Auteur Topic: Toevoeging voor mensen die PDW draaien  (gelezen 67304 keer)

0 leden (en 2 gasten) bekijken dit topic.

Offline MCS2000

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #60 Gepost op: 30 december 2021, 11:12:03 »
Laatste update v2.0.339


Een schoonheidsfoutje gevonden: als het programma overging op mute, bleef de Last Triggerhit staan.
Dus als er een nieuwe melding binnenkwam indien mute actief was, werd deze uiteraard niet gehoord, alleen de oude Trigger bleef staan omdat dat uiteindelijk de laatst afgespeelde audiobestand was.
Nu is het zo ingesteld als mute actief is, dat de laatste triggerhit wordt verwijderd en de telst "Mute Active!" wordt in het scherm getoond met een rode led.
Als mute weer uit staat is dit uiteraard weer weg.





Op de valreep een ambulancerit gezien in Noord-Holland
Daar wordt bij een ambulance melding achter (dia: ja) geen AMBU gezet in tegenstelling tot Rotterdam Rijnmond, dus in het voorbeeld (Sample text Sound 3) ook AMBU weggehaald.


Indien je al v2.0.338 heb geinstalleerd, kan je de .exe van v2.0.339 eroverheen copieeren.
René is al op de hoogte en zal gelijk de laatste versie v2.0.339 beschikbaar stellen.
Groeten, Martijn

Offline Erik1203

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 555
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #61 Gepost op: 30 december 2021, 11:26:40 »
ik krijg niet het hele bericht te zien heb de grote al aangepast(letter grote) ,misschien een optie om het laten rollen/lopen over de lichtkrant

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 342
    • PD7AC
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #62 Gepost op: 30 december 2021, 11:30:01 »
Sorry : Wie is Rene, en waar vindt ik steeds de update's.... ( anders is het wel lastig voor sommigen om er hier steeds naar te vragen. ) heeft er iemand dus een linkje waar we deze versie's direct kunnen aanroepen.
Gr
PD7AC

Offline MCS2000

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #63 Gepost op: 30 december 2021, 11:35:24 »
René is een moderator van dit forum.
René zet steeds een link in dit draadje, mogelijk kan en wil hij er een sticky ervan maken onder PDW? (dus vastpinnen)
Groeten, Martijn

Offline MCS2000

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #64 Gepost op: 30 december 2021, 11:42:31 »
ik krijg niet het hele bericht te zien heb de grote al aangepast(letter grote) ,misschien een optie om het laten rollen/lopen over de lichtkrant

Hoe groot is jou bericht dan?
Als ik hier het lettertype op 20 zet bij een redelijk groot bericht, heb ik nog iets van 30 regels over.
Groeten, Martijn

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #65 Gepost op: 30 december 2021, 11:55:47 »
waar vindt ik steeds de update's

Bovenaan op pagina 1.

Offline Erik1203

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 555
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #66 Gepost op: 30 december 2021, 12:20:02 »
ik krijg niet het hele bericht te zien heb de grote al aangepast(letter grote) ,misschien een optie om het laten rollen/lopen over de lichtkrant

Hoe groot is jou bericht dan?
Als ik hier het lettertype op 20 zet bij een redelijk groot bericht, heb ik nog iets van 30 regels over.

het is me gelukt.maar de optie rollen/lopen is dat wat

Offline PD7AC

  • Alarmerings functionaris
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 342
    • PD7AC
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #67 Gepost op: 30 december 2021, 12:34:52 »
Wauw, wederom.....

Idee:  Hoe mooi zal het zijn als er ook een mogelijkheid is dat de ruwe data uit PDW ingelezen kon worden, dus niet via mail. Lekker snel, geen tussenkomst met een mail account.

Mogelijkheid tot FTP upload naar een webserver zal ook wel lekker zijn en dan daar een GUI achter hangen. :-)

Offline MCS2000

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #68 Gepost op: 30 december 2021, 13:29:40 »
Wauw, wederom.....

Idee:  Hoe mooi zal het zijn als er ook een mogelijkheid is dat de ruwe data uit PDW ingelezen kon worden, dus niet via mail. Lekker snel, geen tussenkomst met een mail account.

