Auteur Topic: Nieuwe (of gebruikte) / andere p2000 pager  (gelezen 2184 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline gjbzmr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 723
Nieuwe (of gebruikte) / andere p2000 pager
« Gepost op: 17 februari 2022, 13:28:53 »
Beste medeforumleden,

Ik heb reeds vele jaren een Mercurius II P2000 pager. Ooit gekocht van iemand via Marktplaats voor, als ik het me goed herinner, €35,-- inclusief verzendkosten.

Een zeer eenvoudige pager, handprogrameerbaar, prima ding. Maar; a. de pager begint oud te worden (lipje van batterij-klepje is ooit afgebroken, verlichting van display wordt slechts, etc.)

Dus, ik ben eigenlijk wel opzoek naar wat anders. En dan ga je toch nadenken over wat wil ik nou precies. Hieronder mijn overwegingen;

- de Mercurius werkt op een doodnormaal AAA-batterijtje. Daar doet 'ie weken mee, en dat bevalt goed. Het allerliefste zou mijn volgende pager ook gewoon op een AAA of AA batterijtje werken.

- in de praktijk heb ik eigenlijk alleen maar 2 capcodes actief. Beiden brandweer. Niet omdat andere zaken, zoals ambulance, mij niet interesseren, maar dat ding moet niet honderd keer per dag afgaan.
   Dus; woordherkenning is een wens. Ik zou dan meer capcodes actief kunnen hebben door gedeelte van de in mijn omgeving gelegen straatnamen daarin te hebben. Ik woon in Zoetermeer, dus in een wijk eindigen zeg maar alle straatnamen op het zelfde, en dan niet zoals in klassieke dorpen of steden -laan, -straat, -weg, -plein etc., dus dat biedt, zoals ik het nu zie prima mogelijkheden. Alleen weet ik niet of mijn aanname hier in klopt. Oftewel, kan je woordherkenning toepassen voor een gedeelte van een straatnaam? En, Hoeveel woorden kun je in de "lijst" voor woordherkenning zetten, of is dat per pager weer verschillend? Ik zou met 5 ä 6 woorden de hele wijk hier kunnen "dekken"..

- Opzich zou ik het fijn vinden als (alles in) de pager handprogrameerbaar is. Maar als het op een moderne PC kan, met een programeerset, die ook niet onbetaalbaar is, of geprogrammeerd naar wens geleverd kan worden....

- de meeste pager kunnen volgens mij max. 16 capcodes hebben, dat zou voor mij voldoende zijn.

Ik lees graag jullie suggesties, ideeën, b.v.d.
UBC125XLT met RH-F10 - UBC9000XLT en AOR AR-DV1 (incl. TETRA-trunking update) met op het dak een Diamond X50n (19m Aircell-7) - Midland C710  met SRH-803s - RH-795 - Icom IC-A3E met FA-BO1AR -  Tyt MD-390 - Tyt MD-380 - 2x Motorola MTP850

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Nieuwe (of gebruikte) / andere p2000 pager
« Reactie #1 Gepost op: 17 februari 2022, 13:46:14 »
De keuze is reuze (voor particulieren):

Swissphone ResQ Flex: 32 Codes, 4G/GPRS module (kan SMS zenden/ontvangen).
Swissphone sQuad Flex: 64 Codes, zeer veel instel mogelijkheden, per code lengte,volume,soort piep. Heel mooi grafisch diplay, WAV files afspelen.
Informer Pro: 16 Codes, compleet, handprogrammeerbaar, meest verkochte pager.
Jupiter V9.1: 16 Codes, compleet, handprogrammeerbaar, voordeligste pager.
Birdy: 16 Codes, spatwaterdicht, stootvast, kleuren backlight, oplader optioneel, programmeerset aanbevolen voor uitgebreidere functies.

Alle pagers zijn goed.
De een wat kleiner, de ander wat groter / steviger.
Veel of weinig codes.
Goedkoop of duurder.
Hand en/of PC programmeerbaar etc.

Wanneer ik jouw verhaal lees: Jupiter. Tikje groter dan de Mercurius. Daardoor wel fijner handprogrammeerbaar, beter display, beter backlight.

