Auteur Topic: Capcode moderators, herenig u hier  (gelezen 29926 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Leen Ansems

  • Gast
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #45 Gepost op: 31 oktober 2010, 18:56:36 »
Citaat van: "chris 61"
OOH dus de heren kunnen er ook al niet tegen als de nieuwe leden hun niveau niet zijn,jullie zijn gewoon een stelletje arrogante azijnpissers.

Dat zegt toch iets meer over jezelf dan over ons. Beledigen doe je maar ergens anders.

Offline Swiebertje@SSB

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 86
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #46 Gepost op: 31 oktober 2010, 18:57:21 »
Er wordt hier niet gecommuniceerd of gediscussieerd maar er wordt hier stelselmatig mensen afgezeken.
En bepaalde mensen zijn het niet eens met de nieuwe beheerder........ ja dat kan maar ga dan lekker ergens anders je gal spuwen.
 8-)
sds200e, ubc 125xlt, Diamond D130

Offline Shipplotter

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 234
  • Luisteramateur havengebied Rotterdam
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #47 Gepost op: 31 oktober 2010, 19:09:19 »
Heren, laten we het gezellig houden! Probeer via een ander media contact met elkaar te krijgen en praat het uit. Dan komt er een einde aan deze discussie en kunnen we weer bezig met de onderwerpen waar dit forum voor bedoeld is. :):):P
Luisteren met AOR DV1,ICOM R8600,SDRPLAY DX, AOR5700D en AIR!Quiter ,Op dak X50N, D130, CX4, D777,WelBrook1530N en 1090Mhz antenne.

SWL 4968 & NL38482

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #48 Gepost op: 2 november 2010, 23:31:53 »
Citaat
Dat is het ook niet maar de beheerder weigert enige vorm van communicatie. Ondanks het sturen van berichten via PB ipv over het forum te discussieren.
En als die wel communiceert dan mag de rest maar beperkt reageren want daarna verdwijnen de topics

Jacob

Het laatste wat ik hier over kwijt wil: het verwijderen van (blijkbaar) kritische topics kan ik bevestigen. Juist omdat er verwijten over het forum gingen dat de beheerder geen tegenspraak duldt etc. heb ik tot 2x toe in een topic gepleit voor het, met name met het oog op de toekomst, melden van het feit als iemand een ban heeft gekregen, met daarbij een globale reden waarom. Ik had er nota bene nog ingezet dat ik geen partij kies in dit conflict en zowel respect heb voor mensen die in hun vrije tijd een forum draaiende weten te houden, als voor forumleden als Johan en Leen en anderen die hier het forum al heel lang van goede informatie voorzien. Maar blijkbaar word ik desondanks tot de 'onruststokers' ofzo gerekend, want tot 2x toe wordt het topic door de beheerder verwijderd. Pas bij de 2e x krijg ik daarbij een PB van de beheerder met daarin ondermeer of ik op wil houden met de discussie.
Ik vind dat een vreemde vorm van censuur. Ik vraag mij af op welke grond de beheerder het recht heeft deze topics te verwijderen. Dit is een discussieforum, in mijn items stond geen scheldwoord of niks, sterker nog, ik sprak juist mijn respect uit, en het is scanner gerelateerd, want het heeft te maken met een goede werking van het scannerforum. Kortom ik vind het een rare gang van zaken, waar ik een slecht gevoel aan overhoud.
Voor de beheerder die dit vast meeleest: ik reageer bewust hier en niet via PB, dit is namelijk een discussieforum en ik houd wel van openheid.

Dit was een mooi forum, maar de ontwikkelingen van de laatste tijd hebben mijn enthousiasme over dit forum tot een nulpunt doen dalen.
vr.gr.
Marcel

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #49 Gepost op: 3 november 2010, 00:28:33 »
Dit is een discussieforum over de scannerhobby.

Discussies m.b.t. het beleid op het forum mogen per PB.

Blijkbaar heb je mijn PB alleen maar selectief gelezen, want ik heb jou uitleg gegeven over hoe en wat, wie er een ban heeft en met welke redenen.

Ben je het niet eens met het beleid en wil je geen discussie per PB voeren, dan zoek je je heil maar elders. Dit geldt niet alleen voor jou, maar voor eenieder.

Het zal mij niets verbazen dat jij ook een PB of e-mail heb gekregen van een bepaald lid, die de afgelopen dagen elk actief lid op dit forum heeft benaderd, met daarbij de grootste leugens en verzinsels over de situatie en over mijzelf. Dit is je reinste laster en ik zal dit als ik jou was met een flinke schep zout nemen.

