Auteur Topic: Galaxy v9.0  (gelezen 2307 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Galaxy

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 242
Galaxy v9.0
« Gepost op: 2 juni 2009, 07:22:50 »
Ik heb even een vraag...
Heel af en toe heb ik bij de Galaxy dat de alarmeringstoon blijft hangen, dus bijvoorbeeld:

tatatie tatatie, 2 seconden pauze en dan gaat hij gewoon verder totdat je hem afdrukt....

iemand ervaring mee??

Hans
Galaxy v9.0 IP54 - Swissphone s.QUAD

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: Galaxy v9.0
« Reactie #1 Gepost op: 2 juni 2009, 08:03:35 »
Dat heb ik ook met mijn 8.2
Regelmatig opnieuw geprogrammeerd (ook eerst standaard-file en dan weer de mijne), maar het blijft.  :?
Met vriendelijke groet,
Arlé


Offline Gerco L.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 138
Re: Galaxy v9.0
« Reactie #2 Gepost op: 2 juni 2009, 11:30:06 »
Citaat van: "Galaxy"
Ik heb even een vraag...
Heel af en toe heb ik bij de Galaxy dat de alarmeringstoon blijft hangen, dus bijvoorbeeld:

tatatie tatatie, 2 seconden pauze en dan gaat hij gewoon verder totdat je hem afdrukt....

iemand ervaring mee??

Hans

Ik heb het ook bij mn Galaxy's zou zo niet weten waar het aan ligt, het is alleen bij de "zelfgemaakte tonen" heb ik het idee, ik hoor het al niet meer  :) je raakt er aangewend...

Leen Ansems

  • Gast
Re: Galaxy v9.0
« Reactie #3 Gepost op: 2 juni 2009, 12:23:00 »
Citaat van: "Gerco L."
Citaat van: "Galaxy"
Ik heb even een vraag...
Heel af en toe heb ik bij de Galaxy dat de alarmeringstoon blijft hangen, dus bijvoorbeeld:

tatatie tatatie, 2 seconden pauze en dan gaat hij gewoon verder totdat je hem afdrukt....

iemand ervaring mee??

Hans

Ik heb het ook bij mn Galaxy's zou zo niet weten waar het aan ligt, het is alleen bij de "zelfgemaakte tonen" heb ik het idee, ik hoor het al niet meer  :) je raakt er aangewend...

Bij zelfgemaakte tonen dient de melodie één geheel te vormen. Wil je stoppen met geluid dan moet achter de laatste toon een 0 (nul) worden geprogrammeerd en die moet herhaald worden tot alle 16 plaatsen voor tonen gevuld zijn. Dus 7 tonen, 1 maal een nul en de rest van de tonen leeg is niet toegestaan. Pauzes zijn ook een nul en geen spaties tussen reeksen wel geldige tonen. Dus alle 16 posities zijn bezet door een toon die afgespeeld moet worden of een nul en lege plaatsen mogen niet voorkomen.

Offline Gerco L.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 138
Re: Galaxy v9.0
« Reactie #4 Gepost op: 2 juni 2009, 17:00:35 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "Gerco L."
Citaat van: "Galaxy"
Ik heb even een vraag...
Heel af en toe heb ik bij de Galaxy dat de alarmeringstoon blijft hangen, dus bijvoorbeeld:

tatatie tatatie, 2 seconden pauze en dan gaat hij gewoon verder totdat je hem afdrukt....

iemand ervaring mee??

Hans

Ik heb het ook bij mn Galaxy's zou zo niet weten waar het aan ligt, het is alleen bij de "zelfgemaakte tonen" heb ik het idee, ik hoor het al niet meer  :) je raakt er aangewend...

Bij zelfgemaakte tonen dient de melodie één geheel te vormen. Wil je stoppen met geluid dan moet achter de laatste toon een 0 (nul) worden geprogrammeerd en die moet herhaald worden tot alle 16 plaatsen voor tonen gevuld zijn. Dus 7 tonen, 1 maal een nul en de rest van de tonen leeg is niet toegestaan. Pauzes zijn ook een nul en geen spaties tussen reeksen wel geldige tonen. Dus alle 16 posities zijn bezet door een toon die afgespeeld moet worden of een nul en lege plaatsen mogen niet voorkomen.

Goeie uitleg, bedankt Leen!

Leen Ansems

  • Gast
Re: Galaxy v9.0
« Reactie #5 Gepost op: 3 juni 2009, 06:05:14 »
Dank. Je moet je strikt aan de programmeerregels houden. Ik heb gezien dat mensen daar een eigen invulling aan geven en met een spatie kan de pager niet overweg. Dat er dan rare dingen gebeuren is logisch. Ik wil daarmee niet zeggen dat jullie hetzelfde hebben gedaan, maar het zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn. Jullie hebben een probleem en ik geef een mogelijke oorzaak. Het is overigens geen bekend probleem onder de beroepsgebruikers. Tik de codes en labels in vanaf je toetsenbord en probeer knippen/plakken te vermijden. Soms zit er bij een tekst b.v. een onzichtbare opmaakcode tussen en die kan rare dingen veroorzaken. Let ook goed op de juiste versie software. Soms wordt dat echt door elkaar gehaald en dat kan ook hele rare verschijnselen geven.