Offline gjbzmr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 723
Re: Nieuwe (of gebruikte) / andere p2000 pager
« Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2022, 16:05:08 »
Dank voor de reactie, en gelijk ff gegoogeld, hebben we het dan over de 9.1?
UBC125XLT met RH-F10 - UBC9000XLT en AOR AR-DV1 (incl. TETRA-trunking update) met op het dak een Diamond X50n (19m Aircell-7) - Midland C710  met SRH-803s - RH-795 - Icom IC-A3E met FA-BO1AR -  Tyt MD-390 - Tyt MD-380 - 2x Motorola MTP850

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Nieuwe (of gebruikte) / andere p2000 pager
« Reactie #3 Gepost op: 17 februari 2022, 16:29:08 »
Correct, meest voordelige keuze € 139.95 (opsturen € 4.-).
Zeer veel gebruikt, ik vind zelf de Mercurius II iets te klein, en kan net te weinig.

https://www.semafoonwinkel.nl/P2000-Jupiter-PRO-V9.1

Offline gjbzmr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 723
Re: Nieuwe (of gebruikte) / andere p2000 pager
« Reactie #4 Gepost op: 17 februari 2022, 16:41:13 »
Heb je voor mij ook zo'n linkje naar de informer? Las dat die 9x woordherkenning heeft vs. 3x bij de Jupiter.

Woordherkenning kan ook met een gedeelte van een straatnaam?
UBC125XLT met RH-F10 - UBC9000XLT en AOR AR-DV1 (incl. TETRA-trunking update) met op het dak een Diamond X50n (19m Aircell-7) - Midland C710  met SRH-803s - RH-795 - Icom IC-A3E met FA-BO1AR -  Tyt MD-390 - Tyt MD-380 - 2x Motorola MTP850

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Nieuwe (of gebruikte) / andere p2000 pager
« Reactie #5 Gepost op: 17 februari 2022, 17:35:58 »
Heb je voor mij ook zo'n linkje naar de informer? Las dat die 9x woordherkenning heeft vs. 3x bij de Jupiter.

Woordherkenning kan ook met een gedeelte van een straatnaam?

https://www.semafoonwinkel.nl/P2000-Informer-Pro

Woordherkenning kan ook met deel van een woord, is niet hoofdlettergevoelig. EN/OF functie. Max. 9 woorden. 3 Woorden per regel, 1 regel is max. 20 karakters.
Je kunt bijv. P1 EN straatnaam of postcode doen.

Werkt mooiste i.c.m. maildrop, nu wordt het iets moeilijker:

Woordherkenning: max. 9 woorden, EN-OF functie, niet hoofdletter gevoelig. Aparte toon wanneer woord in melding zit.
Maildrop is een zeer krachtige en fijne functie (alleen via progset instelbaar):
GGD gaat vaak 1000x per dag, je pager zou dan 1000 meldingen per dag laten zien.
Met maildrop komen alle meldingen waar filterwoord (max. 9 stuks) niet inzit op de 2e regel, zonder geluid.
2e Regel bewaart laatste 5 meldingen (rode LED blijft wel knipperen vanwege de ongelezen meldingen).
Melding waar filterwoord wel in zit komt op 1e regel met herkenbaar alarmgeluid. Dat is ideaal.

Offline gjbzmr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 723
Re: Nieuwe (of gebruikte) / andere p2000 pager
« Reactie #6 Gepost op: 17 februari 2022, 19:53:23 »
Kijk, dat is interessant.

Ik ga vast nadenken over programmering, en stuur van de week ff PB.

Thanks!
UBC125XLT met RH-F10 - UBC9000XLT en AOR AR-DV1 (incl. TETRA-trunking update) met op het dak een Diamond X50n (19m Aircell-7) - Midland C710  met SRH-803s - RH-795 - Icom IC-A3E met FA-BO1AR -  Tyt MD-390 - Tyt MD-380 - 2x Motorola MTP850

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Nieuwe (of gebruikte) / andere p2000 pager
« Reactie #7 Gepost op: 17 februari 2022, 19:56:34 »
Prima, email vlg week even, ben een week in het buitenland.
Toegang tot forum is dan erg beperkt, email kan ik wel lezen.
info at semafoonwinkel punt nl