Auteur Topic: P2000 lichtkrant Target board not found  (gelezen 1645 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Benjamin112

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
P2000 lichtkrant Target board not found
« Gepost op: 2 januari 2020, 16:36:06 »
Vandaag een p2000 lichtkrant gekocht. Alleen kom ik niet verder op de installatie. Ik heb alles geïnstalleerd en alle stappen doorvolgd met 1 minuut stroomloos etc maar, ik krijg continue de melding target board not found.

Ik heb de seriële kabel aan een verloop zitten naar usb aangezien ik geen seriële poort heb op mijn laptop.

Hopelijk kan iemand helpen

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1980
Re: P2000 lichtkrant Target board not found
« Reactie #1 Gepost op: 2 januari 2020, 16:50:40 »
Welke seriële poort staat in de programmeersoftware geselecteerd? Komt dit overeen met de seriële poort van de verloopkabel? Tip: in apparaatbeheer op eigenschappen klikken bij seriële poort/adapter en dan zoeken naar het tabblad waar je de poort kan wijzigen. Eventueel dit nummer verlagen naar COM1 (staat vaak standaard erg hoog ingesteld).

Als de seriële poorten matchen en het werkt nog niet, dan kan je bij de eigenschappen ook de snelheid aanpassen. Dit lost vaak problemen op.

Offline Benjamin112

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Re: P2000 lichtkrant Target board not found
« Reactie #2 Gepost op: 2 januari 2020, 17:42:52 »
Ik kan de software nog niet openen omdat ik de foutmelding krijg.

In apparaatbeheer staat mijn usb bij overige apparaten en niet bij poorten

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1980
Re: P2000 lichtkrant Target board not found
« Reactie #3 Gepost op: 2 januari 2020, 19:01:17 »
Je moet niet bij de USB apparaten kijken. Als het goed is komt je verloopkabel tevoorschijn als com-poort of seriële poort. Als dat niet het geval is zie je waarschijnlijk een geel driehoekje met uitroepteken en een onbekend apparaat. Dan moet je eerst de drivers installeren.

Offline Benjamin112

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
Re: P2000 lichtkrant Target board not found
« Reactie #4 Gepost op: 2 januari 2020, 19:52:07 »
Drivers geïnstalleerd en dat staat nu allemaal goed. Helaas nog steeds geen resultaat