Auteur Topic: Burgervliegvelden NL  (gelezen 31994 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Burgerluchthavens NL
« Reactie #30 Gepost op: 23 maart 2009, 18:32:08 »
Citaat van: "Daaf"
Goed lezen. "Burgerluchthavens NL", alle info is civiel gerelateerd. Dus geen militair gedoe.

Toch jammer eigenlijk... Als je dan toch een overzicht on-line zet (en houdt), dan maar zo volledig mogelijk, lijkt mij.
Dus incl. de UHF frequentie erbij, zodat je alles in 1 overzicht hebt.
(Aan de andere kant... Dan heeft Johan ook niets meer te verkopen... ;)  )
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1742
    • 24 December 1944
Re: Burgerluchthavens NL
« Reactie #31 Gepost op: 23 maart 2009, 18:35:59 »
Citaat van: "Arle"
Citaat van: "Daaf"
Goed lezen. "Burgerluchthavens NL", alle info is civiel gerelateerd. Dus geen militair gedoe.

Toch jammer eigenlijk... Als je dan toch een overzicht on-line zet (en houdt), dan maar zo volledig mogelijk, lijkt mij.
Dus incl. de UHF frequentie erbij, zodat je alles in 1 overzicht hebt.
(Aan de andere kant... Dan heeft Johan ook niets meer te verkopen... ;)  )

Ik weet ga een beetje Off-topic. Opzich mee eens, maar ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die of alleen Civiel of alleen Millitair willen luisteren. Vanuit dat oogpunt gezien kan ik me dan weer voorstellen dat er een Sectie Burgerluchthavens freq lijst is waar geen Mil tussen staat.

Offline EHAM

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 87
    • http://www.aviaspotters.nl
Re: Burgerluchthavens NL
« Reactie #32 Gepost op: 23 maart 2009, 18:42:39 »
.
Yupiteru MVT-7100

Offline Marcel-Almere

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 231
Re: Burgerluchthavens NL
« Reactie #33 Gepost op: 23 maart 2009, 19:08:33 »
Citaat van: "EHAM"
Citaat van: "Daaf"
Wat betreft Lelystad. Ik heb het een en ander hier vandaan gehaald: http://lelystadairport.com/airport_data.htm

De enige grote luchtvaartschool die op EHLE zit is de Martinair Flight Academy (zie eerdere post).

Volgens mij is de officiele website http://www.lelystadairport.nl waar bij de terreingegevens maar 2 frequenties genoemd staan.
Bij de de bedrijvengids staan 13 bedrijven voor lesvluchten.

Offline Daaf

  • Boardmoderator
  • *****
  • Berichten: 2149
Re: Burgerluchthavens NL
« Reactie #34 Gepost op: 23 maart 2009, 20:20:39 »
Citaat van: "EHAM"
Geldt dit alleen voor mij, of heb jij zelf wel alle freqs gehoord? Zo ja, dan haal ik de lijst wel van m'n site af en gebruik ik die van jou wel. Scheelt mij weer wat tijd en ruimte op m'n site  ;) .

Dit geldt voor iedereen die zulke lijsten publiceert op Internet. Deze lijst is dan ook totaal tegen mijn principes samengesteld, maar dat had ik al eens gezegd dacht ik.
De meesten hier weten dat ik pas frequenties bevestig, of plaats, als ikzelf òf een andere betrouwbare bron (waar er hier op dit forum genoeg van zijn) die ook bevestigd heeft van de gebruiker.

Citaat van: "EHAM"
Citaat van: "Daaf"
En zo te zien aan de update datum heb je je eigen frequentie database ook even aangepast met de laatste info...

Altijd goed om je eigen lijst eens te checken met andere lijkt mij.

Oke. Ik vond bepaalde reacties op mijn lijst een beetje arrogant overkomen. Maar ondertussen haal je er wel de nodige info uit. Maargoed dat zal dan wel aan mij liggen; No hard feelings....Let's keep up this good work.

Citaat van: "Arle"
Toch jammer eigenlijk... Als je dan toch een overzicht on-line zet (en houdt), dan maar zo volledig mogelijk, lijkt mij.
Dus incl. de UHF frequentie erbij, zodat je alles in 1 overzicht hebt.

Ik ben eerlijk gezegd niet zo'n milair luisteraar, dat is dan ook de reden dat ik het voornamelijk bij civiel gehouden heb Arle. Ik moet wel toegeven dat ik er wel over nagedacht heb hoor want er gaat niets boven complete informatie.
Ik heb de lijst in eerste instantie samengesteld om de frequenties van de gronddiensten in èèn overzicht samen te zetten maar dat werd een klein lijstje dus heb ik, aangezien de gronddiensten voor het grote deel dus ook civiel zijn, ook de civiele frequenties erbij gezet.
Maargoed, als ik Eindhoven niet in deze lijst had opgenomen had deze "discussie" er ook niet geweest vermoedt ik....

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Burgerluchthavens NL
« Reactie #35 Gepost op: 7 april 2010, 14:25:54 »
Nog een vraagje (wederom)...

165.4100 Havendienst kanaal 1: Baankanaal (gekoppeld met 121.7500)
165.8500 Havendienst kanaal 3
168.5900 Havendienst kanaal 2 & kanaal 5 (=selectief): Operationele Dienst (havendienst onderling en havendienst-brandweer, alarmering luchthavenbrandweer en passagiersbussen)
170.0100 Havendienst kanaal 4

zijn hier ook de TQ's van bekend?
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Daaf

  • Boardmoderator
  • *****
  • Berichten: 2149
Re: Burgerluchthavens NL
« Reactie #36 Gepost op: 8 april 2010, 09:31:23 »
Citaat van: "Arle"
Nog een vraagje (wederom)...

