Auteur Topic: E.C.T. Europe Combined Terminals BV  (gelezen 3257 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
E.C.T. Europe Combined Terminals BV
« Gepost op: 15 mei 2006, 11:17:51 »
Van de ECT in Rotterdam vind ik een behoorlijke lijst met frequenties. Aangezien ze daar ook gebruik maken van een Edacs trunkingnet vraag ik mij af of ze al die losse VHF frequenties nog wel gebruiken.
Het zijn er teveel om op te noemen maar de luisteraar in de regio weet er vast wel iets meer van. Het gaat om frequenties in de 151/152 MHz, 165.1100, 165.6300, 165.8300, een paar in de 170 MHz en dan ontiegelijk veel in de 173/174/177/178 Mhz.

paul19622

  • Gast
Re: E.C.T. Europe Combined Terminals BV
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2006, 16:47:35 »
Citaat van: "Johan Beck"
Van de ECT in Rotterdam vind ik een behoorlijke lijst met frequenties. Aangezien ze daar ook gebruik maken van een Edacs trunkingnet vraag ik mij af of ze al die losse VHF frequenties nog wel gebruiken.
Het zijn er teveel om op te noemen maar de luisteraar in de regio weet er vast wel iets meer van. Het gaat om frequenties in de 151/152 MHz, 165.1100, 165.6300, 165.8300, een paar in de 170 MHz en dan ontiegelijk veel in de 173/174/177/178 Mhz.

Zeer waarschijnlijk bedoel jij de Delta Terminal op de Maasvlakte daar wordt dat Edacs Trunkingnet gebruikt. De frequenties in de 165 MHz zijn de laatste tijd erg stil geworden hier, ik dacht dat er op de 165.6300 MHz iets van een TD opzat in duplex alleen weet ik nou niet of dat dat de Home of Delta Terminal was. Volgens mij zijn al deze frequenties verdwenen althans ik heb ze al een tijdje niet meer gehoord. De 170 MHz frequenties vang ik hier niet of heel slecht dus ook daar kan ik je helaas niets meer over vertellen, wel zijn er een aantal frequenties in de 177/179 MHz vrij druk in gebruik maar het is moeilijk voor mij om te zeggen ofdat dit nou de ECT-Home Terminal is. Ik zal zobiezo alles nog eens gaan checken maar wat jij al zei misschien iemand die er iets dichter opzit misschien John uit Hoogvliet. ;)

Zojuist toch weer iets gehoord op de 165.6300 MHz Duplex gebruik dus deze zit er nog steeds.

Groetjes,

Europoort

  • Gast
Re: E.C.T. Europe Combined Terminals BV
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2006, 10:50:06 »
Op de Maasvlakte maken een aantal bedrijven gebruik van het tetra systeem van KPN. Onder deze bedrijven zit ook sinds kort de ECT Delta terminal. Hoe het zit met de Home terminal (Waalhaven) is mij nog niet bekend. Andere bedrijven die op het digitale systeem zitten zijn Lyondel /Basf en mogelijk ook de EMO (zie verbindingen mei)

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: E.C.T. Europe Combined Terminals BV
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2006, 12:16:30 »
EMO maakt nog steeds gebruik van Smartnet, de kolenboer die in verbinding stond betrof volgens mij de EECV (aan de andere kant van de haven, achter Voridian, die gebruiken overigens ook Smartnet). De frequenties in de 170/178 MHz worden gebruikt door P&O, die ook druk met containers bezig zijn. Lyondel/Basf gebruikt idd Tetra, de ECT moet ik nog uitluisteren.
Voor / naast de ECT zitten een paar kleinere bedrijven die ook "in de containers" zijn. Reparatie, opslag e.d., deze gebruiken wel analoge frequenties, dus mogelijk dat die gehoord zijn.
Met vriendelijke groet,
Arlé


paul19622

  • Gast
Re: E.C.T. Europe Combined Terminals BV
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2006, 15:07:56 »
Citaat van: "Arlé"
EMO maakt nog steeds gebruik van Smartnet, de kolenboer die in verbinding stond betrof volgens mij de EECV (aan de andere kant van de haven, achter Voridian, die gebruiken overigens ook Smartnet). De frequenties in de 170/178 MHz worden gebruikt door P&O, die ook druk met containers bezig zijn. Lyondel/Basf gebruikt idd Tetra, de ECT moet ik nog uitluisteren.
Voor / naast de ECT zitten een paar kleinere bedrijven die ook "in de containers" zijn. Reparatie, opslag e.d., deze gebruiken wel analoge frequenties, dus mogelijk dat die gehoord zijn.

ECT-Delta Terminal werkt nog steeds via Edacs Trunking hoor deze hoor ik namelijk nog steeds hier in Delft. ;)

Groetjes,

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: E.C.T. Europe Combined Terminals BV
« Reactie #5 Gepost op: 16 mei 2006, 16:26:59 »
Ik wist het niet zeker, vandaar dat ik ook niet echt iets over de ECT zelf heb geschreven.
Met vriendelijke groet,
Arlé