Auteur Topic: C2000 update Amsterdam  (gelezen 93584 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Jeroen...

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 312
    • http://www.hulpverleningsfotografie.nl
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #30 Gepost op: 21 maart 2007, 20:09:46 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Jeroen..."
Politie werkt op RIC02
Analoog te volgen via 86.600
dit ivm storingen C2000 op RIC01

Ik weet niet wie er in toeval gelooft, maar ik luister zowel Amsterdam als Rotterdam mee en de genoemde storing trad gelijktijdig op bij beide regio's. Rijnmond lijkt nu overigens weer te werken...

Groeten, Peter.

Bij amsterdam zou er ook iets zijn met de analoge koppeling(en) op het RIC02 kwam/komt geen analoog verkeer door alleen C2000 dus de mobilofoons kunnen niet gebruikt worden(de analoge die bijna elk voertuig nog heeft)
http://www.hulpverleningsfotografie.nl \";)\"

2x Uniden Bearcat UBC 60 XLT-2 | Realistic Pro 2006 | 6 x Motorola MX 3000 | 2x Portavox 3165 | MTS2000 | Discone X50 | 2x Jupiter | Bravo 802 | Galaxy v8.2

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1298
  • Qua Patet Orbis
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #31 Gepost op: 21 maart 2007, 20:13:34 »
Citaat van: "Jeroen..."
Bij amsterdam zou er ook iets zijn met de analoge koppeling(en) op het RIC02 kwam/komt geen analoog verkeer door alleen C2000 dus de mobilofoons kunnen niet gebruikt worden(de analoge die bijna elk voertuig nog heeft)

Het kan aan mij liggen, maar ik zie steeds minder pitwagens met een 80 mhz mobi aanboord.

Offline Jeroen...

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 312
    • http://www.hulpverleningsfotografie.nl
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #32 Gepost op: 21 maart 2007, 20:24:01 »
Citaat van: "RonAlmere"
Citaat van: "Jeroen..."
Bij amsterdam zou er ook iets zijn met de analoge koppeling(en) op het RIC02 kwam/komt geen analoog verkeer door alleen C2000 dus de mobilofoons kunnen niet gebruikt worden(de analoge die bijna elk voertuig nog heeft)

Het kan aan mij liggen, maar ik zie steeds minder pitwagens met een 80 mhz mobi aanboord.

oke, "bijna elk" voertuig is wellicht wat overdreven maar ik gok (en dat is wat ik hoor) dat van alleen al de noodhulp nog +/- zeker 80% een analoge mobi heeft er zijn er ook veel die een c2000 carkit hebben naast de mobi maar aangezien het geluid van de motor daarboven uit komt tijdens zenden.... :oops:  wordt deze weinig gebruikt
http://www.hulpverleningsfotografie.nl \";)\"

2x Uniden Bearcat UBC 60 XLT-2 | Realistic Pro 2006 | 6 x Motorola MX 3000 | 2x Portavox 3165 | MTS2000 | Discone X50 | 2x Jupiter | Bravo 802 | Galaxy v8.2

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1298
  • Qua Patet Orbis
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #33 Gepost op: 21 maart 2007, 21:04:01 »
Als ik even snel soms een blik in het blik werp, dan zit er nu zo'n beetje overal C-2 in en zijn de oude mobs eruit. Alles wat nieuw opstraat komt heeft al helemaal geen 80 mhz mobi's meer aanboord.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1736
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #34 Gepost op: 21 maart 2007, 21:55:33 »
Toch zijn er nog heel wat analoge porto's in gebruik als ik zo op de districtskanalen luister. Vanmorgen was er zelfs nog een KMAR voertuig met een crossband relais te beluisteren.; hun 80 Mhz mobi (op 86.0750 HB asd.) doorgeschakeld naar de 440.820 (oude simplex portofoon) :?
Inmiddels draait alles weer normaal en is de Algemene weer in de lucht (23.00 uur)

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #35 Gepost op: 22 maart 2007, 00:32:45 »
Citaat van: "Jeroen..."
oke, "bijna elk" voertuig is wellicht wat overdreven maar ik gok (en dat is wat ik hoor) dat van alleen al de noodhulp nog +/- zeker 80% een analoge mobi heeft er zijn er ook veel die een c2000 carkit hebben naast de mobi maar aangezien het geluid van de motor daarboven uit komt tijdens zenden.... :oops:  wordt deze weinig gebruikt

Jeroen, doe het niet. Je wint het toch niet vam 'em  ;)

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #36 Gepost op: 22 maart 2007, 02:41:42 »
Citaat van: "Daaf"
Jeroen, doe het niet. Je wint het toch niet vam 'em  ;)

Jij hoort toch ook wel het verschil tussen C2000 en analoog? Ik luister de laatste tijd geregeld naar Amsterdam en het merendeel is nog steeds analoog. Of dat nu mobilofoons of portofoons zijn weet ik niet, maar analoog is analoog.

Groeten, Peter.