165.4100 Havendienst kanaal 1: Baankanaal (gekoppeld met 121.7500)
165.8500 Havendienst kanaal 3
168.5900 Havendienst kanaal 2 & kanaal 5 (=selectief): Operationele Dienst (havendienst onderling en havendienst-brandweer, alarmering luchthavenbrandweer en passagiersbussen)
170.0100 Havendienst kanaal 4

zijn hier ook de TQ's van bekend?

De portofoonfile heb ik niet meer. Deze is meegegaan in een laptopcrash, helaas...

Offline Stefan uit 8terberg

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 252
Re: Burgerluchthavens NL
« Reactie #37 Gepost op: 8 april 2010, 12:57:55 »
Malden mag ook in het lijstje 123.350 mhz.
Hilversum  radio  131.025 mhz
stefan

en heliports ??
Ede zit op 131.775 mhz
No Farmers , No Food

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1325
Re: Burgerluchthavens NL
« Reactie #38 Gepost op: 14 april 2010, 09:44:54 »
Citaat van: Arle
Nog een vraagje (wederom)...

165.4100 Havendienst kanaal 1: Baankanaal (gekoppeld met 121.7500)
165.8500 Havendienst kanaal 3
168.5900 Havendienst kanaal 2 & kanaal 5 (=selectief): Operationele Dienst (havendienst onderling en havendienst-brandweer, alarmering luchthavenbrandweer en passagiersbussen)
170.0100 Havendienst kanaal 4

zijn hier ook de TQ's van bekend?

Zover ik weet hebben de kanalen 1, 2, 3 en 5 geen Tq. 4 mogelijk wel, want dat is een veel gebruikte frequentie. Ik hoor hem echter nooit (als ik luister).

Spoorfan

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Burgerluchthavens NL
« Reactie #39 Gepost op: 28 april 2010, 12:33:20 »
Citaat van: "spoorfan"
165.4100 Havendienst kanaal 1: Baankanaal (gekoppeld met 121.7500)
165.8500 Havendienst kanaal 3
168.5900 Havendienst kanaal 2 & kanaal 5 (=selectief): Operationele Dienst (havendienst onderling en havendienst-brandweer, alarmering luchthavenbrandweer en passagiersbussen)
170.0100 Havendienst kanaal 4

zijn hier ook de TQ's van bekend?

Zover ik weet hebben de kanalen 1, 2, 3 en 5 geen Tq. 4 mogelijk wel, want dat is een veel gebruikte frequentie. Ik hoor hem echter nooit (als ik luister).

Spoorfan[/quote]
maar dan kunnen 2 en 5 geen apart "kanaal" zijn.
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21666
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Burgervliegvelden NL
« Reactie #40 Gepost op: 28 september 2011, 19:48:09 »
**Eindhoven Airport**
 131.9350  Solid air

IVW schorst vlucht- en exploitatievergunningen Solid-aiR B.V.
2011-09-28
De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) schorst de vergunning tot vluchtuitvoering en de exploitatievergunning van de luchtvaartmaatschappij Solid-aiR. Dat betekent dat het bedrijf per direct geen commerci?le vluchten mag uitvoeren. De inspectie is na onderzoek van het bedrijf er niet van overtuigd dat een veilige vluchtuitvoering is gegarandeerd.
http://www.ivw.nl/actueel/nieuws/ivwschorstvluchtenexploitatievergunningensolidairbv.aspx

Offline Daaf

  • Boardmoderator
  • *****
  • Berichten: 2149
Re: Burgervliegvelden NL
« Reactie #41 Gepost op: 7 mei 2012, 13:15:53 »
Vandaag voor werkbezoek bij de havendienst op EHRD geweest. Te horen gekregen dat ook deze luchthaven binnenkort Tetra gaat krijgen. De 121.7500 blijft wel actief als Baankanaal, maar deze komt niet meer aan een FM frequentie vastgeknoopt te zitten. Er zal direct op 121.7500 gezonden worden.
Wat ik begrepen heb zal 168.5900 wel gehandhaafd blijven, of in ieder geval een FM frequentie, voor de 5tvo alarmeringen.

Offline vladi

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 283
    • scannerforum.
Re: Burgervliegvelden NL
« Reactie #42 Gepost op: 10 mei 2012, 10:30:02 »
Ondanks de positieve kritiek puntjes van de mede forum leden is het een mooie lijst Daaf,
ik vind dit alleen maar goed hoe meer recente informatie hoe beter het is.
bij mij ligt ook de belangstelling bij de luchtvaart .
We kunnen elkaar te samen aanvullen en dat is goed.

groetjes Joop berends. 8)
Uniden 3500/AOR8200./ROTOR:KENPRO KR-400RC.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21666
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Burgervliegvelden NL
« Reactie #43 Gepost op: 10 december 2012, 14:38:47 »
**Rotterdam The Hague Airport**
148.56875 Airport Security Safety And Support (ASSAS) TX

TQ 162.2

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4895
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Burgervliegvelden NL
« Reactie #44 Gepost op: 11 december 2012, 06:42:29 »
Midden in de kerkradio frequenties? Is dat zeker?
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland