Auteur Topic: Dekking in Belgie P2000  (gelezen 18914 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

keffie91

  • Gast
Re: Dekking in Belgie P2000
« Reactie #30 Gepost op: 29 juni 2008, 11:45:45 »
Hallo. Iedereen heeft het over antennes en zenders van het p2000 netwerk. Ik heb er trouwens nog nooit eentje gezien. Hoe zien ze er eigenlijk uit :?

Leen Ansems

  • Gast
Re: Dekking in Belgie P2000
« Reactie #31 Gepost op: 29 juni 2008, 12:08:44 »
Citaat van: "keffie91"
Hallo. Iedereen heeft het over antennes en zenders van het p2000 netwerk. Ik heb er trouwens nog nooit eentje gezien. Hoe zien ze er eigenlijk uit :?

Het zijn van die hoge masten met 1 antenne in de top en 2 op zijarmen. Bij de Van Brienennoordbrug staat er o.a.  1 en ik dacht ook nog er 1 gezien te hebben bij de afslag Krimpen a/d IJssel op de A20. Ik heb geen foto, maar misschien is je het al duidelijk.
Groet,
Leen

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Dekking in Belgie P2000
« Reactie #32 Gepost op: 29 juni 2008, 12:09:55 »
Citaat van: "keffie91"
Hallo. Iedereen heeft het over antennes en zenders van het p2000 netwerk. Ik heb er trouwens nog nooit eentje gezien. Hoe zien ze er eigenlijk uit :?

http://112-west-veluwe-vallei.nl/C2000/ ... mage4.html

Offline Jelmer

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 395
Re: Dekking in Belgie P2000
« Reactie #33 Gepost op: 29 juni 2008, 14:41:23 »
Ik vraag me af of je in Belgie en Duitsland wel een pager in bezit mag hebben (als hobbiest), aangezien je daar geen ontvangstapparatuur in bezit mag hebben die bestemd zijn voor ontvangst van andere dan omroepfrequenties.

Offline MarcD

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1728
Re: Dekking in Belgie P2000
« Reactie #34 Gepost op: 29 juni 2008, 14:44:48 »
Citaat van: "Jelmer"
Ik vraag me af of je in Belgie en Duitsland wel een pager in bezit mag hebben (als hobbiest), aangezien je daar geen ontvangstapparatuur in bezit mag hebben die bestemd zijn voor ontvangst van andere dan omroepfrequenties.

Is inderdaad interessante vraag, ik ga zelf weekje naar België (net over grens) op vakantie en ben dus ook wel benieuwd of wel of niet is toegestaan.
Groet,
MarcD

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Dekking in Belgie P2000
« Reactie #35 Gepost op: 29 juni 2008, 19:49:09 »
Citaat van: "MarcD"
Citaat van: "Jelmer"
Ik vraag me af of je in Belgie en Duitsland wel een pager in bezit mag hebben (als hobbiest), aangezien je daar geen ontvangstapparatuur in bezit mag hebben die bestemd zijn voor ontvangst van andere dan omroepfrequenties.

Is inderdaad interessante vraag, ik ga zelf weekje naar België (net over grens) op vakantie en ben dus ook wel benieuwd of wel of niet is toegestaan.

Voor wie en voor welk land zijn die meldingen die in de pagers komen te staan bestemd? Precies, de Nederlandse hulpdiensten. Het heeft niets te maken met Belgische en/of Duitse hulpdiensten. Er is ook geen enkele andere mogelijkheid om door middel van die pager andere hulpdiensten van de Nederlandse te kunnen ontvangen...

Offline Janos

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 926
Re: Dekking in Belgie P2000
« Reactie #36 Gepost op: 30 juni 2008, 12:44:37 »
Citaat van: "Daaf"
Citaat van: "MarcD"
Citaat van: "Jelmer"
Ik vraag me af of je in Belgie en Duitsland wel een pager in bezit mag hebben (als hobbiest), aangezien je daar geen ontvangstapparatuur in bezit mag hebben die bestemd zijn voor ontvangst van andere dan omroepfrequenties.

