Auteur Topic: Ontvangst HT701 antenne.  (gelezen 3759 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Pager

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 302
Ontvangst HT701 antenne.
« Gepost op: 29 maart 2003, 16:11:04 »
Dag scanner vrienden,

Vandaag heb ik op ubc780xlt de actieve antenne ht701 aangesloten. Hangt voor het raam omdat buiten plaatsen niet mogelijk is. Tussen de antenne en de scanner zit een kabel van aircell. Ik had gehoopt op ontvangst verbetering. :(  Maar de ontvangst is het zelfde als met een uitschuifbare antenne ( ik moet zeggen dat ik daar ook aardig mee ontvang ). Kan iemand mij vertellen of dit normaal is.

Groet,
André

Offline Pager

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 302
Vervolg.........
« Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2003, 16:22:02 »
Vervolg............

Als ik de adapter uit de stopcontact haal blijft het ontvangen signaal het zelfde. De pluggen ( speciale voor aircell ) die ik gebruik heb ik meerder malen gebruikt. Wordt de kwaliteit door het meerdere maal solderen van de pluggen minder ??? en hierdoor de geleiding ???

Groet,
André

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21588
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Ontvangst HT701 antenne.
« Reactie #2 Gepost op: 30 maart 2003, 17:38:05 »
Lijkt me eerder een kwestie dat de versterker niet meer werkt. Ik zou eerst eens kijken of die adaptor nog wel spanning afgeeft. Of misschien is er wel iets in die antenne zelf stuk.

Offline Pager

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 302
Re: Ontvangst HT701 antenne.
« Reactie #3 Gepost op: 30 maart 2003, 19:15:37 »
Vervolg..............

Begin er ook bang voor te worden. Het is een nieuwe antenne. De adapter werkt. Veder ben ik tot ontdekking gekomen dat als ik de kabel van de antenne af haal ik net zo goed ontvang. Pluggen zijn goed gesoldeerd ik heb ze voor de zekerheid er opnieuw opgezet ook dit leverde geen verbetering op. :cry:

André