Auteur Topic: BLACKBOX DATA ONTVANGER ASTRID + PDW  (gelezen 4092 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline postit

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
BLACKBOX DATA ONTVANGER ASTRID + PDW
« Gepost op: 13 maart 2011, 13:30:51 »
Beste scannerliefhebbers,

ik heb me een blackbox astrid data ontvanger aangeschaft en kijk ernaar uit berichten te ontvangen in PDW.

Ik heb al vele onderwerpen doorlopen, ook de site waarop het stappenplan staat om PDW te installeren.

Nu is me dit allemaal wel gelukt, mijn metertje slaat volledig rechts uit, maar er staat een rode 89.3% aangeduid..

Ook krijg ik geen berichten binnen, ik teste met een aantal filters in te geven ( via Filter - list - add, gewoon de cap ingegeven en een korte beschrijving, zowel onder "flex capcode" als onder "Pocsag Riccode')..

Het enige wat ik krijg is in het onderste gedeelte van PDW allemaal frames 'SYNC' :

><SYNC><SYNC><SYNC><SYNC><SYNC><SYNC><SYNC><SYNC><SYNC><SYNC>
><SYNC><SYNC><SYNC><SYNC><SYNC><SYNC><SYNC><SYNC><SYNC><SYNC>


Mijn instellingen in 'interface' staan op soundcard, discriminator 1 en daarmee slaat mijn ontvangstmetertje volledig rechts uit (terwijl % rood aangeduid staat??)
Als ik op COM1 stel , kan ik kiezen tussen Slycer of RS232, ik kies voor RS232 en dan krijg ik de boodschap:

"you have selected an RS232 interface, for best results, de-install slycer.sys"   + mijn signaalmeter komt dan weer links met beweging maar nooit tot 25%


Welke goede ziel kan mij vooruit helpen aub?

Alvast bedankt!!

groetjes

Offline postit

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: BLACKBOX DATA ONTVANGER ASTRID + PDW
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2011, 13:33:06 »
En ben ik vergeten iets heel belangrijks mee te delen;:

ik gebruik versie 3.1 PDW, waardoor ik het moeilijker vind hier iets terug te vinden (zijn al allemaal oudere versies, waar andere menu's in staan)..


Nogmaals bedankt!!

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: BLACKBOX DATA ONTVANGER ASTRID + PDW
« Reactie #2 Gepost op: 13 maart 2011, 13:53:20 »
Citaat van: "postit"
Mijn instellingen in 'interface' staan op soundcard, discriminator 1 en daarmee slaat mijn ontvangstmetertje volledig rechts uit (terwijl % rood aangeduid staat??) Als ik op COM1 stel , kan ik kiezen tussen Slycer of RS232, ik kies voor RS232 en dan krijg ik de boodschap:

"you have selected an RS232 interface, for best results, de-install slycer.sys"   + mijn signaalmeter komt dan weer links met beweging maar nooit tot 25%

Voor de Blackbox dien je 'Slicer' in te stellen.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4913
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: BLACKBOX DATA ONTVANGER ASTRID + PDW
« Reactie #3 Gepost op: 13 maart 2011, 13:55:43 »
Citaat van: "postit"
ik gebruik versie 3.1 PDW, waardoor ik het moeilijker vind hier iets terug te vinden (zijn al allemaal oudere versies, waar andere menu's in staan)..

De handleiding al eens bestudeerd?

Offline postit

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: BLACKBOX DATA ONTVANGER ASTRID + PDW
« Reactie #4 Gepost op: 13 maart 2011, 14:56:15 »
hallo discriminator,

ja hoor heb de pagina's afgedrukt en geselecteerd wat ik als instelling moet nemen..
Engels is mijn sterkste vak niet  :oops:

er staat vanaf p5 een melding ivm RS232 , dat ze via geluidskaart vertaald worden, denk dat eerder daar mijn probleem is...

pffffff ben hier gewoon al van gisteren aan het prutsen en nog geen stap verder..

Mijn 'beste resultaat' tot nu was een volledig signaal en een rode tekst (zie oorspronkelijk bericht van me).. :(