Mogelijkheid tot FTP upload naar een webserver zal ook wel lekker zijn en dan daar een GUI achter hangen. :-)

Idd, ik deel deze mening. Niet afhankelijk zijn van email, want dat is de zwakste schakel.
Het enige voordeel is nu dat het niet uitmaakt waar de client (PDW Email Reader) staat.
Via IP zou ook mooi zijn, en als het niet in het zelfde netwerk zit zou je weer een VPN kunnen maken.
Genoeg ideen  ;)
Groeten, Martijn

Offline SVDMMWB

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 17
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #69 Gepost op: 30 december 2021, 17:06:24 »
Als ik in de nieuwste versie, m'n eigen geluiden wil toevoegen zoals in de handleiding staat uitgelegd, dan geeft hij aan dat de audiofile niet gevonden kan worden. Heb de naam van m'n file genoemd naar: OwnSound1.wav

Hetzelfde sound geluid werkte in de vorige versie wel.

Offline MCS2000

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #70 Gepost op: 30 december 2021, 17:36:46 »
Als ik in de nieuwste versie, m'n eigen geluiden wil toevoegen zoals in de handleiding staat uitgelegd, dan geeft hij aan dat de audiofile niet gevonden kan worden. Heb de naam van m'n file genoemd naar: OwnSound1.wav

Hetzelfde sound geluid werkte in de vorige versie wel.

Apart, ik heb hier ook een .wav bestand OwnSound1.wav in de map gezet en werkt!?
Je zou voor de test Sound18.wav kunnen hernoemen naar OwnSound1.wav en kijkt of dat wel werkt.


(hier wel)
Groeten, Martijn

Offline SVDMMWB

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 17
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #71 Gepost op: 30 december 2021, 18:12:58 »
Als ik in de nieuwste versie, m'n eigen geluiden wil toevoegen zoals in de handleiding staat uitgelegd, dan geeft hij aan dat de audiofile niet gevonden kan worden. Heb de naam van m'n file genoemd naar: OwnSound1.wav

Hetzelfde sound geluid werkte in de vorige versie wel.

Apart, ik heb hier ook een .wav bestand OwnSound1.wav in de map gezet en werkt!?
Je zou voor de test Sound18.wav kunnen hernoemen naar OwnSound1.wav en kijkt of dat wel werkt.




(hier wel)

Had een klein foutje gemaakt. Dat is nu opgelost, en het werkt! Echt een super programma!

Offline Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1851
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #72 Gepost op: 31 december 2021, 03:58:56 »
Wauw, wederom.....

Idee:  Hoe mooi zal het zijn als er ook een mogelijkheid is dat de ruwe data uit PDW ingelezen kon worden, dus niet via mail. Lekker snel, geen tussenkomst met een mail account.

Mogelijkheid tot FTP upload naar een webserver zal ook wel lekker zijn en dan daar een GUI achter hangen. :-)

Die FTP optie in PDW was er ooit niet voor niets uitgehaald.

Offline Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1851
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #73 Gepost op: 31 december 2021, 04:00:43 »
Wauw, wederom.....

Idee:  Hoe mooi zal het zijn als er ook een mogelijkheid is dat de ruwe data uit PDW ingelezen kon worden, dus niet via mail. Lekker snel, geen tussenkomst met een mail account.

Mogelijkheid tot FTP upload naar een webserver zal ook wel lekker zijn en dan daar een GUI achter hangen. :-)

Idd, ik deel deze mening. Niet afhankelijk zijn van email, want dat is de zwakste schakel.
Het enige voordeel is nu dat het niet uitmaakt waar de client (PDW Email Reader) staat.
Via IP zou ook mooi zijn, en als het niet in het zelfde netwerk zit zou je weer een VPN kunnen maken.
Genoeg ideen  ;)

Ik ken ook aantal mensen die geen PDW hebben en dit programmaatje gebruiken via een P2000 meldingen provider die zie per mail stuurt.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Toevoeging voor mensen die PDW draaien
« Reactie #74 Gepost op: 31 december 2021, 07:45:57 »
Wat Bernt zegt kan uiteraard ook.
Ik heb hem zelf op de TP-110 draaien, daar zit een data uitgang op. Is ook nog een mogelijkheid.