Auteur Topic: Accu GP1200 laadtijd  (gelezen 4725 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Guzzi

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Accu GP1200 laadtijd
« Gepost op: 8 november 2007, 18:11:33 »
Onlangs kocht ik een nieuwe accu voor een GP1200. Dit is een Ni-Mh accu van 2100mAh. Om te kijken of deze accu goed is heb ik hem geladen op een TDN 9431b, een tester voor accu's van Motorola. De laad tijd is nu een heel stuk langer dan voor Nicad accu's terwijl deze lader wel voor de Ni-Mh accu's geschikt zou zijn. Is dit normaal? Want op de snellader lijkt het veel sneller te gaan maar dan heb ik geen indicatie of de accu wel of niet vol geladen is.
Is het normaal dat Ni-MH accu's langzamer laden?

vr.gr.

Leendert

Leen Ansems

  • Gast
Re: Accu GP1200 laadtijd
« Reactie #1 Gepost op: 9 november 2007, 06:35:10 »
Citaat van: "Guzzi"
Onlangs kocht ik een nieuwe accu voor een GP1200. Dit is een Ni-Mh accu van 2100mAh. Om te kijken of deze accu goed is heb ik hem geladen op een TDN 9431b, een tester voor accu's van Motorola. De laad tijd is nu een heel stuk langer dan voor Nicad accu's terwijl deze lader wel voor de Ni-Mh accu's geschikt zou zijn. Is dit normaal? Want op de snellader lijkt het veel sneller te gaan maar dan heb ik geen indicatie of de accu wel of niet vol geladen is.
Is het normaal dat Ni-MH accu's langzamer laden?

Wat dacht je zelf als je met die accucapaciteit werkt? Een groot vat vullen gaat altijd langer duren dan een klein vat. Zo is het met die capaciteit ook. De eerste lading moet je gewoon 24 uur aaneen gesloten uitvoeren anders gaat je accu daarna nooit optimaal werken. Een goede leverancier vertelt je dat. Geef het typenummer eens. Ik heb net wat nagekeken en de accu WPNN4013 gevonden. Daar staat uitdrukkelijk bij dat die niet op een NTN7160 laadbakje met adapter 2580955z03 gebruikt kan worden. Jouw lader ken ik zo niet, maar mogelijk zijn daar dezelfde beperkingen van toepassing.
Mvg,
Leen

Offline Guzzi

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Accu GP1200 laadtijd
« Reactie #2 Gepost op: 9 november 2007, 19:35:21 »
Hallo Leen

Je hebt gelijk, had ik zelf ook kunnen bedenken maar ik ging er vanuit dat de laadtijd gelijk zou zijn, niet dus. Deze accu's zijn niet origineel en ik denk dat de snel lader type NTN1172a niet geschikt is voor deze accu's, maar de echte gegevens heb ik niet kunnen vinden. Ik laad op dit moment de accu's op een TDN9431b een 6 voudige acculader/tester en ik ben wel tegengekomen dat de batteryhouder niet geschikt zou zijn voor Ni-Mh accu's. Wat het probleem is kan ik nergens terug vinden want de aansluitingen zijn gelijk en ze laden prima.

vr.gr.
Leendert