Ik zwicht niet voor de chantagepraktijken van deze personen of de persoon die hiertoe aanzet. Het enige wat ze willen is mij afzetten als beheerder, omdat ze alsmaar blijven denken het hun forum is. Als dat niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks is hun motto.

Offline Swiebertje@SSB

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 86
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #50 Gepost op: 3 november 2010, 07:49:40 »
Goed gesproken en helemaal mee eens...............
 8-)
sds200e, ubc 125xlt, Diamond D130

Offline Jacob

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 348
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #51 Gepost op: 3 november 2010, 09:04:53 »
Citaat van: "SSB-NL-1964"
Goed gesproken en helemaal mee eens...............
 8-)

Ja geweldig gesproken door Marcel, ben ik het ook helemaal mee eens

Jacob

Offline Jacob

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 348
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #52 Gepost op: 3 november 2010, 09:18:38 »
Citaat
Discussies m.b.t. het beleid op het forum mogen per PB.

Ja nu wel he.... behalve als je zelf wilt natrappen

Citaat
Blijkbaar heb je mijn PB alleen maar selectief gelezen, want ik heb jou uitleg gegeven over hoe en wat, wie er een ban heeft en met welke redenen.

Dat doe je volgens mij zelf ook

Citaat
Ben je het niet eens met het beleid en wil je geen discussie per PB voeren, dan zoek je je heil maar elders. Dit geldt niet alleen voor jou, maar voor eenieder.

Je wilt zelf niet eens de discussie per PB voeren dus dat heeft geen nut

Citaat
Het zal mij niets verbazen dat jij ook een PB of e-mail heb gekregen van een bepaald lid, die de afgelopen dagen elk actief lid op dit forum heeft benaderd, met daarbij de grootste leugens en verzinsels over de situatie en over mijzelf. Dit is je reinste laster en ik zal dit als ik jou was met een flinke schep zout nemen.

Hmm een gang van zaken die ik mij uiteindelijk nog wel kan voorstellen ook.

Citaat
Ik zwicht niet voor de chantagepraktijken van deze personen of de persoon die hiertoe aanzet. Het enige wat ze willen is mij afzetten als beheerder, omdat ze alsmaar blijven denken het hun forum is. Als dat niet goedschiks kan, dan maar kwaadschiks is hun motto.

Als je dan toch gaat schreeuwen zet de naam/namen van die personen die jouw dit dan flikken er ook maar bij. Dit is weer zo'n halfbakken verhaal waar je geen bal wijs van wordt

Jacob

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #53 Gepost op: 3 november 2010, 09:55:25 »
Ik begin nu een beetje moet te worden van al ge-galspuuw.

Voordat Remon het Scannerforum overnam waren er inderdaad andere afspraken, wat allemaal prima ging hoor!. Alle veranderingen zijn moeilijk en geven weerstand. Wat Remon in mijn ogen verkeerd heeft aangepakt is, voor zover ik dat kan bepalen, regels zonder totaal overleg (hetzij met moderators, hetzij met alle gebruikers van dit forum) invoeren.

Een mooi voorbeeld vindt ik de optie "wijzigen" van een geplaatste topic/reactie. Daar is al menig discussie over gevoerd en iedereen was het daar niet mee eens. De gedachte daarachter is goed, maar echt niet haalbaar. Accepteer dat.... En probeer dan niet je zin door te drammen.

We zitten nu op een punt wat voorkomen had kunnen worden als er meer gecommuniceerd was. Gevolg? Die-hards geven geen input meer in dit forum (hoe je het ook went of keert, die zijn/waren de spil van dit forum en gaven essentiele informatie als gevolg van jaren lange ervaring) wat zal resulteren in dat dit een langzame dood van dit forum wordt.

Het is heel makkelijk om te zeggen "goed gesproken!" en "Helemaal mee eens!". In mijn ogen zijn diegenen die dat zeggen een stelletje laffe moraalridders! Die niet weten waar het over gaat.

Er gaat toch wel een belletje rinkelen dat als leden zoals Discriminator, Johan, Jacob, Leen, Peter Hunt, etc. (die al heel wat hebben betekend voor dit forum en daarbuiten) nagenoeg stoppen met hun bijdrage aan dit forum?

Chantagepraktijken, bedreigingen? Meteen de kop indrukken! Desnoods, zoals Remon eerder al aangaf, met aangifte bij de politie! Want dat hoeven we echt niet te pikken.

Wat betreft de reactie van Marcel (Mars) ben ik het met hem eens dat kritische topics domweg verwijderd zijn vanwege tegenspraak en dergelijke. Communiceer open! Wees een vent, en durf discussie aan te gaan!

