Auteur Topic: TP 100Pro doet het niet meer  (gelezen 1875 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Plokje

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 4
TP 100Pro doet het niet meer
« Gepost op: 9 juni 2009, 22:32:43 »
Ik zit met een probleem. Van de ene op de andere dag doet mij TP 100 het niet meer. Het display blijft leeg en geeft geen reactie meer. De adapter geeft gewoon de goede spanning. Ook als ik heb aan mijn pc hang geeft hij geen reactie. Heeft iemand een idee voor een oplossing ?

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1986
Re: TP 100Pro doet het niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 9 juni 2009, 22:41:52 »
Aangezien hij nog geen jaar op de markt is, is dit een gevalletje garantie.

Leen Ansems

  • Gast
Re: TP 100Pro doet het niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 10 juni 2009, 05:29:08 »
Net wat Remon schrijft, terugsturen naar de P2000shop of even bij je dealer langsgaan.
Ik had er vorige week ook een, maar de reden dat dit toestel vastliep was gelegen in het onjuist programmeren van de geluiden. De gebruiker wilde bij enkele capcodes geen geluid en had lege ruimte ingevoerd. Dat kan niet. Er zijn 16 plaatsen om een toon te programmeren die samen een melodie vormen of piepjes geven in een bepaald ritme. Een toon die moet klinken vul je in. Het cijfer nul is pauze/stilte. Totale stilte is 16 nullen achter elkaar. Een korte piep is b.v. f000000000000000. Zet je meer f jes achter elkaar, dan wordt de piep langer in tijd.
Voor muziektonen geldt hetzelfde. Dus er staat of een toon die moet klinken of een nul geprogrammeerd en NOOIT een spatie. Doe je dat toch, dan weet de ingebouwde computerchip niet meer wat hij moet doen en loopt de boel vast bij een melding met die capcode. Dit verhaal geldt in principe ook voor elke pager. Het probleem is ontstaan bij handmatig programmeren. Zover ik heb kunnen testen zou die gebruikersfout niet mogelijk zijn met de PC omdat het programma een extra controle doet op wat je invoert.

Offline SemafoonWinkel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 223
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: TP 100Pro doet het niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 10 juni 2009, 06:50:52 »
Citaat
Dus er staat of een toon die moet klinken of een nul geprogrammeerd en NOOIT een spatie. Doe je dat toch, dan weet de ingebouwde computerchip niet meer wat hij moet doen en loopt de boel vast bij een melding met die capcode. Dit verhaal geldt in principe ook voor elke pager. Het probleem is ontstaan bij handmatig programmeren. Zover ik heb kunnen testen zou die gebruikersfout niet mogelijk zijn met de PC omdat het programma een extra controle doet op wat je invoert.

Leen, ik heb dit nog niet meegemaakt, maar het is een zeer leerzaam antwoord. Ik zal het zeker onthouden.

Leen Ansems

  • Gast
Re: TP 100Pro doet het niet meer
« Reactie #4 Gepost op: 10 juni 2009, 11:34:57 »
Gek genoeg heb ik met handprogramming zelf de muziektonen nog niet op een spatie kunnen krijgen. Toetscombinatie of voortijdig het invoerveld verlaten? Ben er nog niet uit. Spatie is mogelijk niks of geen teken. Komt in ieder geval als een zwart blok in het scherm als je het terugleest.