescherpt werden. Daar werd door een aantal leden wat van gezegd. En de rest is bekend helaas...

Ik probeer hier onpartijdig te blijven; zou een "poll" misschien een idee zijn om een aantal "hete hangijzers" op te lossen als jullie er als moderators niet uit komen?

Offline Xarioga

  • SSC/ICT en Telecom - (Rijksoverheid)
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 564
  • Eric - Den Haag / Leidschenveen
    • The ErLoices
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #63 Gepost op: 3 november 2010, 19:57:51 »
Een poll voor de diverse problematieken lijkt me een goede inventarisatie, zodat hieruit een
goede keus gemaakt kan worden die iedereen aanspreekt. Dit hoeft dus geen afbreuk te doen
richting de beheerder, en ook niet richting de mensen die nu op het punt staan deze fauna te
verlaten. Het is tenslotten erg belangrijk ( als men deze fauna in leven wilt houden ), dat de
voozitter goed door de bocht kan met de aandeelhouders. En de aandeelhouders zijn toch
degene die veel input leveren in de vorm van data waar de klanten de vruchten van plukken.

Met andere woorden :
Geen Input = Geen klanten. Geen klanten = Geen Fauna

En dit zou zeer spijtig zijn van alle inspanningen die iedereen de afgelopen jaren heeft
geleverd.
Ubc3500xlt / Ubcd3600xlt | Uv9r-Era
Rh951s / Rh103 / Srh805s | Rhf10 / Na666 / Mr77b

Offline Willem D.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 267
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #64 Gepost op: 3 november 2010, 21:53:42 »
De veelzijdigheid van dit forum houdt mij en wellicht anderen aardig geinformeerd over de vele aspecten binnen onze hobby.
 :arrow:  Sta achter de doelstelling van dit forum en alles komt goed.  :D

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1295
  • Qua Patet Orbis
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #65 Gepost op: 22 november 2010, 19:13:22 »
Citaat van: "Remon"
Discriminator, Johan, Jacob, Leen, Peter Hunt ( Peter over een kleine 3 weken), etc. mogen ook gewoon langs blijven komen hoor, geen enkel probleem.  :wink:

Goh ik sta er niet bij :(
Maar niet getreurd, ik ben er weer :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21588
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #66 Gepost op: 22 november 2010, 20:39:28 »
Welkom thuis vriend.

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1295
  • Qua Patet Orbis
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #67 Gepost op: 22 november 2010, 20:42:19 »
Dank je andere vriend van me, maar voorlopig ben ik hier niet online. Speak you om hyves :mrgreen:

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21588
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #68 Gepost op: 22 november 2010, 20:44:01 »
Ik zag het man, gefeliciteerd nog.

Offline Asterix900

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1217
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #69 Gepost op: 1 december 2010, 19:18:05 »
Bon, we zijn nu alweer even verder. Hoe gaat het nu verder met dit forum? Zullen er opnieuw aanspreekpunten (moderatoren) worden aangesteld of is Remon dat alles in één persoon?  :wink:  Kunnen we voor pdw hier nog terecht bij Peter of komt ie niet meer terug? Gaan de frequentielijsten nog worden aangevuld of moeten we ook andere sites in de gaten gaan houden?
"Well-informed people know it is impossible to transmit the voice over wires. Even if it were, it would be of no practical value." (Boston Post, 1865)

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21588
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #70 Gepost op: 1 december 2010, 19:22:22 »
Citaat van: "Asterix900"
Gaan de frequentielijsten nog worden aangevuld of moeten we ook andere sites in de gaten gaan houden?

Voor de frequentielijsten ben ik bezig met een eigen site, binnenkort staat deze online.

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #71 Gepost op: 1 december 2010, 19:37:18 »
ok Johan,laat weten wanneer hij online is!
Kunnen we ook freq, aanleveren?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21588
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #72 Gepost op: 1 december 2010, 19:41:40 »
Citaat van: "gerrit63"
Kunnen we ook freq, aanleveren?

Ja hoor via een aparte button kan dat dan via de site zelf.