Auteur Topic: PDW v3.12 bewerkingen aan filter.ini worden niet opgeslagen?  (gelezen 2845 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 709
PDW v3.12 bewerkingen aan filter.ini worden niet opgeslagen?
« Gepost op: 21 maart 2019, 15:59:29 »
Ben een klein Chinees computertje aan het prepareren voor o.a. PDW. Besturingssysteem is Windows 10 home. Ding werkt verder perfect.

Heb daar PDW v3.12 op geïnstalleerd. Als "interface" gebruik ik een externe USB-geluidskaart via een scanner met discriminatoruitgang.  Ook dat gaat perfect. De waarde in het groen rechtsboven bij het metertje varieert tussen 97 en 100%.

Nou ben ik wat aan het spelen met het filter. Dat gaat wat minder perfect  :'(.

Ik heb bijvoorbeeld een filterfile van een andere, oudere versie van PDW op dit systeempje ingeladen. Dat werkt goed. Echter kan ik het filter file niet bewerken. Nou ja, ik kan bewerken wat ik wil, maar wijzigen worden soms wel maar heel vaak niet opgeslagen. Dus aan het bestaande filter voeg ik bijvoorbeeld een aantal capcodes toe en van een aantal andere capcodes verander ik bijvoorbeeld de naam of de kleur. Dat wordt meestal niet opgeslagen.

Goed, de hele zooi opnieuw standaard geïnstalleerd in een andere map en begonnen met het standaard filterfile. Ik voeg een stuk of 15 capcodes toe aan het filterfile. Dat gaat allemaal probleemloos, totdat ik op "OK" en daarna reload filters klik. De filters blijken niet opgeslagen te zijn. Overigens zegt PDW dan wel dat het oude nummer van filters 1 was en het nieuwe 16 of zoiets. Maar open ik daarna het filterfile dan zijn ze verdwenen.

Ik weet effe niet meer hoe het op te lossen. Iemand goede tips? Zie ik iets over het hoofd?

Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 859
Re: PDW v3.12 bewerkingen aan filter.ini worden niet opgeslagen?
« Reactie #1 Gepost op: 22 maart 2019, 07:47:40 »
Schrijf rechten op de map gecontroleerd?

Offline Edwin uit 070

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 709
Re: PDW v3.12 bewerkingen aan filter.ini worden niet opgeslagen?
« Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2019, 08:43:16 »
Schrijfrechten idd gecontroleerd. Aanvankelijk zonder resultaat.

Na een paar uur proberen en experimenten lijkt het probleem min of meer opgelost te zijn. Misschien ga ik nu wel totale onzin kletsen, maar het volgende is het geval:

Deze PDW draait op een Chinees computertje, 2Gb. RAM en voorzien van32 Gb. rom/flash-geheugen.

Als ik het filterfile bewerk, sluit en meteen daarna op "reload filters" klik in PDW (een geoefend gebruiker kan dit in een seconde of zo  8)) dan worden de wijzigingen NIET opgeslagen. Open ik meteen daarna het filterfile dan zijn de aangebrachte wijzigingen inderdaad verdwenen.

Bewerk ik het filterfile, wacht ik daarna een minuut of zo met afsluiten van het bewerkte filterfile en wacht ik daarna nog een minuut of zo met het opnieuw laden van het filterfile in PDW, dan lijkt het wel goed te gaan.

De indruk wordt gewekt dat dit computertje erg traag is met het opslaan van gegevens op de ROM. Tot nu toe werkte ik vooral nog met ouderwetse PC's met ouderwetse SATA of IDE harddisks erin. Maar als ik boven beschreven methodiek aan houdt dan werkt het allemaal wel.