Leen Ansems

  • Gast
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #37 Gepost op: 22 maart 2007, 06:58:52 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Daaf"
Jeroen, doe het niet. Je wint het toch niet vam 'em  ;)

Jij hoort toch ook wel het verschil tussen C2000 en analoog? Ik luister de laatste tijd geregeld naar Amsterdam en het merendeel is nog steeds analoog. Of dat nu mobilofoons of portofoons zijn weet ik niet, maar analoog is analoog.

Groeten, Peter.

Ik heb de koppelingen van analoog en C2000 van Amsterdam en Rotterdam met elkaar vergeleken en Amsterdam klinkt aanzienlijk minder vervormd.
Mvg,
Leen

Online Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #38 Gepost op: 22 maart 2007, 07:13:28 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Ik heb de koppelingen van analoog en C2000 van Amsterdam en Rotterdam met elkaar vergeleken en Amsterdam klinkt aanzienlijk minder vervormd.

Mee eens, maar dat verandert niets aan de verhouding analoog/digitaal.

In Rijnmond is 99% van de communicatie digitaal. Onlangs hoorde ik nog wat eenheden uit het centrum (4.087 ofzo) die nog met analoge portofoons werkten, maar dat is echt een zeldzaamheid. In Amsterdam is het gros nog analoog, ruisen en kraken is daar nog steeds aan de orde van de dag. Of het nu portofoons of mobilofoons zijn, je zou verwachten dat men eerder met de porto's overstapt...

Groeten, Peter.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1736
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #39 Gepost op: 22 maart 2007, 08:31:58 »
Citaat van: "hunter"
In Amsterdam is het gros nog analoog,

Ik denk niet dat dit klopt Peter, de meeste agenten werken inmiddels wel met een C2000 porto, (goed te horen aan het wat rauwe, overgemoduleerde geluid) maar de meeste mobilofoons zijn nog wel analoog. Vooral op de districts- en actiekanalen zijn nog regelmatig analoge porto's te horen, ook de districtszenders zelf zijn nog analoog.

Citaat van: "hunter"
ruisen en kraken is daar nog steeds aan de orde van de dag.

Dat vind ik ook wel meevallen hoor; dat is een beetje anloog af"kraken" ;)
Wat nog wel voorkomt is het hangen van de spreeksleutel 80MHz mobi., bijna net zo vaak als de valse noodoproep op C2000

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1298
  • Qua Patet Orbis
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #40 Gepost op: 22 maart 2007, 09:45:43 »
Citaat van: "Daaf"
Jeroen, doe het niet. Je wint het toch niet vam 'em  ;)

Het heeft niets met winnen te maken, tis hetgeen ik in mijn dagelijkese werk tegen kom. Van de 100 dienders die ik tegen kom hebben er 98 een C-2 porto bijzich. En de voertuigen hebben zogoed als allemaal een C-2 mobi in het voertuig en werken daar mee.

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #41 Gepost op: 26 maart 2007, 18:44:14 »
Citaat van: "RonAlmere"
Het heeft niets met winnen te maken, tis hetgeen ik in mijn dagelijkese werk tegen kom. Van de 100 dienders die ik tegen kom hebben er 98 een C-2 porto bijzich. En de voertuigen hebben zogoed als allemaal een C-2 mobi in het voertuig en werken daar mee.

Ik ben het met Ron eens, de agenten die ik tegenkom hebben allemaal een C2000 Nokia bij zich. De analoge porto heb ik al tijden niet meer gezien bij de jongens en meisjes uit Amsterdam...
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1298
  • Qua Patet Orbis
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #42 Gepost op: 26 maart 2007, 19:52:27 »
Tis ook heel simpel, in Amsterdam heeft men de C-2 porto op de man/vrouw/persoon verstrekt.
Maar soms lijkt het of men op analoog zit terwijl men met een C-2 porto werkt.
Heb het vanmiddag zelf kunnen aanschouwen. Zenden op C-2 en ik ontving hem alsof het analog was.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21679
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #43 Gepost op: 26 maart 2007, 20:03:49 »
Citaat van: "RonAlmere"
Tis ook heel simpel, in Amsterdam heeft men de C-2 porto op de man/vrouw/persoon verstrekt.
Maar soms lijkt het of men op analoog zit terwijl men met een C-2 porto werkt.
Heb het vanmiddag zelf kunnen aanschouwen. Zenden op C-2 en ik ontving hem alsof het analog was.

Dat heb ik hier dus ook met de 469.0100 waar een projectgroep op zit. Het klinkt echt als analoog maar ik hoorde ze praten over Akt-10. Nou die was er niet op de analoge porto.

Offline Double_U

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 31
Re: C2000 update Amsterdam
« Reactie #44 Gepost op: 26 maart 2007, 20:06:31 »
Citaat van: "Johan Beck"
Dat heb ik hier dus ook met de 469.0100 waar een projectgroep op zit. Het klinkt echt als analoog maar ik hoorde ze praten over Akt-10. Nou die was er niet op de analoge porto.

Mogelijk dat ze C2000 AKTIE-10 bedoelde, die staat gekoppeld met de analoge AKT4...