Auteur Topic: KLPD waterpolitie op 450.050?  (gelezen 17915 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
KLPD waterpolitie op 450.050?
« Gepost op: 6 mei 2005, 19:14:02 »
Vandaag maar weer eens de banden afgestruint en op 450.050 gesprekken gehoord. Het bleek te gaan om een controleactie op het Amsterdamse IJ van beroeps- en pleziervaart ivm bezit van marifoons / vergunningen.
Deze freq. werd gebruikt voor onderling portofooncontact, het doorgeven van scheepsnaam en gegevens.
Het kan haast niet anders dan de KLPD geweest zijn, want de havendienst doet dit soort actie's nooit.
Voor degenen in de buurt van grote havens/vaarwegen: misschien zijn er landelijk meer van dit soort onboard porto's in gebruik op deze frequentie.

Groeten,
Mark

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #1 Gepost op: 6 mei 2005, 19:25:59 »
Mark!

Citaat
Voor degenen in de buurt van grote havens/vaarwegen: misschien zijn er landelijk meer van dit soort onboard porto's in gebruik op deze frequentie.

Dit is leuke informatie, ik ga deze freq ook opnemen in de landelijke scanlist. Je weet zeker dat het geen spiegel ofzo was?

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #2 Gepost op: 6 mei 2005, 19:54:38 »
Citaat van: "D a a f"
Je weet zeker dat het geen spiegel ofzo was?

Nee Daaf, het is zeker geen spiegel. Ik heb hem voor de zekerheid ook nog beluisterd op een ander apparaat met verschillend middenfrequent en daar kwam hij ook prima door.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #3 Gepost op: 6 mei 2005, 19:58:09 »
Citaat
Nee Daaf, het is zeker geen spiegel. Ik heb hem voor de zekerheid ook nog beluisterd op een ander apparaat met verschillend middenfrequent en daar kwam hij ook prima door.

Ok, duidelijk....Je hoorde beide kanten? Heb je toevallig ook nog geprobeerd erachter te komen of het een relais was? Misschien 460.0500 ???

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #4 Gepost op: 6 mei 2005, 21:17:21 »
Citaat van: "D a a f"
Ok, duidelijk....Je hoorde beide kanten? Heb je toevallig ook nog geprobeerd erachter te komen of het een relais was? Misschien 460.0500 ???

Een relais is het zeker niet, werd gewoon simplex gebruikt. Ik denk dat het om onboard porto's gaat die alleen bij controleacties worden gebruikt wanneer men aan boord gaat van een ander schip, om zo contact te houden met het eigen KLPD vaartuig.
Ook bij de Douane zou zo'n freq. in gebruik kunnen zijn bij controle van grote zeeschepen.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21593
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #5 Gepost op: 6 mei 2005, 21:23:32 »
Ik heb de 450.0500 ook hier maar in de scanner gezet. Je weet maar nooit als ze hier in de haven wat aan het controleren zijn.

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #6 Gepost op: 7 mei 2005, 09:43:03 »
de Zeehaven politie van Rotterdam Rijnmond heeft 458.8300 in gebruik voor onderling portoverkeer( voor zolang het nog duurt)

groeten John R

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #7 Gepost op: 9 juni 2007, 18:06:05 »
Na ruim 2 jaar(!) was er vandaag toch weer een controleactie van het KLPD te beluisteren aan de buitenzijde van de Oranjesluizen (Markermeer). Het gaat om onderling portoverkeer bij het natrekken van radar- en marifooncertificaten. Dus ook hier geen CeeTweeduizend DMO

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #8 Gepost op: 9 juni 2007, 20:12:13 »
Vet! Leuke vangst Mark!
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #9 Gepost op: 10 juni 2007, 16:13:31 »
Citaat van: "MarkSchutte"
Na ruim 2 jaar(!) was er vandaag toch weer een controleactie van het KLPD te beluisteren aan de buitenzijde van de Oranjesluizen (Markermeer). Het gaat om onderling portoverkeer bij het natrekken van radar- en marifooncertificaten. Dus ook hier geen CeeTweeduizend DMO

Is het mogelijk dat de bovenstaande frequentie van het Agentschap Telecom is?
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #10 Gepost op: 10 juni 2007, 16:42:30 »
Citaat van: "Arlé"
Citaat van: "MarkSchutte"
Na ruim 2 jaar(!) was er vandaag toch weer een controleactie van het KLPD te beluisteren aan de buitenzijde van de Oranjesluizen (Markermeer). Het gaat om onderling portoverkeer bij het natrekken van radar- en marifooncertificaten. Dus ook hier geen CeeTweeduizend DMO

Is het mogelijk dat de bovenstaande frequentie van het Agentschap Telecom is?

Volgens mij zijn alle frequenties van het AT ;) Deze "leent" ze voor bepaalde tijd uit aan de gebruikers.
Maar je bedoelde waarschijnlijk de voormalige RadioControleDienst...
Zou ook nog kunnen natuurlijk dat deze een dagje met het KLPD mee op jacht gaan. Zoals gezegd heb ik er 2 jaar niets op gehoord maar de freq. heeft altijd meegelopen en nu was het dus weer "bingo"
Ik vermoed toch dat het een soort "onboard" porto's zijn voor als men even aan boord van een ander schip zit. Zal in de praktijk niet veel gebruikt worden, maar wie weet zijn er meer van dit soort frequenties in gebruik in dit bandje. De Amsterdamse brandweer en de firma Saan (kranen) werken er ook met onderlinge porto's, maar je zult er echt alleen tijdens een actie/grote inzet wat op horen.[/i]

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #11 Gepost op: 10 juni 2007, 17:14:10 »
http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=27293
Dus het AT deed wel degelijk mee!

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #12 Gepost op: 10 juni 2007, 20:28:19 »
Citaat van: "MarkSchutte"
http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=27293
Dus het AT deed wel degelijk mee!

Dat had ik ook gelezen. Daarnaast zaten veel eenheden op een landelijke groep.
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: KLPD waterpolitie op 450.050?
« Reactie #13 Gepost op: 10 juni 2007, 20:52:02 »
Citaat van: "Arlé"
Citaat van: "MarkSchutte"
http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=27293
Dus het AT deed wel degelijk mee!

Dat had ik ook gelezen. Daarnaast zaten veel eenheden op een landelijke groep.

Net als vroeger Alex90 "gespreksweg 2"

Tijden de Sail in 2005 stikte het hier van de KLPD vaartuigen maar was er helemaal niets op genoemde freq, te horen.
Dus kunnen we concluderen dat het zeer waarschijnlijk toch een AT freq. is

PreventieRMA

  • Gast
heb de frequentie erin gezet
« Reactie #14 Gepost op: 11 juni 2007, 11:02:15 »
Mark top !!

Ik ga mee luisteren vanuit Westzaan, vlak aan het noordzeekanaal !
Wie weet pikken we wat op !