@SSB-NL-1964: Er wordt hier echt niet stelselmatig afgezeken, maar op domme vragen, en zeker de vragen die al her en der op het forum diverse keren beantwoord zijn, kan men domme antwoorden verwachten. Dat is nou eenmaal zo.
En het niet eens zijn met de beheerder; Zoals ik al zei alle veranderingen zijn moeilijk en geven weerstand. Maar door open en duidelijke communicatie is heel veel van die weerstand op te heffen en begrip te creeeren. Maar ook een beheerder moet kunnen accepteren dat sommige dingen ook niet handig zijn om te veranderen. Dat is denk ik ook de kracht van een "leidinggevende". Overigens vind ik dat jij met je reacties erg kortzichtig bent!

@chris 61: Niveau? Welk niveau? Er wordt ook een klein portie zelf initiatief verwacht. Wordt in het echte leven ook van je gevraagd. Dus ga het niet hebben over het niveau van bepaalde mensen want dat slaat dus werkelijk nergens op.

@Remon: Ik denk niet dat mensen jou willen afzetten als beheerder. Ga toch weg man, het ging toch redelijk of niet? Ik denk alleen dat je het verkeerd aangepakt hebt. De technische kennis is prima! Maar een forum beheren en moderen is niet niets. Nogmaals, wees open en communiceer duidelijk en wees niet bang voor discussies en weerpraat.

Ook moet ik even vermelden dat ik helemaal geen PB heb gehad van wie dan ook met haatzaaiende tekst van/over wie dan ook.

Offline Jacob

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 348
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #54 Gepost op: 3 november 2010, 10:08:10 »
Citaat
@Remon: Ik denk niet dat mensen jou willen afzetten als beheerder. Ga toch weg man, het ging toch redelijk of niet? Ik denk alleen dat je het verkeerd aangepakt hebt. De technische kennis is prima! Maar een forum beheren en moderen is niet niets. Nogmaals, wees open en communiceer duidelijk en wees niet bang voor discussies en weerpraat.

Afzetten is misschien een groot woord maar we kunnen wel stellen dat een in mijn ogen belangrijke groep mensen niet met Remon door willen als beheerder met het gevolg dat deze groep niet meer actief zal deelnemen aan dit forum. Wat dit als gevolg zal hebben dat zal evt. de toekomst dan maar moeten uitwijzen.

Jacob

Offline chris 61

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 127
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #55 Gepost op: 3 november 2010, 10:46:09 »
Hallo Daaf (collega)

Ik heb het niet over een bepaald niveau in de negatieve zin, alleen als ik een opmerking lees als deze:"Tja, de laatste tijd zie ik helaas veel bakkiesvolk en overige nincompoops. Voor mij is de lol er ook af. :(. Dan maak ik daar op uit dat sommige het niet prettig vinden dat deze hobbyisten ook op het forum komen.

Groet:Chris
ubc780xlt truncktracker,ubc9000xlt,ubc200,kenwood r5000,long wire antenne,discone,D777,x50n

Offline Swiebertje@SSB

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 86
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #56 Gepost op: 3 november 2010, 11:00:41 »
Klaas komt al jaren bij mij thuis over de vloer, en hij mocht altijd binnen roken. Nu heb ik sinds gister een nieuwe regel ingevoerd dat er binnen niet meer gerookt mag worden, Klaas is daar niet blij mee, volgens hem heeft hij er recht op om bij mij binnen te roken omdat hij dat al jaren doet. Dus ik heb Klaas gezegd, jammer dan Klaas er wordt niet meer binnen gerookt en ben je het daar niet mee eens je bent niet verplicht om bij mij op bezoek te komen. Nu komt Klaas dus niet meer op visite..............Dit klinkt kinderachtig wat ik hier neerschrijf maar volgens mij is dit wat er momenteel speelt op dit forum.Er is een nieuwe beheerder met nieuwe regels en die hebben wij met z'n allen maar te accepteren, zoniet moet je gewoon elders je heil gaan zoeken zo simpel is het nu eenmaal.
Ik weet, ik ben nooit iemand geweest die hier veel berichten heeft gepost maar ik heb zeker wel veel info hier vandaan gehaald, en wat mij betreft gaat Remon gewoon door op de ingeslagen weg................
 8-)
sds200e, ubc 125xlt, Diamond D130

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #57 Gepost op: 3 november 2010, 11:05:31 »
Citaat van: "SSB-NL-1964"
Klaas komt al jaren bij mij thuis over de vloer, en hij mocht altijd binnen roken. Nu heb ik sinds gister een nieuwe regel ingevoerd dat er binnen niet meer gerookt mag worden, Klaas is daar niet blij mee, volgens hem heeft hij er recht op om bij mij binnen te roken omdat hij dat al jaren doet. Dus ik heb Klaas gezegd, jammer dan Klaas er wordt niet meer binnen gerookt en ben je het daar niet mee eens je bent niet verplicht om bij mij op bezoek te komen. Nu komt Klaas dus niet meer op visite..............