Is inderdaad interessante vraag, ik ga zelf weekje naar België (net over grens) op vakantie en ben dus ook wel benieuwd of wel of niet is toegestaan.

Voor wie en voor welk land zijn die meldingen die in de pagers komen te staan bestemd? Precies, de Nederlandse hulpdiensten. Het heeft niets te maken met Belgische en/of Duitse hulpdiensten. Er is ook geen enkele andere mogelijkheid om door middel van die pager andere hulpdiensten van de Nederlandse te kunnen ontvangen...

Probeer dit maar eens een Belgische politieagent wijs te maken als je ergens onderweg gecontroleerd wordt, wat 's avonds nog wel eens gebeurd op de een of andere binnenweg.
UBC3500XLT, UBC220xlt, COM213 met discr. uitg., COM202 met discr. uitg. , RTL-SDR stick, 3x JPole 144-300-430 MHz, 7 el. Yagi 435 MHz, 6 el. Yagi 260 MHz, 5 el. Yagi 145 MHz, QFH 137 MHz, QFH 435 MHz, Helical 260 MHz  all Home made. Sab Titan 1 HD TV sat ontv., 1 m Tratec schotelant., univ. LNB

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2149
Re: Dekking in Belgie P2000
« Reactie #37 Gepost op: 30 juni 2008, 13:05:09 »
Citaat van: "Janos"
Probeer dit maar eens een Belgische politieagent wijs te maken als je ergens onderweg gecontroleerd wordt, wat 's avonds nog wel eens gebeurd op de een of andere binnenweg.

Wat laat je hem zien dan? Toch gewoon de tekst op je pager toch?

Offline kevin27

  • Hoofdbrandwacht VRU
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 500
Re: Dekking in Belgie P2000
« Reactie #38 Gepost op: 30 juni 2008, 13:06:52 »
als je die pager gewoon in je zak hebt dan ziet hij hem toch niet of word je daar met een controle al helemaal gefoullieerd
Alle berichtgeving is op persoonlijke titel

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Dekking in Belgie P2000
« Reactie #39 Gepost op: 30 juni 2008, 13:12:19 »
Citaat van: "Janos"
Probeer dit maar eens een Belgische politieagent wijs te maken als je ergens onderweg gecontroleerd wordt, wat 's avonds nog wel eens gebeurd op de een of andere binnenweg.

Hallo zeg het is maar een semafoon, laten we vooral niet vergeten dat het ook een partikuliere semafoon kan zijn en geen "meeluister" apparaat voor de hulpdiensten. Dat kun je van een scanner natuurlijk moeilijk verklaren...

Groeten, Peter.

Offline ikkuh

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Dekking in Belgie P2000
« Reactie #40 Gepost op: 4 juli 2008, 18:00:16 »
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Janos"
Probeer dit maar eens een Belgische politieagent wijs te maken als je ergens onderweg gecontroleerd wordt, wat 's avonds nog wel eens gebeurd op de een of andere binnenweg.

Hallo zeg het is maar een semafoon, laten we vooral niet vergeten dat het ook een partikuliere semafoon kan zijn en geen "meeluister" apparaat voor de hulpdiensten. Dat kun je van een scanner natuurlijk moeilijk verklaren...

Groeten, Peter.

Juist van Peter al zegt.
Het is maar een semafoon, denk niet de een Duitse of Belgische agent dat ding snel zouden controleren.
Kan toch van je werk zijn bijvoorbeeld.

Zelfs al ben je zelf een Belg of Duitser, nergens in hun wet staat dat je een semafoon niet mag hebben.
Alleen wat je zou ontvangen is illegaal (astrid-bos) ben eigenlijk benieuwd hoe ze dat inderdaad (gaan) aanpakken in deze landen.
Ben een scanner is het simpel maar ja met een semafoon.....