Auteur Topic: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling  (gelezen 8095 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Remco Suiker

  • Gast
Re: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling
« Reactie #15 Gepost op: 18 maart 2006, 22:49:02 »
Ja. ik zou het ook heel graag openbaar maken maar dat kan nutuurlijk niet je moet me maar op mijn mooie blauwe ogen vertrouwen.

Remco

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling
« Reactie #16 Gepost op: 19 maart 2006, 00:05:02 »
Citaat van: "Remco Suiker"
Ik denk dat het niet zo'n vaart gaat lopen hoor. Die koppeling blijft er nog wel een flinke tijd opzitten. Bronnen spreken over eind 2006.

Tsja bronnen... De mensen die het "zouden moeten weten" zeggen dat er nog geen motoren rondrijden met een C2000 mobilofoon, maar ik heb de 4.060 toch echt duidelijk zijn nieuwe C2000-mobilofoon horen testen. Niet zomaar een loze uitspraak, want het verschil tussen analoog en C2000 is duidelijk hoorbaar. Ze zijn dus echt bezig me thet ombouwen van de motoren, verder rijdt er vrijwel niets meer met een analoge mobilofoon. Bovendien zijn er zat regio's overstapt (zonder koppeling) terwijl de motoren het moesten doen met en portofoon omdat ze nog geen mobilofoons hadden.

Gezien het feit dat ze analoog Noord en Zuid al hebben ontkoppeld terwijl die kanalen nog steeds worden gebruikt (oa door motorrijders van bureau Zoetermeer) dan geloof ik niet dat de koppeling met 852 en 883 er nog lang in blijft zitten. Waarom zouden ze en voor wie? Voor de luisteraars? Ze wilden eigenlijk voor de laatste jaarwisseling de knop al omdraaien om "(af)luistervrij" het nieuwe jaar in te gaan, maar de stand van zaken stond dat helaas (voor hun) nog niet toe.

We merken het wel, maar ik zie die koppeling er niet lang meer in zitten, zeker niet zonder reden...

Groeten, Peter.

nose

  • Gast
Re: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling
« Reactie #17 Gepost op: 21 maart 2006, 16:39:19 »
Ik hoor nu op EDACS ook helemaal niks meer, wel gewoon op het 86MHz kanaal. Het lijkt wel alsof ze er steeds meer koppellingen vanaf gaan gooien... :-s

haaglanden28

  • Gast
Re: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling
« Reactie #18 Gepost op: 3 april 2006, 11:02:59 »
Af en toe is de meldkamer niet te beluisteren via de mob frequenties analoog, wel via C2000.

Nog vele motorrijders met een lange spriet achterop, dus zolang je die ziet rijden is er nog genoeg te luisteren. Wanneer je kleine zwarte rubberduckies ziet (mogelijk 2 op een kofferbak van de motor) dan is het denk ik snel bekeken.

Ik weet uit eigen ervaring dat menig burgerauto v/d politie nog steeds een oude analoge bak in de dashboardkastje heeft zitten, die moeten ook nog omgebouwd worden.

nose

  • Gast
Re: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling
« Reactie #19 Gepost op: 4 april 2006, 01:49:19 »
Afgelopen zaterdagavond/-nacht was het HB af en toe niet analoog te horen, de eenheden wel. Ook was sinds zaterdagavond niks meer op EDACS te horen. In de loop van de nacht was het analoge kanaal weer gefixed en was ook het HB weer te horen. Sommige motorrijders (waaronder de 73.05) konden doordat het HB niet te horen was geen contact krijgen met de meldkamer. De 73.05 heeft zo'n 2 uur lang geprobeerd om het HB te pakken te krijgen, maar tevergeefs. Toen later de kanalen weer werkten kon ook de 73.05 zich weer inmelden. Dit bewijst dus inderdaad dat er nog enkele eenheden (waaronder veel motorrijders) nog steeds alleen analoog zitten en ik verwacht dat de koppeling er dus ook nog wel even op zal blijven zitten.
Sinds maandag is ook EDACS weer te beluisteren en doen ook alle porto-kanalen het weer die de afgelopen weken afgeschakeld waren :)

Puf

  • Gast
Re: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling
« Reactie #20 Gepost op: 3 augustus 2006, 23:00:04 »
Weet iemand of Haaglanden het nog doet op EDACS?
Groet,
Paul

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Haaglanden en porto Noord en Zuid koppeling
« Reactie #21 Gepost op: 4 augustus 2006, 07:38:25 »
Citaat van: "Puf"
Weet iemand of Haaglanden het nog doet op EDACS?
Groet,
Paul

nope