Auteur Topic: Storingen/bugs  (gelezen 223204 keer)

0 leden (en 7 gasten) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Storingen/bugs
« Reactie #810 Gepost op: 16 november 2023, 10:47:01 »
Probleem van die ontvangers blijft helaas bestaan. Buggy shit. Als hier nog een programmeur meeleest die wellicht mee wil helpen/denken

Offline Fireball

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 48
Re: Storingen/bugs
« Reactie #811 Gepost op: 18 november 2023, 13:25:32 »
Monitor vannacht stilgevallen? Ik mis meldingen van een grote brand in Haarlem rond 01:00 uur vannacht

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Storingen/bugs
« Reactie #812 Gepost op: 18 november 2023, 13:26:38 »
Ja er is helaas vannacht iets niet goed gegaan. Waarschijnlijk had Ziggo werkzaamheden waardoor er een tijdje geen verbinding was.

Offline SeaSparks

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 161
Re: Storingen/bugs
« Reactie #813 Gepost op: 21 november 2023, 17:07:52 »
Ik gebruik de site op mijn GSM. Nu kan ik de grootte van de letters aanpassen, maar alles waar een uitleg aan zit wordt nu heel klein aangegeven (afkortingen en roepnummers) terwijl de alarmeringstekst wel groot wordt weergegeven. Hoort dat?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Storingen/bugs
« Reactie #814 Gepost op: 21 november 2023, 22:38:06 »
Ik gebruik de site op mijn GSM. Nu kan ik de grootte van de letters aanpassen, maar alles waar een uitleg aan zit wordt nu heel klein aangegeven (afkortingen en roepnummers) terwijl de alarmeringstekst wel groot wordt weergegeven. Hoort dat?

Ja goeie vraag. Ik snap wat je bedoelt, maar heb hier niet 1,2,3 een passende oplossing voor...

Offline Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1852
Re: Storingen/bugs
« Reactie #815 Gepost op: 23 november 2023, 21:39:19 »
Ik krijg al heel de dag 'Geen meldingen gevonden...' boven in bij monitor pagina, dan moet ik elke keer refreshen.


Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Storingen/bugs
« Reactie #816 Gepost op: 23 november 2023, 21:46:11 »
Interessant... Ik snap waar het vandaan komt. Er zijn situaties mogelijk waarin de database geen meldingen toont, daarom toon ik die tekst. Om de zoveel tijd wordt er ververst en als er in die tussentijd geen (nieuwe) meldingen zijn dan verschijnt dit blijkbaar ook... Zojuist een aanpassing gedaan, graag even aankijken of het nu wegblijft?

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 398
Re: Storingen/bugs
« Reactie #817 Gepost op: 23 november 2023, 22:35:56 »
De expert pagina is ineens sinds vandaag wit op mijn telefoon. Kan natuurlijk zijn dat ik ergens perongeluk een vinkje heb omgezet maar kan hem dan niet vinden.

Offline Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1852
Re: Storingen/bugs
« Reactie #818 Gepost op: 23 november 2023, 23:09:14 »
Interessant... Ik snap waar het vandaan komt. Er zijn situaties mogelijk waarin de database geen meldingen toont, daarom toon ik die tekst. Om de zoveel tijd wordt er ververst en als er in die tussentijd geen (nieuwe) meldingen zijn dan verschijnt dit blijkbaar ook... Zojuist een aanpassing gedaan, graag even aankijken of het nu wegblijft?

Werkt perfect weer! dankjewel.

@paolo
Ik heb dat van meerdere mensen vandaag gehoord inderdaad.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Storingen/bugs
« Reactie #819 Gepost op: 24 november 2023, 06:10:17 »
De expert pagina is ineens sinds vandaag wit op mijn telefoon. Kan natuurlijk zijn dat ik ergens perongeluk een vinkje heb omgezet maar kan hem dan niet vinden.

Had ik ook, de oplossing; CTRL + F5

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Storingen/bugs
« Reactie #820 Gepost op: 24 november 2023, 10:33:56 »
Witte achtergrond (expert pagina?) heeft te maken met het feit dat ik de site maar weer eens door een HTML validator heb gehaald. Daar komen dan wat tips en adviezen uit, eentje daarvan was om de zwarte achtergrond kleur te verplaatsen vanuit de HTML code naar het CSS stylesheet. Aangezien CSS vaak in je cache blijft hangen moet je opnieuw laden forceren dmv een harde refresh (CTRL-F5). Nadeel is dat dit alleen werkt op de computer, op de telefoon heb je geen hard refresh commando.

Als ik de volgende keer zoiets aanpas dan moet ik er even een mededeling tegenaan gooien die dmv de nieuwe CSS dan weer verborgen wordt. Is de oude CSS nog geladen dan is de mededeling wel zichtbaar. Heel eenvoudig, echter niet aan gedacht. Voor de volgende keer dan maar. Ik zal eens kijken of ik er alsnog wat voor kan inbouwen. Nadeel is dat ik zelf al ververst heb, dus zal even wat meer moeten doen om het te kunnen testen...

Offline kijker

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Storingen/bugs
« Reactie #821 Gepost op: 24 november 2023, 15:19:28 »
Is er een manier om het op te mobiel te forceren?
Die witte achtergrond is voor mij onmogelijk te lezen :) ( zal de leeftijd zijn

Offline vuurvreter63

  • p2kflex'er
  • *
  • Berichten: 397
    • www.vuurvreter.eu
Re: Storingen/bugs
« Reactie #822 Gepost op: 24 november 2023, 16:22:53 »
Is er een manier om het op te mobiel te forceren?
Die witte achtergrond is voor mij onmogelijk te lezen :) ( zal de leeftijd zijn

Even het scherm van boven naar beneden trekken, dan wordt de pagina opnieuw geladen (android).
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Storingen/bugs
« Reactie #823 Gepost op: 24 november 2023, 17:13:13 »
Is er een manier om het op te mobiel te forceren?
Die witte achtergrond is voor mij onmogelijk te lezen :) ( zal de leeftijd zijn

Maar, mobiel? Gebruik je de expert pagina of de mobiele pagina m.p2kflex.nl ?

Offline paolo

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 398
Re: Storingen/bugs
« Reactie #824 Gepost op: 24 november 2023, 17:17:54 »
Is inderdaad niet te doen met witte achtergrond. Ik gebruik ook de expert versie op mijn 🥚foon.