Maar Klaas kan, als hij even een peukie wilt doen, ook even in de tuin gaan staan, of bij de voordeur.
Oftewel, Klaas kan gewoon langs blijven komen, kan gewoon blijven roken, alleen niet binnen. Geven en nemen. Iedereen tevreden.

Offline M

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 465
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #58 Gepost op: 3 november 2010, 13:15:35 »
Vergelijking gaat sowieso volledig mank, want in die vergelijking was en is dit namelijk ons huis, van de leden van het scannerforum, niet van de nieuwe beheerder. Als je dan toch die vergelijking wil maken, dan is het dat je in een huurhuis woont en dat er ineens een nieuwe verhuurder komt die zegt dat de muren roze geverfd moeten worden, je probeert er nog wat tegenin te brengen per brief, maar nog voor je de brief in de brievenbus hebt gegooid, wordt je brief al verscheurd door de nieuwe verhuurder. Je kan kiezen uit 1 kleur, roze.

Ik heb niks tegen Remon, nogmaals ik heb eerder respect uitgesproken voor een ieder die zich voor iets goeds inspant, maar de manier waarop er nu met kritische meningen wordt omgegaan is in mijn ogen zeker niet correct. De berichtjes die hier verschijnen, verschijnen hier niet vanzelf, daar zitten mensen achter, met een verleden, meningen en recht om serieus genomen te worden. Ik ben het dan ook eens met Daaf. Ga gewoon normaal en open om kritiek en meningen van anderen.

Citaat
Het zal mij niets verbazen dat jij ook een PB of e-mail heb gekregen van een bepaald lid, die de afgelopen dagen elk actief lid op dit forum heeft benaderd, met daarbij de grootste leugens en verzinsels over de situatie en over mijzelf. Dit is je reinste laster en ik zal dit als ik jou was met een flinke schep zout nemen.

Ik heb werkelijk geen idee wie hier mee bedoeld wordt. Of ik er een mail van gehad heb, zou ik dus ook niet weten. Wat ik wel weet dat ik altijd mijn eigen mening vorm en die naar buiten breng, daar heb ik geen anderen voor nodig.

Citaat
Ben je het niet eens met het beleid en wil je geen discussie per PB voeren, dan zoek je je heil maar elders. Dit geldt niet alleen voor jou, maar voor eenieder.

Als ik het ergens niet mee eens ben dan laat ik dat gewoon weten waar ik dat wil. En mijn heil ergens anders zoeken? Dat dacht ik niet, in tegenstelling tot sommige andere mensen op deze wereld ben ik iemand met een eigen mening en als mij iets niet zint, dan laat ik dat weten. Als mensen daar niet mee om kunnen gaan, dan zoeken die mensen maar hun heil ergens anders.
Dit is trouwens een mooi voorbeeld hoe hier met kritiek, of eigenlijk is het meer een voorstel tot verandering wordt omgegaan: nee, we doen het op mijn manier, er mag niet openlijk over gediscussieerd worden en als het je niet aanstaat dan zout je maar op. Lijkt me niet zoals het werkt in de volwassen wereld.
In ieder geval niet met mij, ik laat me niet de mond snoeren, noch wegsturen.

Dat we nog maar lang mogen discussieren op dit forum!
gr.
M.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: Capcode moderators, herenig u hier
« Reactie #59 Gepost op: 3 november 2010, 14:17:06 »
Citaat van: "Daaf"
Citaat van: "SSB-NL-1964"
Klaas komt al jaren bij mij thuis over de vloer, en hij mocht altijd binnen roken. Nu heb ik sinds gister een nieuwe regel ingevoerd dat er binnen niet meer gerookt mag worden, Klaas is daar niet blij mee, volgens hem heeft hij er recht op om bij mij binnen te roken omdat hij dat al jaren doet. Dus ik heb Klaas gezegd, jammer dan Klaas er wordt niet meer binnen gerookt en ben je het daar niet mee eens je bent niet verplicht om bij mij op bezoek te komen. Nu komt Klaas dus niet meer op visite..............

Maar Klaas kan, als hij even een peukie wilt doen, ook even in de tuin gaan staan, of bij de voordeur.
Oftewel, Klaas kan gewoon langs blijven komen, kan gewoon blijven roken, alleen niet binnen. Geven en nemen. Iedereen tevreden.

Discriminator, Johan, Jacob, Leen, Peter Hunt ( Peter over een kleine 3 weken), etc. mogen ook gewoon langs blijven komen hoor, geen enkel probleem.  :wink: